« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 18 kwietnia 2019 r., imieniny Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Potrącił dziewczynkę na oczach jej rodziców (zdjęcia)

Kierowca mercedesa, 64-letni mieszkaniec powiatu ostrołęckiego, potrącił jadącą rowerem 9-letnią dziewczynkę na oczach jej rodziców. Do zdarzenia doszło przy ul. Bohaterów Warszawy w Ostrołęce, odcinku tzw. małej obwodnicy miasta.

Poszkodowana dziewczynka trafiła do szpitala. Na szczęście nie odniosła poważnych obrażeń. Jak udało nam się ustalić dziewczynka wraz z rodzicami wybrała się na przejażdżkę rowerową. Do potrącenia doszło, gdy jako pierwsza z grupy przecinała ulicę Ostrołęckich Harcerzy. W tym miejscu znajdują się jednak oznaczony przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych.

- Według wstępnych ustaleń 64-letni mieszkaniec powiatu ostrołęckiego, skręcając w ul. Ostrołęckich Harcerzy potrącił kierującą rowerem 9-letnią dziewczynkę, ostrołęczankę - mówi podkom. Sylwester Marczak, rzecznik prasowy ostrołęckiej policji.

Zobacz zdjęcia:
Potrącenie rowerzystki na ostrołęckiej obwodnicy (05.06.2016)

Wyświetleń: 17213
 
19:56, 05.06.2016 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

...
20:01, 05.06.2016 r.
Kierowcy na gminne wymuszają na przejściu dla pieszych . Powinny być surowe kary za takie czyny.
xx
20:06, 05.06.2016 r.
tak jak za wlazenie pod kola jedacego auta.
Yy
20:09, 05.06.2016 r.
I tak samo jak nie pilnowanie dzieci na drogach pobocznych i chodnikach
DRWAL
20:12, 05.06.2016 r.
dokładnie piesi powinni byc karani po 5 tys za wtargniecie bylby porządek
xxx
20:14, 05.06.2016 r.
Ale nie rozumiem jak tak czytam te komentarze. Jak rodzice mieli dziecko pilnować skoro jechali zgodnie z przepisami drogą dla nich wyznaczoną czyli scieżką rowerową. To chyba kierowca gdy wjeżdżał powinien zachować ostrożność... No nie tak ? Sam mam prawo jazdy i wiem (przynajmniej ja ) bo widać nie wszyscy ,że przed przejściem dla pieszych każdy pojazd ma obowiązek się zatrzymać.
X
20:15, 05.06.2016 r.
Piesi i rowerzyści powinni uważać, ale kierowca także. Tym bardziej, że rosną tam wysokie krzaki i kompletnie nic tam nie widać.
20:15, 05.06.2016 r.
Tam jest przejazd dla rowerów.
wiesiek
20:25, 05.06.2016 r.
jestem zmotoryzowany, ale często jeżdżę rowerem i powiem tak, o ile w większości piesi zatrzymują się i czekają, aż samochód się zatrzyma, tak rowerzyści wjeżdżają na pełnej k....., ale dużym problemem jest tu TYLKO oznaczenie poziome przejazdu, jak dla mnie przy przejściach dla pieszych, gdzie znajduje się również przejazd dla rowerów powinno być wprowadzone oznakowanie pionowe, sam kiedyś jechałem samochodem i myślałem, że jest tylko przejście dla pieszych a rowerzysta na cwaniaka wjeżdża na przejście (czego mu nie wolno, powinien prowadzić rower), jednak się myliłem, przejechałem mu przed nosem i dostałem opierdziel :tongue: z pokorą przyjąłem tę lekcję i od tamtej pory jestem 2x czujniejszy :wink: Pozdrawiam rowerzystów i zmotoryzowanych
Anton
20:26, 05.06.2016 r.
Wyciąć te krzaki w promieniu 50m od pasów i nie będzie takich zdarzeń!!! dziecka na rowerze dojeżdżającego do przejścia nie ma szans zobaczyć, bo głowa nie wystaje ponad krzaki. I nagle jak strzała wypada... Znaku STOP tam nie ma, więc absurdem jest by zatrzymywać się za każdym razem by się dobrze rozejrzeć...
X
20:31, 05.06.2016 r.
Dokładnie. Powinni wyciąć te krzaki, już nie raz były przez nie problemy. Mieszkańcy bloków przy obwodnicy wyjeżdżając samochodem na jezdnię nie widzą tego, co dzieje się na chodniku.
anka
20:35, 05.06.2016 r.
Zgadzam się, wyciąć krzaki, tam nic nie widać.Zarówno jak się wjeżdża jak i wyjeżdża. :angry:
World Trveler
20:59, 05.06.2016 r.
W cywilizowanych krajach są znaki pionowe informujące kierowców o tym , że będą przejeżdżać przez ścieżkę rowerową gdzie powinni ustąpicństwa.Czy tak trudno wymyślić coś takiego ! Przecież nie wszyscy są miejscowi i wiedzą dokładnie gdzie są ścieżki. O krzakach wspominał nie będę .
Adq
21:32, 05.06.2016 r.
Chyba nikt z komentujących nie zapoznał się ze zdjęciami.
Samochód wygląda jakby skręcał w lewo z obwodnicy w osiedlową ulicę.
Skręcając w lewo miał pełen widok na przejście i przejazd dla rowerów. Żadne krzaki widoku nie przesłaniają.
Prawdopodobnie kierowca z premedytacją chciał wymusić pierwszeństwo na rowerzystach, którzy potulnie przeczekają aż król szos wykona manewr swoim krążownikiem. Niestety nie spodziewał się spotkania z dzieckiem, które w swej naiwności wierzy jeszcze w kodeks drogowy...
miszcz
21:42, 05.06.2016 r.
Co za imbecyle piszą ze przejazd jest nieoznakowany znak pionowy linie poziome są jeszcze wam neony mrugające postawić?
ja
21:44, 05.06.2016 r.
ja osobiscie bym odrazu prawko zabral przejscie dla pieszych jest oznaczone a jakis wiesniak stary dziad sie wiezie merolem i mysli ze mu wszystko wolno... znajądz zycie i tak wyjdzie, ze ma znajomosci i jest bez winy bo dziecko wybieglo... szkoda ZE NIE MA NR REJSRACJI :(
ewa
21:44, 05.06.2016 r.
dokładnie...tam są takie krzaki ,że nic nie widać...
do Adq: zapraszam by zobaczyć to samemu,jaka jest widocznośc przez te krzaki,które wg.ciebie widoku nie przesłaniają.. a dokładnie -zjazd z obwodnicy do Biedronki... bo chyba nawet nie wiesz co to za miejsce..tylko wnioskujesz ze zdjecia
.
.
21:49, 05.06.2016 r.
Powinni mu zabrać auto za tą głupotę i by łaził !
rowerzysta
22:03, 05.06.2016 r.
Faktycznie niektóre te ścieżki są słabo widoczne dla aut. Takie znaki ostrzegajace że wjezdzamy na ścieżkę powinny być ustawione na wysokości oczów kierówców czyli ok 1m badz 1,5 m i oznaczone najlepiej kolorem widocznym, takim jak pomaranczowy. Widzialem już takie znaki w Polsce.
Poza tym w Polsce jest jeszcze mała kultura i świadomość kierowców, stąd nieporozumienia. W Holandii jest tak że jak walniesz rowerzystę nawet nie z Twojej winy to masz tyle tłumaczenia i ciągania po sądach, że sie nie opłaca mieć kolizji z rowerzystą. Nie wspomnę już co sie dzieje, jak wina jest kierowcy...
projktant
22:05, 05.06.2016 r.
Już to kiedyś pisałem i się powtórzę. Dlaczego nie można było zrobić przejazdu jako drugiego od ronda? Wydłużyłoby to czas na reakcje.
Po drugie rowerzysta przed wjazdem na przejazd powinien się upewnić, że jest to bezpieczne i opuści go o własnych siłach. A nie wjeżdżają jak święte krowy. :)
Po trzecie uważam że głupotą jest że taki rowerzysta ma pierwszeństwo i jest to wina kierowcy. A w takim wypadku to powinni chyba obwiniać rodziców bo te dziecko było bez karty rowerowej a korzystało z drogi publicznej. :)
P.S Dziecko jak to że ma najmniejszą świadomość niebezpieczeństwa powinno jechać w środku, między rodzicami.
.
22:06, 05.06.2016 r.
Nie chcij tu holandii...
Jadzia
22:15, 05.06.2016 r.
.





Piraci ze wsi: WON Z MIASTA!



.
LeL
22:30, 05.06.2016 r.
co za rak "dokładnie piesi powinni byc karani po 5 tys za wtargniecie bylby porządek" to by każdy pieszy bał się przejść po pasach

pasy powinny być świętością dla kierowcy zwłaszcza w mieście

jeśli chodzi o rowerzystów to surowy mandat za przejazd na pasach dla pieszych ale przejazd dla rowerzystów powinien być świętością niezależnie czy ten rowerzysta leci 40km/h czy 10
22:39, 05.06.2016 r.
Śmiać się chce jak to czytam . Dziecko jest nie przewidywalny przejrdza rowerem przez pasy "przecina " dzieciak łamie prawo bo nie zasiada z roweru . Zjeżdża z obwodnicy chce jak najszybciej się schować żeby nie utrudniać ruchu . Ten co jeździ widzi jak ci piersi są uciazliwi uważaj ze wszędzie mają pierszenstwo . A rowerzyści to już wogle z chodnika zjeżdżają na drogę . To tylko dziecko nikt nie był winny
22:45, 05.06.2016 r.
Wos jeżdżą tak jak wo nie ktozy lepiej niektórzy gorzej . Pasy świętością lecisz samochodem 60 km /h . Idzie grupa osób chodnikiem 5 m od ciebie w pewnym momencie wchodzo na pasy nie rozglądajo się wchodzi jak. By się po chodniku manewr ten z chodznika na pasy zajmuje im kilka s bo chodnik od pasów jest oddalony o 1 m . Jak sie Masz w takiej sytuacji zatrzymać jak czas twoej reakcji to s a przez ten czas pokonasz juzz Kilka metrow . Postawcie się na naszym miejscu kierowców my dbamy o bezpiecznego na drodze i o pierwszy ogarnijcie jak by pierwszy myślą jak kierowca wypadków by nie było
co?
22:58, 05.06.2016 r.
Ścieżki rowerowe powinny być wytyczonymi pasami na drodze a nie kawałkami chodnika.To chory pomysł i dobry sposób by społeczeństwo się samo na wzajem powybijało. Od lat jeździło się po ulicy i każdy spodziewa się tam rowerów. Rower jest między młotem i kowadłem bo wyganiają go z drogi i nikt nie chce go na chodniku. A chodnik? Mandaty się płaci za jazdę chodnikiem, więc rowerzyści jadą drogą. Wtedy kierowca takiego widzi i nie ma problemu bo uważa już tylko na pieszych. Ci chodzą trochę wolniej a i pieszy jeszcze czasem się obejrzy. Sami widzicie że te pseudo ścieżki to są pułapki na ludzi, którzy nie chcą lub nie mogą mieć auta a muszą sobie radzić rowerem. Nie jeden kierowca nie odróżnia drogi rowerowej od chodnika bo nie powinno takiego być udostępnionego dla rowerów. Jeśli miałaby to być droga dla rowerów to powinien tam stać znak ustąp pierwszeństwa a tu nie ma nic. Potraktowane jest to jak chodnik.
shfjdfh
23:09, 05.06.2016 r.
Wyciąć te krzaki albo przyciąć pół metra od ziemi. Na całej obwodnicy rośliny są zaniedbane i nieprzycinane. Co roku ta sama sytuacja. Może ktoś odpowiedzialny za to by się w końcu wziął do roboty.
baca
23:17, 05.06.2016 r.
wyjeżdżając z ul Ostrołęckich harcerzy na obwodnice wysokie krzaki ograniczają widoczność. Władze miasta powinny usunąć te krzaki.
do wos/hah
23:20, 05.06.2016 r.
Chłopie nie wiadomo o co ci chodzi. Dziecka nie obwiniaj, wiadomo że słaba widoczność i brak uwagi rowerzystów, ale zacznijmy od tego, że samochody skręcające w drogę poprzeczną mają obowiązek przepuścić rowery i pieszych, to oni mają pierwszeństwo...
do Jadzia
00:24, 06.06.2016 r.
żeby piraci mamusi kocem w rowie nie przykryli to może byś dzisiaj szczekała
drogowiec
00:26, 06.06.2016 r.
Na pierwszych trzech zdjęciach widać, że ten przejazd jest oznaczony znakiem pionowym. Niestety część komentujących udowadnia, że uprawnienia do kierowania pojazdem dostało zbyt łatwo.

Skręcając w drogę poprzeczną każdy pojazd musi ustąpić pieszemu lub rowerzyście, który te drogę przekracza. Więc nawet jak ktoś jest ślepy na znaki powinien znać te prawo. Nic niestety nie jest wstanie wpłynąć na głupotę większości kierowców, którzy prawo o ruchu drogowym czytali i pamiętali tylko przed egzaminem.

@projktant
Kiedyś pisałeś i teraz piszesz nie analizując przepisów. W naszym kraju i w większości innych obowiązują podobne przepisy ruchu drogowego, które wszystkie jakie punktujesz wg własnego widzimisię uważasz za głupie, bo ci nie pasują. Może każdy powinien się dostosować do twojej odrębnej wizji świata.

Krzaki na tej arterii są jednak problemem. Problemem który powtarza się co roku. Samochody nie widzą się wzajemnie na skrzyżowaniach (brak trójkąta widoczności), nie widzą pieszych i rowerzystów. Krzaki rosnące między drogą rowerową a chodnikiem, powodują znów zagrożenie między pieszymi i rowerzystami. Krzaki rosnące na zakrętach drogi rowerowej powodują częste "dzwony" wśród rowerzystów.
Wzorem poprzednich lat miasto odpowie: "Krzaki są przycinane systematyczne przez odpowiednie służby". taka przycinka w wydaniu tych służb na "obwodnicy" trwa kilka dni i zawsze zanim kierownictwo tych służb zapoczątkuje procedurę, przerośnięte krzaki są zagrożeniem przez bardzo długi czas.
do hah
00:37, 06.06.2016 r.
ale na ścieżce rowerowej to nie rowerzysta musi zejść z roweru tylko kierowca musi zatrzymać auto :D Jeśli są pasy to ok powinno sie zejść z roweru bądź przejeżdżając nie wjeżdżać gwałtownie na jezdnie tylko pomalutku przejechać. W Ostrołęce jest coraz więcej ścieżek rowerowych i na nich pierwszeństwo ma rowerzysta, wiec moge na rondzie przeciąć skrzyżowanie jako rowerzysta z dużo predkościa, ale w razie wypadku to wina kierowcy auta....
Do projktant
01:06, 06.06.2016 r.
Po pierwsze jak w ogóle możesz pomyśleć coś takiego , porównywać, że dziecko wjeżdża jak święta krowa. .. przecież to tylko dziecko. Po drugie to nie wiem co jest dla Ciebie nie jasnego w tym, że kierowca samochodu ms obowiązek zatrzymania się przed przejazdem rowocowym. A po trzecie to skąd wiesz czy dziecko nie miało karty rowerowej...
Do projktant
01:07, 06.06.2016 r.
rowerowym*
Jan
06:28, 06.06.2016 r.
"Potrącił dziewczynkę na oczach jej rodziców" w artykule ani słowa o oczach rodziców czy oczy zostały zmiażdżone?!! Skoro na oczach to zapewne porozjeżdżał im te oczy to teraz odpowie za utrate wzroku przez dwie osoby i potrąceie dziewczynki!!!!
spokój ducha
08:05, 06.06.2016 r.
Do Jan:
No no, zabłysnąłeś... Winszować... Powinieneś jeszcze dodać jakiś link ze swoim zdjęciem aby ludzie z Twojej okolicy (i nie tylko) mogli Cię podziwiać. Może doczekasz się jakiegoś fanklubu??? Pomyśl.

Dobrze, że dziewczynie nie stało się nic poważnego. Pewnie najadła się tylko dużo strachu, podobnie jak rodzice. Oby wszystko się dobrze skończyło.

Wracaj dziewczyno do zdrowia i zapomnij o wszystkim jak najszybciej.

Ps. Janku, uprzedzając Twoje pytania - "Najadła się strachu... Czy strach można zjeść? Jaki smak ma strach?" - odpowiem -- Nie wiem... -- Nie douczyłem się.
sowriemiennyj
08:37, 06.06.2016 r.
To, że ktoś ma samochód nie zwalnia od myślenia. Dziecko na rowerze do lat 10. Jest pieszym. Jego opiekun też. Mieszkam chwilowo w Bieleweld (Bielefedzie?) w Niemczech. Zdziwilibyście się co wolno samochodom, a co nie.
sowriemiennyj
08:41, 06.06.2016 r.
Bielefeld. przepraszam literówka.
Ss
08:57, 06.06.2016 r.
To kierująca samochodem potrącił rowerzystę a nie rowerzysta samochód .Jak często zdarza wam się wymuszać pierwszeństwo na skrzyżowaniu z ruchem równożedny .Przecież to jak z pieszym czy roweżystą może się zatrzyma przecież też jedziesz 60 na godz. po co zwalniać.
09:26, 06.06.2016 r.
tylko ze w holandii jak jet ograniczenie 50 na godzine to jadą 50 a nie jak u nas minimum 80 na obwodnicy i kto pierwszy do i z świateł
jurek
10:25, 06.06.2016 r.
w większości przypadków tak się kończy nagłe wtargnięcie na przejście dla pieszych rowerem
Adam
11:15, 06.06.2016 r.
Ja Sie pytam gdzie rodzice byli !!! POZDRO ZA ODPOWIEDZIALNOSC !!!
ślepy
12:32, 06.06.2016 r.
@jurek
@Adam
Czy przynajmniej przeczytaliście artykuł, słowo w słowo, czy może kompleksy jakieś macie?
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne