« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Sobota, 21 października 2017 r., imieniny Urszuli, Hilarego, Celiny

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Zapracowani, zabiegani, wygodni, czyli jacy są Polacy kupujący w sieci

Każdego roku przybywa Polaków kupujących przez Internet. W sieci kupujemy niemalże wszystko - sprzęt elektroniczny, kosmetyki, produkty spożywcze, gadżety erotyczne, produkty dla zwierząt, ubrania, buty i wiele innych produktów. Jacy są Polacy, którzy kupują online?

Dlaczego ta forma robienie zakupów jest coraz popularniejsza?

Głównie ludzie młodzi, ale nie tylko
Nikt nie będzie zaskoczony faktem, iż największą grupę osób kupujących przez Internet stanowią osoby młode, pomiędzy 18 a 35 rokiem życia. Nieco starsi kupują w sieci sporadycznie, natomiast seniorzy nie dokonują zakupów internetowych prawie nigdy. Można jednak stwierdzić, że trend ten będzie się zmieniał, gdyż kolejne pokolenia również będą korzystać z oferty sklepów online, a obecni młodzi ludzie nie zrezygnują z tej możliwości.

Polacy kupujący w sieci mieszkają zarówno w miastach, jak i na obszarach wiejskich. mieszkańcy miast wybierają tę formę robienia zakupów głównie ze względu na brak czas, długie godziny pracy oraz kolejki i tłumy w sklepach stacjonarnych. Osoby mieszkające na wsi często cenią sobie w sklepach internetowych dostępność produktów, które są sprzedawane jedynie poza ich miejscowością.

Panuje stereotyp, że w sieci kupują tylko osoby, które są wiecznie zabiegane i nie mają na nic czasu. Często okazuje się jednak, że przez Internet zamawiają zakupy osoby będące na wakacjach czy młode mamy, zajęte opieką nad noworodkiem. Jest to również spore ułatwienie dla osób starszych bądź niezmotoryzowanych, gdyż zakupy docierają pod drzwi ich mieszkania nawet, gdy są duże i ciężkie.

W sieci kupują nie tylko Polacy
Rynek sprzedaży internetowej w Polsce rośnie niezmiennie od kilkunastu lat, jednak Polacy wciąż kupują w sieci mniej niż mieszkańcy innych krajów. Z różnych badań wynika, że w Polsce kupuje online około 60 proc. internautów, podczas gdy w Indiach przez Internet kupuje aż 75 proc. osób. Może być to wynik zaskakujący głównie z powodu niskiego rozwoju gospodarczego Indii oraz dużego analfabetyzmu wśród Hindusów. Co ciekawe, niewielu konsumentów kupuje w sieci w krajach wysoko rozwiniętych jak Szwajcaria (45 proc.), Belgia (47 proc.) czy Stany Zjednoczone (50 proc.) - źródło: www.forbes.pl. Polski rynek sprzedaży w sieci jest wciąż w fazie rozwoju, dlatego można przypuszczać, że online będzie kupować tylu Polaków co Hindusów. Potwierdza to również William Holeksa z Internetum, który rozwija swoją działalność również nad Wisłą.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 1506
 
13:51, 11.01.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

bd
14:48, 11.01.2017 r.
ciekawe dlaczego nie ma zadnego sklepu spozywczego w ostrolece zeby kupowac online,mysle ze chetni by sie znalezli
elza
07:52, 12.01.2017 r.
Ja kupuję prawie wszystko (oprócz żywności) w internecie Dlaczego???
Wystarczy przejść się po sklepach... ceny dwa razy większe niż w internecie. Kupując kilka przedmiotów u jednego sprzedającego i dopłacając za przesyłkę kurierską i tak jestem do przodu z kasą niż bym kupiła coś w sklepie.
Nie wspomnę o towarach z feniksa - ubrania. Ceny zawyżone, pustki, - ludzie kiedy wy zrozumiecie że nie przyciągniecie klienta takimi cenami gdzie w internecie ceny za to samo są o połowę mniejsze. Często zdarza się że przy zakupie powyżej określonej kwoty
Podam przykład: spodnie dresowe męskie - feniks - 50 zł, internet - 35
płyta cd z muzyką polskiego wykonawcy - feniks 46zł - internet 23zł

Gdzie tu logika???

Jak ktoś ma neta nie będzie przepłacał w ostrołęckich sklepach.
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne