« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 23 maja 2025 r., imieniny Iwony, Emilii, Dezyderiusza

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Via Baltica przez Łomżę

Trasa Via Baltica ominie Ostrołękę. W poniedziałek 24 października premier Beata Szydło ogłosiła w Łomży, że budowa drogi ekspresowej S61 będzie biegła od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna. Łączna, szacunkowa wartość inwestycji to ok. 3,5 mld zł.

Jeszcze jakiś czas temu mieszkańcy naszego regionu liczyli, że Via Baltica będzie biegła przez Ostrołękę. Rozwiązałoby to problemy ze starym mostem i zapomnielibyśmy o konieczności budowy obwodnicy. Niestety, tych planów nie udało się zrealizować. Rząd zdecydował właśnie, że droga ekspresowa S61 będzie biegła od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna. 91-kilometrowy fragment powstanie w technologii betonowej w latach 2018-2021.

- Międzynarodowa trasa Via Baltica ma istotny charakter tranzytowy i bardzo duże znaczenie dla systemu transportowego Polski i Europy. Dlatego polski rząd podjął decyzję o jak najszybszej budowie całego ciągu. Dziś kierujemy do realizacji ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna, wraz z obwodnicą Łomży - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Jak czytamy na oficjalnej stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, inwestycja zostanie podzielona na 6 odcinków:
- węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła) - długość 19,5 km;
- węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła) - długość 17 km;
- węzeł Łomża Południe (z węzłem) - węzeł Łomża Zachód (bez węzła) - długość 7,2 km;
- węzeł Łomża Zachód (z węzłem) - węzeł Kolno (bez węzła) - długość 13,35 km;
- węzeł Kolno (z węzłem) - węzeł Stawiski (bez węzła) - długość 16 km;
- węzeł Stawiski (bez węzła) - obwodnica Szczuczyna - długość 18 km.

W ramach realizacji trasy S61 Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn wybudowana zostanie również druga jezdnia obwodnicy Stawisk. Ogłoszenie postępowań przetargowych przewidywane jest na IV kwartał 2016 r. i I kwartał 2017 r.

S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna zostanie wybudowana jako dwujezdniowa droga ekspresowa, praktycznie w całości po nowym śladzie. Będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś i prędkości projektowej 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie również infrastruktura towarzysząca - obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Więcej na ten temat na oficjalnej stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Reklama
Wyświetleń: 10369
 
14:51, 26.10.2016 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum


Wybrane artykuły