« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 22 maja 2019 r., imieniny Heleny, Wiesławy, Romy

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ostrołęka: Tadeusz Choromański zbiera podpisy i walczy o nową drogę

Fot. Patryk Siepsiak, "Kurier Ostrołęcki"
Tadeusz Choromański, mieszkaniec ul. Partyzantów w Ostrołęce opracował swoją koncepcję przebiegu obwodnicy miasta - informuje "Kurier Ostrołęcki".
Według niej będzie ona znacznie krótsza i o połowę tańsza. Mieszkańcy osiedla Wojciechowice w Ostrołęce mają już dość ciężarówek przejeżdżających obok ich domów. Ponad 150 osób przyłączyło do walki o budowę obwodnicy miasta. Jest wśród nich 82-letni Tadeusz Choromański, ostrołęczanin i były radny miasta - informuje "Kurier Ostrołęcki".
A zaczęło się cztery lata temu. Wtedy to pan Tadeusz, po raz pierwszy wysłał pismo do Adama Struzika, marszałka naszego województwa. Ostrołęczanin przekonywał w nim, że budowa obwodnicy Ostrołęki jest konieczna. Kolejne trafiły m.in. do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a ich kopie do lokalnych samorządowców i parlamentarzystów. – Niestety, pozostały bez odpowiedzi i wsparcia – twierdzi ostrołęczanin.
Z kolei odpowiedzi nadesłane z Warszawy nie pozostawiały złudzeń, na obwodnicę nie ma co liczyć. Winny jest temu brak pieniędzy w kasie m.in. GDDKiA, przynajmniej do 2012 roku. – To już niedługo, zatem czas najwyższy wznowić działanie w tej sprawie – uważa mężczyzna.
Jak zapowiedział, tak też robi. W ubiegłym roku powołał Społeczny Komitet Budowy Obwodnicy w Ostrołęce. Cały czas zbierane są podpisy pod petycją w sprawie budowy nowej drogi po stronie północnej miasta - informuje "Kurier Ostrołęcki".
- Ponowiłem pisma do GDDKiA oraz marszałka – dodaje pan Tadeusz. – Do przytaczanych wcześniej argumentów doszły nowe, a mianowicie gigantyczne inwestycje zarówno finansowe, jak i logistyczne planowane przez Stora Enso i Energa Elektrownie.
Co więcej ostrołęczanin opracował swój wariant przebiegu nowej drogi. – Proponowana przez mnie trasa ma ok. 5 km długości, przechodzi przez grunty 6 klasy, nie powoduje zakłóceń natury ekologicznej, a odpowiednie zaprojektowanie nasypu pod drogę mogłoby mieć znaczenie przeciwpowodziowe – wyjaśnia Tadeusz Choromański. – Jest to znacznie lepsze, a co najważniejsze tańsze rozwiązane.

Koncepcja obwodnicy
Początek obwodnicy to skrzyżowanie dróg Teodorowo - Nowa Wieś i Ostrołęka - Łomża. Tu miałoby powstać rondo, stąd ok. 270 stopni, w kierunku przeprawy mostowej. Dalej nowa droga łukiem „obchodzi” składowisko odpadów od strony zachodniej do ronda Ziemowita III, „wchodzi” w ul. Słoneczną do ul. Stacha Konwy. W tej koncepcji powstałby jeden most na Narwi.

Więcej w dzisiejszym "Kurierze Ostrołęckim"

Wyświetleń: 2723
 
13:23, 10.03.2011 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

Brak komentarzy!

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne