« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 18 października 2017 r., imieniny Juliana, Łukasza, Bratumiła

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Skrzynka skarg: lekarz odmówił zrobienia zastrzyku chorej

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
W Ostrołęckim Meditransie odmówiono zrobienia zastrzyku mojej mamie, która jest osobą poważnie chorą na schizofrenię i co dwa tygodnie przyjmuje zastrzyk, który jest jej niezbędny do tego, aby w miarę normalnie funkcjonowała.

W piątek 17 marca br. z powodu bardzo ważnego wyjazdu rodzinnego, nie zdążyliśmy do naszej przychodni, więc wracając do domu kontaktowałem się z lekarzem rodzinnym, który poinformował mnie, że to żaden problem, ponieważ zastrzyk może zostać zrobiony w Meditransie.

Po godzinie 19.00 stawiłem się więc z zastrzykiem i zleceniem jego zrobienia. Pani w Meditransie, której okazałem zlecenie, poinformowała mnie, że nie zrobią tego zastrzyku. Kiedy chciałem uzyskać informację dlaczego, stawała się coraz bardziej nieuprzejma.

Zadzwoniłem do ostrołęckiego szpitala z pytaniem, czy może tam ktoś taki zastrzyk może zrobić, ale w odpowiedzi usłyszałem, że nie. Kobieta z którą rozmawiałem powiedziała: "Niestety, nie wykonujemy tego typu zabiegów, proszę udać się do Meditransu, ponieważ to oni są przedłużeniem pracy lekarza i taki zastrzyk zrobią bez problemu".

Po uzyskaniu tej informacji ponownie wróciłem i zostałem odprawiony z kwitkiem, zastrzyk nie został zrobiony. Usłyszałem, że trzeba było zdążyć do przychodni. Nie uzyskałem też wyjaśnienia od pielęgniarki, ani od lekarza znajdującego się obok, dlaczego zastrzyk nie może być u nich wykonany.

Czy to naprawdę taki trudny zabieg - zrobienie zastrzyku? Co mam zrobić, kiedy podanie zastrzyku wypadnie w dzień świąteczny i przychodnie będą nieczynne? Jeszcze nigdy nie zostałem potraktowany w taki sposób.

Odpowiada Mariusz Zorczykowski, zastępca dyrektora ds. medycznych SPZOZ Meditrans Ostrołęka SPRiTS w Ostrołęce:
W sprawie wykonywania iniekcji w Nocnej i Świątecznej Opiece Zdrowotnej informuję, że wskazanie właściwego lekarza bądź pielęgniarki, zobowiązanych do wykonania iniekcji na rzecz świadczeniobiorcy, wynikać musi wyłącznie z kryteriów medycznych. Jeśli zatem lekarz podstawowej opieki zdrowotnej (lub inny specjalista) za konieczne uzna wykonanie iniekcji, ale wyłącznie po godzinie 18.00 (nie później jednak niż o godz. 8.00), to zobowiązanym do jej wykonania pozostawał będzie lekarz lub pielęgniarka Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, a lekarz POZ winien wyraźnie wskazać w dokumentacji medycznej pacjenta powód takiego działania. Terminy wykonania iniekcji, data i godzina, powinny zostać wyraźnie określone w treści zlecenia lub skierowania. Jeśli konieczne jest ich wykonanie wyłącznie po godzinie 18.00, to musi je wykonać lekarz lub pielęgniarka Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej.

Reasumując, w podanym przypadku skierowanie na iniekcję nie zawierało niezbędnych danych umożliwiających wykonanie jej zgodnie z obowiązującymi przepisami i dlatego też zabieg ten nie został wykonany.

Wyświetleń: 7976
 
10:25, 16.04.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

Jan
08:34, 16.04.2017 r.
To jakaś kpina, tego p.derektora należy się jak psu buda napisz Pan skargę na nich i zawiadomienie do prokuratury
swiete krowy
08:37, 16.04.2017 r.
Więcej czasu zabrali na przekomazanie i sami się denerwowali i przytym człowieka niż trfal,by zastrzyk... Ale para gumowych rękawiczek jeszcze bybsie zrobiła... Jak słucham takie zeczy to....
ANIA6666678
08:51, 16.04.2017 r.
w takich przypadkach bierze się zawsze odmowę na piśmie!! Tak samo w przypadku odmowy wizyty domowej.
Do swiete krowy
09:38, 16.04.2017 r.
Najpierw sobie kup słownik ortograficzny , następnie słownik poprawnej polszczyzny , potem pisz komentarze
Lou
10:53, 16.04.2017 r.
Ok, nie chcę bronić tutaj lekarzy, bo wiem że ich zachowanie często woła o pomstę do nieba co najmniej, albo mijanie się z powołaniem.

Jednak z drugiej strony jak widzę roszczeniowość takich mało konkretnych ludzi dla których "zaszczyk" to "zaszczyk" i koniec. Jakby to była jakaś forma witaminy C bez zbędnego tłumaczenia. Przecież delikatnie mówiąc zastrzyk to nie jest tylko forma ukłucia kogoś po czym zawsze ktoś nagle staje na nogi ale chyba liczy się "co" się wstrzykuje, co? Jestem w stanie uwierzyć, że pewnie na Babcię działało "to coś" tajemnicze o którym nawet nie wspomina, ale też rozumiem lekarza, który ot tak z łapanki w ciemno nikomu nie zaryzykuje wstrzykiwać tych substancji.

#Polaki #Lekomani
12:28, 16.04.2017 r.
Moim zdaniem jest to nie dopełnienie obowiązku lekarza potraktowanie w taki sposób jest to wbrew etyki lekarskiej informuję że ma pan prawo zawiadomić prokuraturę i skontaktować się z Rzecznikem praw pacjenta
g
14:06, 16.04.2017 r.
do lou mylisz się to nie lekarz wykonuje zastrzyk tylko pielęgniarka. na zleceniu zawsze jest napisane jaki lek oraz w jakiej dawce trzeba podać i o ile jest zlecenie specjalisty psychiatry w tym wypadku to każda pielęgniarka w NPL powinna podać taki zastrzyk w trakcie swojej pracy i to odnotować do książki specjalnie do tego przeznaczonej.
ja bym zażądał na piśmie odmowy a później udałbym się z tą odmową do izby pielęgniarek i położnych w Ostrołęce i narobiłbym jej kłopotów odnośnie nie dopełnienia przez nią obowiązków w trakcie trwania jej pracy
slawek
16:51, 16.04.2017 r.
Zorczykowski jesteś D....EBILE...M, jakich mało w Tworkach i Chroszczy razem wziętych.
Dzony
20:20, 16.04.2017 r.
Na gebe to se moze na melinie zastrzyki robic.lekarz postapil wlasciwie.kazdy moze ampulke zbalezc i isc i prosze mi podac.i nie swirujcie pawiana polaki lewaki cebulaki ze do prekuratury skarzyc bedziecie hehe
maro
20:51, 16.04.2017 r.
to się nadaje do Ktokolwiek widział ktokolwiek wie.....
Ola
20:58, 16.04.2017 r.
Zastanawiam sie ile jest procent człowieka w człowieku. Przykre bo chyba tyle samo co teraz mięsa wędlinie. A najgorsze jest to, że dzisiaj pielęgniarka i lekarz w kościele siedzieli w pierwszej ławce i przyjmowali komunię świętą. Chcemy kary dla Niemców za to jak z nami postępowali podczas wojny, po
co ?????? Jeśli sami sobie bez żadnych skrupułów robimy gorsze rzeczy każdego dnia. Zero emptii , znieczulica , życie na pokaz i obłuda. Pani pielegniarko wstydzę się za ciebie jako kobieta, matka itd itd
Zosia
21:11, 16.04.2017 r.
Jeśli ktoś myśli, że uda mu się wygrać w jakiejkolwiek sprawie związanej z niedopełnieniem obowiązków przez lekarza lub pielęgniarke to pragnę wyprowadzić go z błędu. Rzecznik Praw Pacjenta działa na rzecz środowiska medycznego, Izba Lekarska także. Jest fikcją to, że pacjent ma w Polsce jakieś prawa. Wiem, o czy piszę, bo przechodziłam przez to piekło, a lekarka, która wyrzuciła moje dziecko po ponad 2.letnim leczeniu ortodontycznym, bo zabrakło jej kompetencji, na,,spotkaniu'' w Sądzie Lekarskim śmiała mi się w twarz. Bezkarne, zakonserwowane w przywilejach środowisko. Pozdrawiam i życzę zdrowia.
g
02:49, 17.04.2017 r.
do dzony zgadzam się z Tobą że n gębę nie można nikomu podać zastrzyku, ale sprawa się zmienia gdy mamy zlecenie wykonania zastrzyku a ta kobiet takowe przedstawiła i w tym wypadku powinni wykonać ten zastrzyk
06:58, 17.04.2017 r.
Ta obsługa z Meditransu należy do ,,Dobrej Zmiany, ,,
Dolek
07:24, 17.04.2017 r.
Już rozumiem. Interpretowano przePiS-y a człowiek w tym czasie mógł cierpieć lub umierzeć. Bez komentarza.
@@
07:57, 17.04.2017 r.
Był zastrzyk, pacjentka, trudna sytuacja w postaci godziny "po 18" i tylko została gdzieś zgubiona przyzwoitość. Systematyczne leczenie jest w interesie pacjenta - nawet bardziej w przypadku psychoz. Może pomógłby staż tej obsady dyżurowej w "Biedronce"? Byłby zastrzyk, uśmiech i - dziękujemy, zapraszamy ponownie. Zabrakło życzliwości i zrozumienia, że nikt z nudów nie przychodzi do pogotowi a z potrzeby.
Mural
11:13, 17.04.2017 r.
W mojej przychodni/Warszawa-Ochota/ jest gabinet zabiegowy, gdzie pielęgniarki min. robią zastrzyki. Pierwsze słyszę, aby miał to robić lekarz.
nn
20:27, 17.04.2017 r.
piszcie na nich skargi bo myślą że robią łaskę że cokolwiek zrobią..każdy z nas opłaca składki przez całe życie a jak przychodzi co do czego to i tak trzeba leczyć się prywatnie..ale nawet podczas prywatnych wizyt lekarz robi to na sztukę żeby tylko wziąć kasę..a już na pewno nie zależy im na tym żeby człowieka wyleczyć bo stracą dochodową dojną krowę.. wszyscy ludzi powinni równo jechać z tymi pseudolekarzami..większość spusści głowę i potulnie wyjdzie nawet jeśli lekarz jest hamski i nic sensownego nie powie pacjentowi. Sami lekarze jak idą gdzieś do sklepu to oczekują żeby przy nich skakać i chcą jak najlepszej obsługi natomiast ich świadczenie ogranicza się do wzięcia kasy. Tak samo jest w szpitalu na nocnej zmianie..muszą się najpierw wyspać żeby cokolwiek zrobić..i jeszcze są wielce oburzeni że im się sen przerywa...bydło lekarskie któe trzeba tępić!!!
Janek
20:53, 17.04.2017 r.
Są "ludzie i taborety", rozumiem że prywatnie to znaczy za opłatą to nie byłoby problemu.
Trzeba pisać skargi i wymieniać z imienia i nazwiska publicznie.
W świetle dnia postawy w cudowny i niezrozumiały sposób ulegają przemianie. :angry: :crying: :smile:
taca
21:46, 17.04.2017 r.
Co łaska plus VAT załatwiłoby pewnie sprawę. Ech życie
Mural
06:47, 18.04.2017 r.
lekarze w większości to nawet ciśnienia nie potrafią zmierzyć, a co dopiero zastrzyk dać!
Zainteresowana
07:01, 18.04.2017 r.
Do Pana Mariusza udzielającego odpowiedzi na skargę : Na zleceniu od lekarza kierującego widnieje informacja "zastrzyk co 14 dni " na odwrocie są daty poprzednich zastrzyków wraz z pieczątkami osób wykonujących . Co takiego więc rozumie Pan poprzez "niezbędne dane " ??????? !!!!!!!!!!
Barbara
07:43, 18.04.2017 r.
Wstyd, wstyd i jeszcze raz - wstyd. Kim Pan jest, Panie Zorczykowski? Pracuje Pan w firmie, która powinna dbać i zapewniać świadczenia na rzecz zdrowia ludzi chorych. Zobowiązanie, przymus - takich określeń używa Pan w pseudowyjaśnieniu.
A gdzie powinność, przyzwoitość, etyka zawodowa?
Personelowi w Meditransie płacą za liczbę wykonanych iniekcji, czy za pracę - całościowo?
I kto Pana ze stoperem pilnuje czy jest sekunda do osiemnastej czy sekunda po?
A gdzie był chory człowiek w tej sytuacji?
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne