« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Niedziela, 15 czerwca 2025 r., imieniny Jolanty, Wita, Wioli

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Czego miasto nie potrafi, to powiat zrobił

Spotkania, prośby, komisje i apele nic dały, aby ostrołęcki ratusz zwiększył bezpieczeństwo na kolizyjnym skrzyżowaniu Ławskiej i Granicznej. Udało się to Zarządowi Dróg Powiatowych, który uporządkował znaki drogowe i zainstalował progi zwalniające.

Okazuje się, że nie ma rzeczy niemożliwych i to czego miasto nie zrobiło, potrafi zrobić powiat. Kilka tygodni temu na ul. Ławskiej od strony gminy Rzekuń zainstalowano progi zwalniające. Zadanie nie było łatwe, bo na drogach, gdzie odbywa się ruch dużych pojazdów, nie można stosować zwykłych progów zwalniających. Zarząd Dróg Powiatowych znalazł jednak sposób.

- Są to tzw. progi wyspowe, które jako jedyne w Polsce można zastosować na drogach i ulicach, na których odbywa się komunikacja publiczna, dlatego zdecydowano o ich zamontowaniu - wyjaśnia Grzegorz Bakuła z Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce. - W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym skrzyżowaniu w 2014 roku wybudowano chodnik, który odseparował ruch pieszych od ruchu samochodów.

Kilka miesięcy temu na ul. Ławskiej pojawiło się też nowe oznakowanie drogowe. Postawiono znak A-7, czyli "ustąp pierwszeństwa przejazdu" z ostrzeżeniem, że za 150 metrów znajduje się znak "Stop". Ponadto od przejazdu kolejowego w Ławach do skrzyżowania ustawiono tablicę informującą o terenie zabudowanym. Na tym odcinku kierowcy nie mogą jeździć szybciej niż 50 km/h.

Jak informuje Grzegorz Bakuła z ZDP to nie koniec inwestycji. W przyszłym roku planowana jest dalsza przebudowa drogi powiatowej Susk Nowy-Ławy-Ostrołęka, a konkretnie przebudowa mostu na rzece Czeczotka wraz z dojazdami.

- Na dzień dzisiejszy są to jednak tylko plany, które mogą ulec zmianie podczas prac związanych z przygotowywaniem budżetu na rok 2016 rok - mówi Grzegorz Bakuła. - Plany są uzależnione od możliwości pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych na ten cel.

Zapytaliśmy rzecznika prasowego ostrołęckiego ratusza, Wojciecha Dorobińskiego, jakie dodatkowe kroki poczyniło miasto w celu poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu oraz jakie inwestycje w tym zakresie zamierza zrealizować w przyszłości. Na odpowiedź czekaliśmy blisko miesiąc. Rzecznik Wojciech Dorobiński milczy.

Niebezpieczne połączenie ulic Granicznej i Ławskiej znajduje się na styku dwóch gmin. Od strony ulicy Przemysłowej i miejscowości Ławy droga jest zlokalizowana na terenie gminy Rzekuń i administrowana jest przez Zarząd Dróg Powiatowych. Druga strona skrzyżowania to już teren Ostrołęki. W tym miejscu wlot ulicy Ławskiej jest oznakowany znakiem A-7 (ustąp pierwszeństwa pojazdu) oraz odpowiednim towarzyszącym oznakowaniem poziomym.

Przypomnijmy, wprowadzenie dodatkowych środków bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Ławskiej i Granicznej to efekt dramatycznego wypadku, do którego doszło 1 grudnia 2014 roku, kiedy w zderzeniu dwóch pojazdów zginął kierowca lawety iveco przewożącej inne auto. Zawiniła mieszkanka powiatu ostrowskiego, która wymusiła pierwszeństwo przejazdu.

Więcej o wypadku:
- Śmiertelny wypadek na skrzyżowaniu ulic Ławskiej i Granicznej
- Kto odpowie za tragedię na Ławskiej?.

Reklama
Wyświetleń: 9943
 
09:43, 08.07.2015 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum


Wybrane artykuły