« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Poniedziałek, 23 października 2017 r., imieniny Marleny, Seweryna, Odylii

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Tymczasowy most wybuduje ostrołęcka firma

Fot. Urząd Miasta w OstrołęceRatusz rozstrzygnął przetarg na budowę tymczasowego mostu na Narwi. Ostrołęcka Ostrada zajmie się wybudowaniem dojazdów i przyczółków. Koszt zadania opiewa na bagatela 10 mln 577 tys. 672 zł. Stalową konstrukcję na rzece wybuduje jednostka wojskowa.

Kwota zamówienia jest wysoka, ale do przetargu stanęła tylko jedna firma i miasto nie miało wielkiego wyboru.

Jak informuje ratusz, przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze oferty, wystąpiono do firmy o dodatkowe wyjaśnienia dotyczące oszacowanych kosztów robót i metody mocowania pali stabilizujących konstrukcję mostu. Przeprowadzono także niezależne konsultacje z projektantem przeprawy.

- Inwestycja swoim zakresem obejmuje budowę drogi objazdowej o długości ok. 570 metrów oraz budowę mostu tymczasowego na rzece Narew wraz z dojazdami na czas przebudowy i remontu mostu stałego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących budowy tymczasowego objazdu drogowego - dojazd od strony ul. Warszawskiej (ronda Księcia Siemowita) oraz dojazd od strony ul. Szpitalnej przez ul. Spacerową - wraz z montażem fundamentów i izbic dla filarów w postaci pali z rur stalowych pod tymczasową przeprawę mostową - informuje urząd miasta.

Cala inwestycja obejmie szereg prac drogowych i mostowych.
Zakres robót branży drogowej:
- budowę włączenia drogi objazdowej z ul. Mostowej wraz z dowiązaniem wysokościowym nawierzchni jezdni do nawierzchni jezdni ul Mostowej - włączenie od strony ronda Księcia Siemowita,
- budowa drogi objazdowej szerokości minimum 6,5 m o nawierzchni bitumicznej z obustronnymi poboczami z kruszywa o szerokości 1,25 m-2,3 m o długości łącznej ok. 570 metrów - w rejonie mostu tymczasowego. Przekrój drogi dwujezdniowy o szerokości jezdni 4,2 m dostosowanej do szerokości jezdni na obiekcie mostowym,
- budowa włączenia drogi objazdowej z ul. Spacerowej wraz z dowiązaniem wysokościowym nawierzchni jezdni do nawierzchni jezdni ul. Spacerowej - włączenie od strony Starego Miasta,
- umocnienie skarp nasypów drogowych płytami żelbetowymi drogowymi o wym. 100x300x15cm,
- wykonanie fundamentów w postaci pali z rur stalowych.
Zakres robót branży mostowej:
- wykonanie fundamentów palowych wraz z głowicami pali oraz ciosami podłożyskowymi,
- wykonanie izbic,
- budowa rampy montażowej do nasuwania konstrukcji przęsłowych,
- budowa przyczółków,
- mocowanie głowic pali do oczepów,
- wykonanie nawierzchni jezdni na płytach jezdnych mostu składanego.

Montażu konstrukcji stalowej mostu podejmie się specjalistyczna jednostka wojskowa. Po przebudowie starego mostu, konstrukcja zostanie rozebrana. Miasto zakłada, że wykorzysta materiały rozbiórkowe - szczególnie kruszywa, przy późniejszych inwestycjach drogowych w mieście.

- Ważnym argumentem przesądzającym o konieczności budowy przeprawy tymczasowej jest uchronienie miasta i okolic przed paraliżem komunikacyjnym, który nastąpiłby podczas przebudowy starego mostu oraz wyłączeniu mostu Madalińskiego dla pojazdów ciężarowych - informuje ratusz.

Całkowity koszt infrastruktury przymostowej to 10 mln 577 tys. 672,32 zł. Jak przyjęto w rozstrzygnięciu, remont i przebudowa starego mostu, w ciągu drogi krajowej nr 61, rozpocznie się dopiero wówczas, gdy zastępcza przeprawa będzie oddana do użytku.

Wyświetleń: 13934
 
14:25, 26.07.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

ssssss
12:34, 26.07.2017 r.
Po co to wszystko skoro i tak to nie rozwiąże problemu. Po co marnować tak grube pieniądze. Problem trzeba rozwiązać a nie brnac w te g....no dalej. Bez trzeciego mostu będzie dalej lipa
ketuks
12:41, 26.07.2017 r.
prawie 20000 tysięcy za metr przeprawy w której wojsko buduje most to przechodzi zdrowy rozsądek
Irek
12:46, 26.07.2017 r.
pieniądze w błoto. 11 milionów wydane bez sensu. Nie lepiej dołożyć i wybudować nowy most z ronda Łupaszki w kierunku Pomianu ???
Rebeliant Remek
12:51, 26.07.2017 r.
Dzień dobry. O ile firm jest na naszym globie miliony, tak prokuraturę rejonową i komendę policji mamy jedną. Przecież to kpina by był jeden oferent. Do tego Ostrada.😁😁😁
ketuks
12:54, 26.07.2017 r.
jak dobrze rozumiem 10577672 zł podzielić na 570 metrów = 18557 zł za 1 metr nasypu nie mostu :laughing:
Dolek
13:21, 26.07.2017 r.
Od roku już powinna być prowadzona budowa nowego mostu. Zmarnowany czas i pieniądze a scalenie całego ruchu na rondzie Siemowita to już komunikacyjna porażka.
KRIS
13:28, 26.07.2017 r.
a przepraszam "nasze" FIŃSKIE i itp wielkie firmy do których większość surowców trafia przez TEN most nie jest zobowiązana do dopłaty przez te wielkogabarytowe maszyny jakie trafiły w kilku ostatnich latach (oczywiście jedna , ale jaka) czy była opłata (jaka i ile) społeczeństwo powinno być informowane za ile ta przeprawa i przejazd i jakie szkody ta inwestycja STORAENSO przysporzyła
Obserwator
13:30, 26.07.2017 r.
Dlaczego miasto nie zrobiło nic żeby dostać inne oferty, tylko koniecznie chce zapłacić 11 mln właśnie tej. Reklamówki już rozdzielone?
ketuks
13:38, 26.07.2017 r.
do: KRIS. Za przejazd ponadgabarytowy i związane z tym zamknięcie drogi czy mostu na czas przewozu firma musiała zapłacić.
jarek
14:40, 26.07.2017 r.
CB tu trzeba bo gołym okiem widać machloje .
brexit
14:59, 26.07.2017 r.
Porażką jest ,że wyjazdy z obu mostów biegną do jednego ronda.
Ale nowy most zbudowano z 20 lat temu i nic na to teraz nie można poradzić.
Pieniędzy na nową obowdnicę nie ma i nie będzie.A nawet jakby były to nie miasto ma to zmartwienie, tylko powiat i GDDKi A.
Dwa mosty dla miasta wielkości Ostrołęki , położonego na uboczu szlaków komunikacyjnch w zupełności wystarczają.Nowego mostu się nie przeniesie.
Na budowanie kolejnego nie ma środków.Więc zostaje remont starego.
Zapytajcie tych , którzy decydowali o umiejscowieniu nowego mostu , dlaczego podjęto taką decyzję.Z tego co ja pamiętam , to najpierw to miała być tylko kładka a nie most , ale jakoś pienądze na most się znalazły , więc zamiast kładki most powstał.

Czy ktoś badał natężenie ruchu , żeby mieć pewność co do konieczności budowy przeprawy zastępczej ?

Przecież ta argumentacja jest nielogiczna.Teraz samochody ciężarowe jeżdżą przez most Madalińskiego przecież.
Czy nie taniej byłoby utworzyć , dwie lub trzy bezpłatne linie autobusowe ,kursujące na trasach po dwóch stronach Ostrołęki co powiedzmy pół godziny-godzinę?
Tylko trzeba wiedzieć jaki ruch jest generowany lokalnie , a jaki procent to tranzyt.
Ratusz mógłby spróbować wprowadzić takie bezpłatne linie wcześniej , żeby sprawdzić w praktyce czy to rozwiązanie działa.Wydaje mi się ,że sporo osób zamiast stać w korkach i płacić za beznynę wybrałoby darmowy przejazd autobusem.

Wydać pewnie 15 milionów ( ponad 10 Ostrada + koszty utrzymania wojska) na przeprawę zastępczą , którą trzeba będzie rozebrać za niecały rok to obłęd.
Dlaczego wojsko nie mogło wykonac całości prac ?
Frugo
15:06, 26.07.2017 r.
No hejterzy hola w używaniu. Nie było przetargu na most krzyczeliście, że nie ma, a kasa poszła na muzeum. Jest przetarg na most - za drogo, nie w tym miejscu, przekręt. Jest też przetarg na drugi most, też źle? Wam zaKODowanym dyżurnym wielbicielom TVNu i Parady Oszustów chodzi wyłącznie o własne, małe partyjne interesiki. Mieszkańców i miasto macie w głębokim POważaniu i nikt się na te dyrdymały nie nabierze. Tyle.
olo
15:35, 26.07.2017 r.
Jak by zaczęli remont pól roku temu lub wcześniej to zastępczy most byłby nie potrzebny a remont już by był na finiszu.
16:01, 26.07.2017 r.
do Frugo:czlowieku idz po rozum do glowy.Laczenie budowy czy remontu starego mostu juz wszystkim nosem wychodzi,stalo sie tematem dyzurnym MO.W jednym dniu go remontuja ,drugiego dnia planuja remont,trzeciego robia zastepczy(3) ,czwartego oglaszaja przetarg a piatego okazuje sie,ze nie ma chetnych do budowy a nastepnego,ze nie ma kasy.A teraz do meritum - nie zycze sobie aby tego rodzaju indektywy padaly pod adresem ludzi -mieszkancow Ostroleki z dziada,pradziada jak w Twoim wpisie.Jestes pisowcem to Twoja sprawa a sprawa mostu to nasza wspolna sprawa.Tyle w temacie.
Krótko
16:30, 26.07.2017 r.
Uderz w stół, a nożyce się odezwą:) Jestem stąd od dziada i pradziada, którzy nie byli w PiSie, ale zawsze mieli jasne zdanie ns temat serwowanej propagandy i ja też je mam. W jednym przyznaję: most jest tematem specjalnie POdkręcanym, jak parę innych.
Xyz
18:26, 26.07.2017 r.
Rzygać się chcę jak się patrzy co pisiory robią z Ostrołęki to jest jak plaga .Proponuje wrucićdo nauczania katechizmu i zabrać ze sobą tych dobrodzieii a przede wszystkim Pana który zwie się prezesemEEO Takiego prezesa to jeszcze nie było od powstania naszej elekktrowni. Życzę powodzonka przy następnych wyborach. Mam nadzieje że was też rozliczać będą z przekrętów.
rfdee
19:07, 26.07.2017 r.
Po co budowac most tymczasowy. Przyspieszyc nalezy prace nad nowym mostem. Wyglada to wszystko na pomoc finansowo dla bedacej w nieciekawej sytuacji firmie budowlanej.
Ja
19:14, 26.07.2017 r.
To oczywiste, że Ostrada. Dobry obrót kasy.
Mrj
19:20, 26.07.2017 r.
Jarek zawsze gryzł się z ratuszem a tu proszę "reklamówka" duża sztama jest😉
ostrołęka
19:36, 26.07.2017 r.
IREK skończ z tym idiotycznym tematem mostu do ,, Łupaszki,, to nie teraz i nie z tej racji ( w innej konfiguracji i owszem). A ty ,,BREXicie,, nie wypisuj już więcej takich bredni o przewozie zaopatrzenia miasta autobusami bo w ten sposób ubliżasz inteligencji ostrołęckich mieszkańców. Sam wsiadaj na rower albo do taczki i wio :tongue: A jeśli już mowa o nowym moście to tylko most obwodnicowy po za mistem.
Wielki szacun dla władz miasta że jest w końcu męska i konkretna decyzja. Brawo. Dzięki.Kiedyś w przyszłości potrzeba będzie podobnej decyzji w sprawie obwodnicy. A o natężeniu ruchu, czy mało znaczącym szlaku komunikacyjnym jak ktoś mówi to proponuję od razu wizytę natychmiastową u lekarza wiadomej specjalności.Pozdr....
do Frugo
21:41, 26.07.2017 r.
w doopie to mamy takich jak ty przekręcie pisowski,dużo krzyczysz i robisz lewe interesiki pod osłoną prawa ,przyjdzie na was czas ,ludzie nie są głupi ale jak załapią o co chodzi i ile ich w butelkę nabijaliście to wam odpłacą ,czego wam życzymy
Rebeliant Remek
21:50, 26.07.2017 r.
Nie zarzucam nikomu korupcji, nawet złej woli. Jako mieszkaniec Ostrołęki śmiem jednak twierdzić, że czuć wałkiem na milę. Przy obecnej globalizacji cudów nie ma.A jednak. Na całym świecie nie ma żadnych wykonawców, oferentów. Jest Ostrada. Jedna, jedyna, niezastąpiona. No cóż. Bywa😉
brexit
22:06, 26.07.2017 r.
ostrołęka @ 21:36, 26.07.2017

Ja mogę odpowiadać za to co napisałem, a nie za to co Ty jestes w stanie z tego zrozumieć.
Nigdzie nie napisałem ,że autobusami ma być przewożone zaopatrzenie miasta.
Nie winię prezydenta i ratusza za to ,że był problem z pieniędzmi na most.
No może mieli 5 % winy.Ale sposób rozwiązywania tego problemu teraz pod presją czasu jest z mojego punktu widzenia chaotyczny , pozbawiony logiki.
I nie da się już zrzucić winy od jakiegoś roku na władze centralne bo są z tej samej partii.
Przecież jest logiczne ,że jak się zamknie stary most to korki będą mniej więcej takie same jak obecnie.Niewiele się zmieni - bo ruch z obu mostów i tak trafia na jedno rondo- czyli to jest wąskie gardło , a remont mostu tej sytuacji nie zmieni. Skoro samochody ciężarowe mogą jeździć nowym mostem teraz to równie dobrze mogą nim jeździć jak stary most byłby remonowany.
Więc przeprawa zastępcza praktycznie niczego nie zmienia tłumaczenie w artykule ,że zdecydowano się na nią żeby korków uniknąć jest co najmniej podejrzane.

Przecież już rok prawie jak można było stary most remontować - remont byłby prawie na ukończeniu.Drogi w okolicznych gminach nie musiałyby być dewastowane o rok dłużej.
Wydawanie na same prace wykonane przez Ostradę ponad 10 milionów na most , który będzie służył około roku to jakiś absurd.
brexit
00:00, 27.07.2017 r.
anka @ 18:01, 26.07.2017

Ale frugo ma w dużej mierze rację.Hejt i tyle bezmyślne co niesprawiedliwe ataki przy każdej okazji , a to ,że będzie most , a to za to że go nie ma .A to ,że prezydent Kotowski chodzi w czapce , a to za to dlaczego chodzi bez czapki.
Kiedyś według informacji na jednym z konkurencyjnych portali był artykuł ,z którego wynikało ,że założycielem a potem pracownikiem portalu był pan Maciej Kleczkowski.
Tajemnicą chyba dla nikogo nie jest ,że jest politycznym przeciwnikiem prezydenta Kotowskiego.Więc to po której stronie sporu lokuje sympatie portal m-o dziwić nie powinno.Ale takie ich prawo.Dziś na całym świecie widoczny jest trend upolityczniania mediów i nawet nikt nie usiłuje już poza tuma nami z GW udawać ,ze jest inaczej.
Inna sprawa ,że na m-o niektórzy hejterzy wymyślają już takie bajki z mchu i paproci wyssane z brudnego palucha ,żeby tylko prezydenta Kotowskiego opluć ,że osiągają odwrotny od zamierzonego skutek.
Prezes.
01:28, 27.07.2017 r.
🖓👎👎👎👎
;👎👎👎👎㈇
8;🖓
@@@@
01:55, 27.07.2017 r.
Dobry gospodarz przewiduję i planuje inwestycję. A tu szok most się wali - zróbmy przeprawę tymczasowo jakoś to będzie ( kolejne miliony w błoto ) i cały czas prowizorka
tank102
04:32, 27.07.2017 r.
Trzeba było unieważnić przetarg i ogłosić nowy według prawa zamówień publicznych.
Darek
04:42, 27.07.2017 r.
Po co ta przeprawa przez 3 miesiące stary most był zamknięty daliśmy radę mamy nowy w tym miejscu to i przez rok byśmy się przemęczyli a 11 milionów można było przeznaczyć na nowy most depile siedzą w tym urzędzie i tyle przecież to nie ich pieniądze są marnowane, a może to już teraz ich pieniądze 11 milionów jest czy dzielić tylko skąd wziąć tak duże reklamówki
brexit
06:02, 27.07.2017 r.
Rebeliant Remek @ 23:50, 26.07.2017
IP: *.*.38.77

"Nie zarzucam nikomu korupcji, nawet złej woli. Jako mieszkaniec Ostrołęki śmiem jednak twierdzić, że czuć wałkiem na milę"

He , he
Decyzja o budowie przeprawy zastępczej w świetle tych faktów, które w artykule są podawane wygląda na irracjonalną.Podawany powód o korkowaniu się miasta jest delikatnie mówiąc nie trafiony.Wąskie gardło to rondo , więc skoro tam się nie korkuje obecnie to będzie niewiele gorzej.
Nie wiem dlaczego w przetargu zgłosiła się tylko jedna firma.Nie wiem ile firm kupiło specyfikację zamówienia , gdzie był przetarg ogłaszany.UM Ostrołęki nie może nikogo siłą zmusić do nie wzięcia udziału w przetargu, ale może tak sformułować kryteria ,żeby tylko jedna firma je spełniała.Ale tu zaszło coś innego, na co ratusz miał jak się wydaje wpływ znikomy , albo żaden.Oprócz Ostrady nikt nie przedłożył oferty .Na stole było 10 milionów jak się okazało i nikomu się nie chciało nawet ręki wyciągnąć.
Nie wygląda na sensowne wydawanie 10 milionów na most tymczasowy.
Mam nadzieję ,że w sprawie nie ma drugiego dna.Nie znam się na budowie mostów , więc nic mi nie przyjdzie z przyjrzenia się wszystkim działaniom ratusza- w tym głównie specyfikacji.Ale bardzo to wszystko dziwnie wygląda.Wydawanie 10 milionów to 10 lat dotacji do basenu i ciężko się pogodzić z myślą ,że taka kwota pójdzie na obiekt ,który będzie spełniał swoją funkcję około roku.Moim zdaniem to wyrzucanie pieniędzy w błoto.Nie mogę też zrozumieć dlaczego nie zdecydowano się przez ten rok na zamkniecie starego mostu przez 1 dzień ( taki dzień tygodnia , w którym ruch jest największy) żeby sprawdzić czy miasto się zakorkuje.
Nam nie trzeba Bundeswehry...
06:31, 27.07.2017 r.
...nam wystarczą rządy katechetów.
I oto, za ogromne pieniądze pobudujemy sobie most na rok i odtworzymy stary most do stanu z lat 50. I zamiast go przebudować do tych 4 pasów, będziemy mieli takie g., które się będzie korkowało dokładnie tak samo jak ten "niedobry" most przed remontem.
Cała ta sytuacja to miara upadku prężnego niegdyś miasta wojewódzkiego. Historia, którą tak uwielbiacie was podsumuje. Tak samo jak wy podsumowaliście Berlinga, Bielik i Makarową, czy żołnierzy I AWP.
SKANDAL !!!!
06:39, 27.07.2017 r.
"prezydencie" z Bożej Łaski - TAKIE PRZETARGI SIĘ UNIEWAŻNIA !!!!!!
ostrołęka
07:19, 27.07.2017 r.
brexit ty jednak ciągniesz w prymitywizm. Ty i wszyscy inni wbijcie sobie do głów, że dla naszego miasta docelowo potrzebna jest obwodnica. Bez niej nastąpi zahamowanie rozwoju gospodarczego i społecznego, i amen w temacie. Natomiast na teraz i w sprawie dwóch mostów do jednego ronda, to oczywiście tez jest rozwiązanie oczywiście jedyne, polegające na zbudowaniu wiaduktu nad rondem w kierunku prosto na Warszawę z odejściem bezpośrednim z mostu w kierunku na Olsztyn. Takie rozwiązanie komunikacyjne wyeliminuje korki w godzinach szczytowych w tym rejonie. Pozdr
07:27, 27.07.2017 r.
W ogóle nie logicznie ustalono i czym się kierowano zdaje się w 1999 przy ustalania podziału administracyjnego,ze ciągi dróg krajowych o dużej przelotowości i tonażu w granicach miast należą do konserwacji i napraw do samorządów miejskich. Widzimy prawie od każdej strony kiedy wjeżdżamy do Ostrołęki różne polityki drogowe tj,drogi krajowe,wojewódzkie, powiatowe.Zawsze za tablicą Ostrołęka mamy opłakany stan ciągu komunikacyjnego nawet bez chodników z dołami itp.np. ul. Stacha Konwy od kierunku na Olsztyn.
Xyz
08:04, 27.07.2017 r.
Zastępcza przeprawa po to żeby nasi szanowni włodarze nabili sobie sakiewki bo ich dni są policzone. Myślę że jak Łukasz dojdzie do władzy to pogoni te dziadostwo.
W
08:39, 27.07.2017 r.
Ostrada wybudowała już nam obwodnicę , skutki są widoczne.
Podatnik VAT
08:40, 27.07.2017 r.
Po pierwszej połowie 2017 r. budżet Polski ma 5,9 mld zł nadwyżki. Z podatku VAT rządowi udało się zebrać 17,6 mld zł więcej niż rok wcześniej.

Na most dla Ostrołęki nie ma pieniędzy, a szkoda.
kaktus
09:11, 27.07.2017 r.
Z podatkiem Vat, to jest tak, że, za bardzo nie da się go, w sposób uczciwy policzyć, bowiem, zgodnie z ustawą, rząd ma 60 do 90 dni, na zwrot Vat, wystarczy więc, że opóźni jego zwrot maksymalnie, żeby czasowo te wpływy, sprawiały wrażenie wyższych, niż faktycznie są - swoją drogą, to jest jawna lichwa, skoro rząd, ma prawo obracać pieniędzmi podatników, przez 3 miesiące.

Taki zabieg, rząd wykonał pod koniec 2016 roku.

Skoro jednak, jest tak dobrze, to skąd zrodził się pomysł podatku paliwowego, z którego, przewidywany wpływ, miał być na poziomie 5 mld zł rocznie?
Inż
09:12, 27.07.2017 r.
Do kilku komentatorów: Ostrada nie wybudowała obwodnicy, tylko rzekomo austriacki Teerag Asdag, a w praktyce ostrołęcki Dromost, któremu nie zapłacono jak należy. To była kadencja prezydenta Załuski.
Zbudowanie wiaduktu nad rondem? Chyba wiszącego ronda, bo taki wiadukt żeby spełniał swoją rolę musi mieć pasy zjazdowe, włączające i zapas terenu, którego tam nie ma-bo jest stacja paliw, warsztat, mauzoleum. Czyli fajnie, ale to zwykłe mrzonki:)
@inż
09:25, 27.07.2017 r.
Toć miejsca jest aż nadto i miejsce jest na to idealne. I nikt nie mówi o kompletnym węźle, a o wiadukcie kanalizującym priorytetową część ruchu. Jak na rondzie Czterdziestolatka albo węźle "Ostrobramska". No ale już znam reakcję decydentów - "ale on wymyśla, wiadukty jakieś hehe".
kaktus
09:35, 27.07.2017 r.
Inż, wiązanie nieuczciwości firmy, która nie wywiązała się z umowy w stosunku do podwykonawcy, z prezydentem, który był zleceniodawcą, jest zwyczajnym świństwem - to tak, jakbyś, budując dom, zatrudnił firmę, z którą byś się w 100% rozliczył, a ta firma nie zapłaciła swoim pracownikom, a Ty przedstawiany byłbyś jako ten, który nie zapłacił - jeśli więc coś piszesz, to rób to rzetelnie, bo na takich właśnie półprawdach, prezydent Załuska, wobec zmasowanego ataku PiSiorów, posługujących się tym kłamstwem, przegrał wybory.

To co robisz, jest, po prostu podłe.
liloo
10:25, 27.07.2017 r.
Proponuję kupić za te 10 melonów kilkaset kajaków i rowerków wodnych, to mieszkańcy drugiej strony Narwi będą przepływali do pracy jak w średniowieczu na łodziach.

Pamiętajcie konowały z Ratusza Ostrołęckiego, że my mieszkający po drugiej stronie też płacimy podatki i też wybieramy kolejną władze w wyborach. Podziękujemy Wam za ten bajzel z mostami który zrobiliście z nawiązką przy urnach. My pamiętamy jak macie nas w pupach przy remontach dróg, pamiętamy brak chodników, a teraz te korki.

Budujcie więcej tych muzeo-wiezień "Żołnierzy zaklętych" z naszej kasy, to Was wywieziemy na taczkach jak komuchów pod koniec Stanu Wojennego.
Inż
10:35, 27.07.2017 r.
Kaktus, wraźnie zaznaczyłem, że odnoszę się w jednej odpowiedzi do różnych komentarzy. Podałem fakty, ich emocjonalną interpretacją zająłeś się Ty. Jak się domyślam jesteś prawdopodobnie blisko związany z prezydentem Załuską co wiele wyjaśnia, także jeżeli chodzi o inne komentarze.
Lilloo: zanim kogoś obrazisz odpowiedz na pytanie, co wójtowie z drugiej strony rzeki zrobili żeby pomóc miastu, bo to przecież ich mieszkańcy do niego dojeżdżają? Nic. I pij więcej melisy:)
skutek
11:40, 27.07.2017 r.
Cały ten przetarg to jedna wielka fikcja

takie przetargi się unieważnia brak środków

Ogłasza się drugi

Teraz sobie popatrzcie jak Ostrołęka a raczej jej mieszkańcy są pozbawiani szansy na rozwój
druga sprawa to że te 10 baniek tak naprawdę pójdzie w błoto , a raczej w wodę
brexit
11:42, 27.07.2017 r.
ostrołęka @ 09:19, 27.07.2017
IP: *.*.86.80

"brexit ty jednak ciągniesz w prymitywizm. Ty i wszyscy inni wbijcie sobie do głów, że dla naszego miasta docelowo potrzebna jest obwodnica. Bez niej nastąpi zahamowanie rozwoju gospodarczego i społecznego, i amen w temacie. "

Nie wiem skąd Ty to bierzesz.Pod którymś z artykułów o moście - nie pamiętam pod którym , bo tu artykuły o moście są czasami nawet po dwa dziennie - napisałem ,że obowdnica dobrze byłoby ,żeby była , ale gdy jej nie ma to negatywnych konsekwencji dla rozwoju nie niesie.
A ,że z dwóch mostów ruch zbiega się w jednym rondzie to sam wiesz ,że dobrze nie jest-bo proponujesz zrobienie wiaduktu.Napisałem też , a właściwie to powtórzyłem tezę ,kogoś -nicka nie pamiętam-że wiadukty nad DK61 w granicach miasta to całkiem dobre rozwiązanie na tranzyt.Lepiej byłoby gdyby obwodnica była.Ale nie chodzi o rozwój tylko o wyprowadzenie tranzytu poza miasto.Ostrołeka znalazła się poza głównymi szlakami komunikacyjnymi , ale to o niczym nie przesądza.I też to napisałem ,że wystarczy dobre skomunikowanie z S8 czyli z Ostrowią, dobry stan DK53 i DK61.
A jakieś łączenie na siłę przez Goworowo ,Pasieki w stronę Wyszkowa sensu większego nie ma.Nie wiem czy byłeś kiedyś w okolicach Strykowa , to przecięcie A1 i A2.Tam jest pełno firm logistycznych, bo to centrum Polski i blisko szlaki komunikacyjne.
Położenie ma znaczenie , ale nie decdujące.Ostrołęki w inne miejsce nie przeniesiemy.
Dla miasta kluczowa jest elektrownia , Stora.Wystarczy sobie popatrzeć na dane demograficzne od 1946 do 1995 roku i porównać z miastami sąsiednimi.
A co do przeprawy zastępczej.Moim zdaniem nie widać uzasadnienia ,żeby tą inwestycję realizować wydając 10 milionów.Na stronie ratusza jakoś tak nie chcą się z wyborcami za bardzo komunikować.Sucha informacja.
@inż
12:00, 27.07.2017 r.
"Podałem fakty, ich emocjonalną interpretacją zająłeś się Ty. Jak się domyślam jesteś prawdopodobnie blisko związany z prezydentem Załuską"
xD taki hicior, i to zdanie po zdaniu xD
A wójtowie porozumieli się z miastem, co do budowy trzeciego mostu w ramach RIT, ale miasto dało d., bo szkoda było pieniędzy na projekt do wniosku. Tyle prawdy.
.
12:03, 27.07.2017 r.
"ostrołęka @ 09:19, 27.07.2017
IP: *.*.86.80

"brexit ty jednak ciągniesz w prymitywizm. Ty i wszyscy inni wbijcie sobie do głów, że dla naszego miasta docelowo potrzebna jest obwodnica. Bez niej nastąpi zahamowanie rozwoju gospodarczego i społecznego, i amen w temacie. "

Nie wiem skąd Ty to bierzesz.Pod którymś z artykułów o moście - nie pamiętam pod którym , bo tu artykuły o moście są czasami nawet po dwa dziennie - napisałem ,że obowdnica dobrze byłoby ,żeby była , ale gdy jej nie ma to negatywnych konsekwencji dla rozwoju nie niesie.
A ,że z dwóch mostów ruch zbiega się w jednym rondzie to sam wiesz ,że dobrze nie jest-bo proponujesz zrobienie wiaduktu.Napisałem też , a właściwie to powtórzyłem tezę ,kogoś -nicka nie pamiętam-że wiadukty nad DK61 w granicach miasta to całkiem dobre rozwiązanie na tranzyt.Lepiej byłoby gdyby obwodnica była.Ale nie chodzi o rozwój tylko o wyprowadzenie tranzytu poza miasto.Ostrołeka znalazła się poza głównymi szlakami komunikacyjnymi , ale to o niczym nie przesądza.I też to napisałem ,że wystarczy dobre skomunikowanie z S8 czyli z Ostrowią, dobry stan DK53 i DK61.
A jakieś łączenie na siłę przez Goworowo ,Pasieki w stronę Wyszkowa sensu większego nie ma.Nie wiem czy byłeś kiedyś w okolicach Strykowa , to przecięcie A1 i A2.Tam jest pełno firm logistycznych, bo to centrum Polski i blisko szlaki komunikacyjne. Położenie ma znaczenie , ale nie decdujące."
Ten też niezły orzeł. Razem byście się dogadali
tępiciel lemingów
12:23, 27.07.2017 r.
@inż, jeśli poprzedni rząd obiecał trzeci most poza miastem, to po co miasto miało myśleć o czwartym moście?
W realu
12:30, 27.07.2017 r.
@inż, nic mi nie wiadomo o porozumieniu wójtów ws. mostu i tzw. RIT, w którym jest jak na loterii. Wiadomo natomiast o tym, że starosta ostrołęcki i wyszkowski domówili się na skrót do Warszawy w ramach RIT. Jeden dostał pieniądze, drugi nie. Skrót będzie do lasu...
brexit
12:31, 27.07.2017 r.
Inż @ 11:12, 27.07.2017
IP: *.*.37.162

"Do kilku komentatorów: Ostrada nie wybudowała obwodnicy, tylko rzekomo austriacki Teerag Asdag, a w praktyce ostrołęcki Dromost, któremu nie zapłacono jak należy. To była kadencja prezydenta Załuski."

Tak mi się przypomniał rok 2012 i fala upadłości polskich firm budowlanych , związana z Euro 2012.Tak jakby podobny schemat.
I cytuję :
"Jak wynika z raportów, polskie firmy upadają z różnych powodów. Jednym z nich są problemy z terminowym odzyskaniem należności od kooperantów i odbiorców towarów i usług. Właśnie to stało się powodem upadłości wielu firm budowlanych, które nie odzyskały należności od wykonawców autostrad. (...)

Najwięcej upadłości dotyczyło firm budowlanych. W ubiegłym roku upadły 273 firmy budowlane, to jest o 87 proc. więcej niż w 2011 r. i ponad siedmiokrotnie więcej niż pięć lat temu (w 2007 roku - 37 upadłości w budownictwie)."

Teraz pytanie : dlaczego kontrahenci ( głownie firmy zagraniczne) nie płaciły na czas polskim podwykonawcom?
Odpowiedź brzmi : bo mogli to zrobić bezkarnie , wiedząc ,że w polskich sądach sterowanych ręcznie przez złodziejsko -mafijny układ polityków , ze służbami i przestępcami na dochodzenie należności czeka się latami.
Kilku ze zbankrutowanych przedsiębiorców , którzy starcili wtedy cały majątek targnęło się na własne życie.
Inwestycje budowlane , w tym drogowe związane z Euro 2012 wPolsce za rządów PO to jedyny taki znany przypadek w ekonomii , gdy firmy wygrywające przetargi zamiast się bogacić masowo upadały.Brawo Donald T. , brawo PO.
Tak mi się przypomniała taka propagandówka z tamtego czasu , jak to Donek ,żeby gospodarską wizytę odbyć na jednym z odcinków autostrady - który dawno powinien być gotowy-musiał tam polecieć helikopterem ( z przyczepką dla Grasia) - bo nie dało się dojechać autostradą :laughing: :laughing: :laughing:

I jak patrzę na te oddolne protesty z darmowymi autokarami , które zapewnia pan Popielarz to się zastanawiam , jak do tych protestujących dotrzeć ,żeby zrozumieli w czym udział biorą.
brexit
13:00, 27.07.2017 r.
Inż @ 11:12, 27.07.2017
IP: *.*.37.162

"Do kilku komentatorów: Ostrada nie wybudowała obwodnicy, tylko rzekomo austriacki Teerag Asdag, a w praktyce ostrołęcki Dromost, któremu nie zapłacono jak należy. To była kadencja prezydenta Załuski."

A mógłbyś wyjaśnić co ma wspólnego prezydent Załuska z nie rozliczeniem się generalnego wykonawcy z podwykonawcą?
kaktus
13:17, 27.07.2017 r.
Inż, również faktem jest, że w czasie prezydentury Pana Załuski, była sroga zima i wiosenna odwilż - to również są fakty - faktem jest również to, że każdy człowiek, pijący wodę, umiera - problem nie w faktach, tylko w ich przedstawianiu, jako inżynier, powinieneś mieć tego świadomości, a mój stosunek do Pana Załuski, nie ma tu nic do rzeczy i jest wyłącznie szukaniem przez Ciebie "dziury w całym".
Xyz
13:18, 27.07.2017 r.
MAM DOŚĆ KLECHY NA STANOWISKU PREZYDENTA OSTROŁĘKI. WON I MOICH DZIECI ŻEBYŚ NIE UCZYŁ.NA ALASKE PROPONUJE.
Rebeliant Remek
13:20, 27.07.2017 r.
Kolejny raz nic nikomu nie zarzucam. Brexit. Zbudujesz most za złotówkę? Nie sądzę. Nawet z PisAnka, tępym durniem i nacjonalem. Zgraja nieudaczników ogłasza przetarg. Zgraja nie ma zielonego pojęcia o kosztach. Zgraja nie ma zielonego pojęcia gdzie kiedy i za ile budowane są przeprawy. Idą w ciemno? A może na wariata? Ostrada wezmie, a za moment będą poprawki do budżetu. Reklamówka+
kaktus
13:22, 27.07.2017 r.
brexicik, dzieciaku specjalnej troski, może naPiSać, na czym polegało to ręczne starowanie sądami i czy mógłbyś podać jakieś przykłady, tego typu patologi, w odniesieniu do upadających firm, którym zleceniodawcy nie zapłacili, pomimo, że dostali pieniądze od GDDKiA?
kaktus
13:53, 27.07.2017 r.
Xyz, jeżeli, chociażby przez przypadek, jakiś mieszkanie Alaski przeczyta Twój wpis, to może do Ciebie mieć uzasadnione pretensje - co Ci zrobili mieszkańcy Alaski, że tak źle im życzysz?
brexit
14:22, 27.07.2017 r.
Rebeliant Remek @ 15:20, 27.07.2017
IP: *.*.38.77

"Kolejny raz nic nikomu nie zarzucam. Brexit. Zbudujesz most za złotówkę? Nie sądzę. Nawet z PisAnka, tępym durniem i nacjonalem. Zgraja nieudaczników ogłasza przetarg. Zgraja nie ma zielonego pojęcia o kosztach. Zgraja nie ma zielonego pojęcia gdzie kiedy i za ile budowane są przeprawy. Idą w ciemno? A może na wariata? Ostrada wezmie, a za moment będą poprawki do budżetu. Reklamówka+"

Oj tam , oj tam. Ja napisałem ,że nie mam pojęcia o budowie mostów.Mnie dziwi to ,że był tylko jeden oferent.I druga sprawa.Kwestionuję zasadność budowy tej przeprawy.
To już nie o to chodzi ,że sobie ktoś tam w ratuszu wymyślił jakąś sumę na pokrycie kosztów przeprawy zastępczej i zadeklarował to w dokumentach, a suma wzięta była z sufitu , i raczej miała wymiar propagandowy , niż oparty na jakichkolwiek racjonalnych przesłankach.Może ratusz nie ma sensownej polityki informacyjnej nie wiem.Nie idzie się czegoś więcej na stronach miasta dowiedzieć.Nie ma mnie w Ostrołęce póki co ,więc nie wiem moze mają jakieś inne kanały do komunikacji z mieszkańcami.Może dobosz chodzi po ulicach i ogłasza komunikaty.
Ja jestem zdany tylko na te źródła ,które znajdę w necie.A obraz , który z tych strzępków informacji się wyłania , to jakiś chaos i nie nadążanie za rzeczywistością.
Tak jakby to nomen omen ogon machał kotem.
Wiesz jakbym ja prywatnie miał wydać taką sumę to przeanzlizowałbym wszystkie opcje , w tym głównie zebrał dane , które pomogłyby mi podjąć decyzję czy budować przeprawę zastępczą czy nie.Czyli choćby monitorowanie ruchu w kilku punktach.
I wtedy byłoby jasne czy ten ruch generują samochody osobowe z okolic , czy to jest tranzyt.Gdyby to były osobówki z okolicznych miejscowości to można by spróbować ustanowić bezpłatne połączenia autobusowe co pół godziny, albo godzinę.
Gdyby natężenie ruchu znacznie spadło , to budowa przeprawy zastępczej mijałaby się z celem.
w 2016 nic dziwnego ,że kasy nie było z budżetu centralnego na inwestycje w regionie.To jeszcze budżet poprzedników.Ale na 2017 uchwalał już PiS.I to prawie dwa lata po wyborach.No nic.Mieszkańcy przy urnach ocenią.
.
05:36, 28.07.2017 r.
Ależ oczywiście, że samorządy gminne i powiat chciały kooperować w ramach RIT, co do mostu za rondem Łupaszki. A konkretnie gminy Baranowo, Olszewo-Borki, Rzekuń i Goworowo
kaktus
07:05, 28.07.2017 r.
Ale, jak widać, władze Ostrołęki, miały na głowie ważniejsze sprawy, w postaci zagniatania kantów na swoich porciętach.
kaktus
07:10, 28.07.2017 r.
Za chwilę, może się okazać, że te zaniechania władz miasta, mogą mieć charakter dywersyjny, bo jak to tak, znienawidzony rząd PO - PSL, miałby się przyczynić do rozwoju miasta zarządzanego przez PiS, który dofinansowywał wyjazd na antyrządową manifestację - jakby to wyglądało w oczach "ciemnego ludu"?
Znawca
02:33, 30.07.2017 r.
Czy nie lepiej przeksztalcic most kolejowy za wiele, wiele mniejsze pieniądze?????????? Wjazd Goworki, wyjazd Dzbenin na obwodnice !!!!
Czy ktos w ratuszu brał to pod uwage????????????????
r
05:38, 02.08.2017 r.
przeszlo 10 mln za zastępczy a nowy most na stałe 30 mln. teraz płaczą ze nie maja gotówki i szukają w kieszeniach gmin. a jak wojewoda chciał dołożyć połowę na normalny most to in ważniejsze muzeum było do którego nikt nie chodzi
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne