« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Poniedziałek, 16 czerwca 2025 r., imieniny Aliny, Justyny, Benona

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ostrołęcki McDonalds z nowymi (wyższymi) cenami? (zdjęcia)

Powstająca w Ostrołęce pierwsza restauracja międzynarodowej sieci McDonalds prawdopodobnie zaskoczy mieszkańców nowymi wyższymi cenami.
Najbardziej znana w Polsce sieć fastfoodów od kilku tygodni testuje nowy cennik, w którym tzw. "strefa dobrych cen" z 3 zł skoczyła o 1 zł w górę. 4 złote zapłacimy za hamburgera, cheeseburgera i kurczakoburgera ("pikantny") już w co piątym lokalu sieci McDonalds.
"Od kilku tygodni w co piątej placówce sieć testuje różne warianty podwyżek. W punkcie na ul. Conrada w Warszawie przy stacji Statoil najtańsze produkty, czyli hamburgery i cheeseburgery, zdrożały od 1 do 4 zł. Co prawda McDonald’s zarzeka się, że ostateczna decyzja o podwyżkach w całej sieci jeszcze nie zapadła, to przyznaje, że koszty surowców sprowadzanych z zagranicy wzrosły w ciągu roku nawet o kilkanaście procent" - pisze Dziennik Gazeta Prawna. Choć ewentualna zmiana cennika dotyczyć będzie jedynie restauracji zarządzanych bezpośrednio przez McDonalds Polska, to jednak franczyzobiorcy zazwyczaj dostosowują swoją ofertę cenową do wytycznych centrali - czytamy w Dzienniku.

Zdaniem gazety ceny niektórych kanapek w restauracjach McDonalds mogą wzrosnąć nawet o 30 procent. Podwyżki jednak nie muszą obowiązywać we wszystkich lokalach, choć z doświadczenia wiadomo, że po poprzedniej podwyżce "strefy dobrych cen" z 2 zł na 3 zł, po kilku miesiącach, nowe ceny zaczęły obowiązywać w całej Polsce.

Tym samym pierwszy McDonald w Ostrołęce prawdopodobnie będzie miał nowe wyższe ceny. Restauracja zostanie zbudowana w nowym, obowiązującym od niedawna, stylu sieci. Oprócz restauracji szybkiej obsługi znajdować się będzie linia McDrive oraz McCafe, czyli kawiarnia mieszcząca się w oddzielnych pomieszczeniach. Będzie się można w niej napić różnego rodzaju kawy, podawanej w porcelanowych filiżanka oraz zjeść coś słodkiego. Latem stoliki wystawione będą również na zewnątrz.

Jak zapowiada Dominik Szulowski, wystrój kawiarni będzie znacznie różnił się się od wystroju restauracji. Kawiarnia będzie przede wszystkim ekskluzywna. Znajdą się w niej m.in. wygodne kanapy.

Oprócz restauracji szybkiej obsługi znajdować się będzie linia McDrive oraz McCafe, czyli kawiarnia mieszcząca się w oddzielnych pomieszczeniach. Będzie się można w niej napić różnego rodzaju kawy, podawanej w porcelanowych filiżankach oraz zjeść coś słodkiego. Latem stoliki wystawione będą również na zewnątrz.

Do założenia własnej restauracji pod szyldem tej marki potrzeba ok. 1,2 mln złotych, ale jak zapewniają przedstawiciele firmy, chętnych nie brakuje. Są i tacy, którzy mają kilka lokalizacji. McDonald's ma łącznie 275 restauracji w całej Polsce, 131 z nich należy do franczyzobiorców - podaje portal Wirtualna Polska.

Zobacz zdjęcia:
McDonald's coraz bliżej (09.07.2011)

Reklama
Wyświetleń: 11555
 
01:24, 03.11.2011 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum


Wybrane artykuły