Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r., imieniny Aliny, Justyny, Benona
Przedstawicielka sieci Lidl stwierdziła na łamach naszego serwisu, że tabliczka matki z dzieckiem na parkingu przed supermarketem nie dyskryminuje ojców. W ostatnich dniach przed ostrołęckim sklepem zmieniono jeden z piktogramów, na którym doklejono postać ojca.
Sprawę poruszył jeden z czytelników.
- Chciałbym zwrócić uwagę na kolejny przejaw dyskryminacji ojców w Polsce. Czy tata z dzieckiem również czasem robi zakupy w sklepie Lidl Ostrołęka? Gdzie w takim razie ma zaparkować? Zrobiłem zdjęcie i pokazałem je pani kierownik ostrołęckiego sklepu. Zapytałem czy na znaku kogoś nie brakuje. Po chwili namysłu powiedziała: "Taty?" Pani była bardzo zdziwiona, ponieważ do tej pory nie spotkała się z podjęciem takiej interwencji. Chciałbym się dowiedzieć czy sklep zamierza zmienić znak parkingowy na rodzinę z dzieckiem? - pisał internauta.
Anna Biskup, przedstawicielka Lidl Polska powtórzyła to samo, co innym mediom w kraju. O sprawę pytali bowiem klienci w różnych polskich miastach.
- Znak przedstawiony na przesłanym przez czytelnika zdjęciu jest oznaczeniem poglądowym, stosowanym w celu oznaczenia miejsc dedykowanych dla osób z dziećmi w całej Europie. Piktogram ma znaczenie symboliczne i wskazuje, że miejsce jest zarezerwowane dla rodzica z dzieckiem, bez względu na płeć. Chcielibyśmy podkreślić, że oznaczając w ten sposób miejsca parkingowe przy naszych placówkach wychodzimy naprzeciw potrzebom obojga rodziców robiących zakupy z dziećmi, którzy mogą zaparkować samochód blisko wejścia do sklepu Lidl - twierdzi przedstawicielka Lidla.
Okazało się jednak, że presja klientów była spora, bo sieć zmieniła piktogramy. W Ostrołęce na jednej z tablic doklejono symbol ojca.
Więcej na ten temat:
Skrzynka skarg: sklep Lidl dyskryminuje ojców?