Czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry
W ogłoszonym niedawno na łamach Rzeczpospolitej rankingu najcenniejszych polskich marek po raz pierwszy zostały sklasyfikowane Zakłady Mięsne Pekpol. Firma z Ostrołęki zajęła 168 miejsce na 330 sklasyfikowanych. Rzeczpospolita określiła wartość Pekpolu na 53,5 mln zł. W rankingu produktów żywnościowych firma z Ostrołęki zajęła 80 miejsce.
- Wartość marki jest pochodną jej siły - podają autorzy rankingu. - W zastosowanej w rankingu metodologii wartość marek jest więc zależna od ich obecnej siły. Nie oznacza to jednak, że silniejszy brand zawsze będzie wyżej wyceniany. O jego wartości decydują również wielkość i rodzaj rynku, na którym funkcjonuje marka. Stąd słabsza marka na większym rynku i rynku, na którym marki mają duży wpływ na decyzje konsumentów, będzie warta więcej niż silna marka na rynku niszowym - tłumaczy Rzeczpospolita.
Na szczycie polskich marek pod względem ich wartości znajdują się Orlen, PKO Bank Polski i Biedronka. Ze szczegółami rankingu można zapoznać się na stronie internetowej Rzeczpospolitej.
Lista najcenniejszych polskich marek ukazała się 28 listopada.