Niedziela, 15 czerwca 2025 r., imieniny Jolanty, Wita, Wioli
Stary most z lotu ptakaPrzeprawy pontonowej przez rzekę Narew jednak nie będzie. Miasto rozważa obecnie budowę tymczasowego obiektu o konstrukcji stalowej na filarach z rur wbijanych. Obiekt ma być przystosowany dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 ton.
O przeprawę pontonową na rzecze Narew włodarza miasta zapytał w interpelacji radny Waldemar Popielarz (PO). Zainteresowała go lokalizacja oraz koszty wynikające ze stworzenia układu komunikacyjnego poprzez zbudowanie dróg dojazdowych do mostu z obydwu stron.
Jak się okazało planowana przez ratusz przeprawa pontonowa nie może zostać zrealizowana ze względu na warunki terenowe i uregulowania prawne w zakresie wykonywania inwestycji w obszarze "Natura 2000", którym objęty jest praktycznie cały obszar rzeki Narew. Teraz ostrołęcki samorząd chce wybudować obiekt stalowy. Gdzie miałby zostać zlokalizowany?
- Najkorzystniejszą, a także najmniej kolizyjną lokalizacją, będzie teren przyległy do istniejącego nasypu pod drogę dojazdową do starego mostu w ciągu drogi krajowej nr 61, tj. zjazd z ul. Mostowej przy stacji paliw Statoil od strony Warszawy, natomiast wjazd w ul. Spacerową na skrzyżowaniu z ul. Szwedzką, z przekierowaniem ruchu poprzez odcinek ul. Spacerowej do ul. Mostowej od strony miasta - odpowiedział prezydent miasta Janusz Kotowski.
Za przygotowanie terenu pod budowę dróg dojazdowych (wykup gruntów, wycinka drzew, roboty ziemne, wzmocnienie podłoża pod nasyp oraz wykonanie nasypów pod drogi dojazdowe) ratusz zapłaci około 1,5 mln złotych.
- Wykonanie konstrukcji dróg dojazdowych (podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchni z płyt betonowych) to ok. 400 tys. zł - wyjaśnia prezydent Kotowski. - Wzmocnienie ul. Spacerowej na odcinku, na którym przewidywany jest ruch objazdowy - ok. 150 tys. zł.