« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 19 października 2017 r., imieniny Piotra, Pawła, Ziemowita

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Czy most zastępczy to jednak nietrafiony pomysł?

Ostrołęczanie z niecierpliwością wypatrują rozpoczęcia zapowiadanych prac przy nowej przeprawie przez Narew. Ratusz zapowiadał budowę w kwietniu, później w październiku. Teraz okazuje się, że chętnych do budowy nie ma wielu, a sama inwestycja to niezbyt trafiony pomysł.

Budowa kosztownego mostu zastępczego, który ostatecznie, po remoncie starego mostu, byłby rozebrany, jest przez wielu uznawana za chybiony pomysł. Przedłużające się decyzje i brak ostatecznych ustaleń wprowadzają niepotrzebne spekulacje, a także niepokój ze strony użytkowników mostu i mieszkańców.

Ratusz ogłosił przetarg, ale jedyna firma jaka się zgłosiła zaproponowała zaporową cenę - 10,5 mln zł, za wykonanie samych przyczółków dojazdowych. To aż o 4 mln zł więcej, niż planowany przez miejskich urzędników koszt budowy tymczasowego mostu. Więcej na ten temat w artykule: "Tylko jedna firma zainteresowana tymczasową przeprawą. Bardzo drogo".

Brak rozwiązań wiąże się także z dalszym niszczeniem dróg powiatowych i gminnych, na które kierują się samochody ciężarowe. Radni z terenu powiatu skarżą się, że nawierzchnie nie wytrzymają długo takiego natężenia ruchu. Sprawie trudno zaradzić, bowiem wprowadzanie coraz to nowych obostrzeń dotyczących samochodów ciężarowych, rodzi problemy dla miejscowych firm i przedsiębiorstw, w wyniku czego ostatecznie ucierpią ich dochody i lokalna gospodarka.

- Dla mnie bez sensu jest podpinać trzy mosty pod jedno rondo. Miastu tłumaczyło to też ministerstwo, że ten pomysł jest zły, natomiast koszty budowy mostu tymczasowego i jego rozbiórki będą spore. Warto zastanowić się, czy trzeci most nie powinien być mostem docelowym. Sprawa się przedłuża i mocno mnie niepokoi - mówił Stanisław Kubeł, starosta ostrołęcki.

Podobne zdanie mają mieszkańcy miasta, którzy oczekiwali, że Ostrołęka będzie miała jeszcze jeden most, z dala od centrum miasta i obecnego węzła do którego zbiegają się już istniejące dwa mosty. Przeprawa, która będzie podpięta do tego samego ronda, nie rozwiąże ani kwestii korków, ani wyznaczenia alternatywnej trasy dla ciężkich samochodów.

Miasto ogłosiło przetarg na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu. Oczekujemy na wyniki.

Wyświetleń: 12921
 
15:11, 21.07.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

ostrołęczanin
13:25, 21.07.2017 r.
To nie mój prezydent , nie głosowałem na niego ani na radnych którzy zasiadają w radzie. Powinni mieć do siebie pretensje ostrołęczanie którzy zagłosowali na tak niekompetentnych ludzi. O tym , że nasz most wymaga remontu , a wręcz budowy nowego na jego miejscu , mówiło się głośno przynajmniej od paru kadencji , już poprzedni prezydenci mieli z nim "problem". Obecny prezydent wiedział o tym od dawna przejmując obowiązki po swoich poprzednikach , a po prostu nic z tym nie zrobił.
vi
13:28, 21.07.2017 r.
no jak oni na to wpadli niedowiary - może przeczytali komentarze do artykułów na mo, a może piorun z letniej burzy w kogoś tam pie......
tępiciel lemingów
13:41, 21.07.2017 r.
Tu powinien pozostać tylko most Madalińskiego, a most powinien być zbudowany poza miastem. Ale rząd przespał sprawę i zostawił nas z kłopotem, oglądali się na ostrołęczan. Po co dwa mosty znów budować do jednego ronda, ale rząd był mądrzejszy. Dobrze, że już go nie ma.
nacjonal.
13:45, 21.07.2017 r.
Tylko POpatrzeć,tam atak wyblakłych z przerażenia KODziarskich facjat na żywą tkankę sądu,tu znowu atak na przedmiot martwy,czyli most.
Jak rzyć,jak tu rzyć.
wo
14:01, 21.07.2017 r.
Sprawa jest prosta jak włos Mongoła! Przecież jest mała obwodnica która wystarczy przedłużyć. Rondo Łupaszki również jest przystosowane pod tą inwestycje. Ludzie, nad czym się tu zastanawiać??? Wiem że nie jest to rozwiązanie pozbawione wad ale w tym momencie TO JEDYNE ROZSĄDNE ROZWIĄZANIE!!!
Brawo PiS
14:03, 21.07.2017 r.
W du pie z mostem i drogami, nam potrzebne jest muzeum żołnierzy bandziorów wyklętych, parkingi przy kościołach, pomniki bohaterów Smoleńskich, tak zdecydował lud, który glosował na PiS.

Teraz wszyscy muszą z tym żyć.
wo
14:05, 21.07.2017 r.
Ps. Lepsza mała i może kiepska obwodnica niż ŻADNA! Po wybudowaniu viabalticy i tak nie mamy szans na ring z prawdziwego zdarzenia. Problem korków będzie się nasilał a dokończenie tej dwupasmówki to jedyna recepta na ich częściowe rozladowanie...
Krótko
14:12, 21.07.2017 r.
Panie Kubeł mądralo, ile pieniędzy dołożył powiat miastu do remontu mostu? Przecież to głównie mieszkańcy powiatu dojeżdżają przez niego do Ostrołęki? Nic nie dołożył? To może lepiej się nie mądrzyć. I jeszcze jedno: docelowy trzeci most inny niż obecne byłby budowany poza granicami miasta, więc weź się pan po prostu do do roboty i nie wciskaj jej miastu.
tępiciel lemingów
14:19, 21.07.2017 r.
Po co rząd tyle lat ściemniał, że wybuduje most poza miastem i drogi do niego? Miasto już dawno zabrałoby się za problem z mostem, a tak to trzeba było to zacząć robić dwa lata temu, zamiast 10 lat temu.
kl
14:21, 21.07.2017 r.
Do ,,Krótko,,- Po pierwsze, gdyby Kubeł był PREZYDENTEM Ostrołęki to most na pewno by już był gotowy.Ulice Ostrołęki byłyby równe i rowerzyści jeżdzili by po ścieżkach rowerowych.Głąbie jest podział dróg i Kubeł za dbanie o swoje drogi w każdym roku od lat zdobywa nagrody ogólnopolskie.Ostrołęka pod rządami katechetów we wszystkich rankingach jest ,,czerwoną latarnią,,.Pij lecytynę może ci pomoże.
tępiciel lemingów
14:33, 21.07.2017 r.
kl, dobrze, że czerwoni nie rządzą miastem, bo drogi sypałyby się jak "obwodnica" Załuski.
rr
14:35, 21.07.2017 r.
tępiciel lemingów @ 16:19, 21.07.2017IP: *.*.154.46

Po co rząd tyle lat ściemniał, że wybuduje most poza miastem i drogi do niego? Miasto już dawno zabrałoby się za problem z mostem, a tak to trzeba było to zacząć robić dwa lata temu, zamiast 10 lat temu.

A podaj tępy grzybie gdzie to tak obiecywał? Konkrety, konkrety!
do tępego
14:37, 21.07.2017 r.
Po kiego Wacława ględzisz o tym co było... Na dzień dzisiejszy trzeba podjąć mądrą i jedyną sensowną decyzję o dokończeniu dwupasmówki do ronda Łupaszki. Te 15 milionów które poszłoby w błoto na tymczasówkę wystarczy na spory kawałek małej obwodnicy która będzie służyła kilkadziesąt lat. Chociaż z tego co pamiętam to kiedyś jęczałeś że żaden most na terenie miasta nie jest potrzebny i inne takie bzdety...
000
14:38, 21.07.2017 r.
Po co wykupowali grunt (tzw nieużytki) pod most tymczasowy? To była ogromna kwota!!! KTO ZA TO ODPOWIE!!!
Pis twierdzi, że nie ma ludzi niezastąpionych. Kłamstwo! Pan Bóg obdarza ludzi różnorodnością talentów i ONI przede wszystkim powinni to wiedzieć a nie, jak to pokazują, mają w swoich szeregach ludzie wszechstronnych.
Krótko
14:40, 21.07.2017 r.
Brakuje argumentów zaczynają się inwektywy? Czytałem tutaj o "sukcesach" pana Kubła kosztem okolicznych gmin i tego jak zostało potraktowane Kadzidło. Za trzeci most budowany poza granicami miasta nie będzie odpowiadał prezydent tylko najpierw starosta, marszałek albo GDKiA i tyle. Dobrych rad odniśnie wychowania i kompetencji udzielił panu staroście już wójt Łukaszewski, powinien się z nimi zapiznać.
do tępego
14:43, 21.07.2017 r.
Wiesz dlaczego tak się sypią drogi budowane przez czerwonych? Bo ci drudzy nie budowali żadnych dróg więc te ich nie mogą się sypać. :laughing: :laughing: :laughing:
Dolek
14:53, 21.07.2017 r.
Bezdyskusyjne jest to, że władze miasta całkowicie zawaliły temat przeprawy licząc na jakiś cud , który nie nastapił i obecnie znaleźliśmy się z ręką w " Narwi ". Obecna sytuacja z ograniczeniami ruchu po moście mocno już daje się we znaki przedsiębiorcom i firmom transportowym , które po prostu nie chcą jeździć do naszego miasta. Obecnie potrzebne są wszystkie siły aby razem doprowadzić od razu do budowy nowego mostu bo budowa tymczasowego jest bez sensu ze względu na koszty. Trzeba coś robić w tej materii bo już całkowicie staniemy się zaściankiem i zad,up,iem na mapie Polski. Ostatnio widziałem mapkę z inwestycjami drogowymi na najbliższe 10 lat i niestety wszystko nas omija.
tępiciel lemingów
14:54, 21.07.2017 r.
Brakuje argumentów to zaczynają się inwektywy.

Na dokończenie "obwodnicy" nie ma już czasu, trzeba było nie ściemniać, że rząd wybuduje obwodnice i most poza miastem. 8 lat partaniny poprzedniego rządu dało skutek w postaci zostawienia nas z mostem w ruinie i koniecznością pośpiesznego kombinowania.

Wystarczy na dróg budowanych przez takich budowniczych jak prezydent Załuska, które sypią się po trzech latach od wybudowania.
Dolek
14:57, 21.07.2017 r.
Bezdyskusyjne jest to, że władze miasta całkowicie zawaliły temat przeprawy licząc na jakiś cud , który nie nastapił i obecnie znaleźliśmy się z ręką w " Narwi ". Obecna sytuacja z ograniczeniami ruchu po moście mocno już daje się we znaki przedsiębiorcom i firmom transportowym , które po prostu nie chcą jeździć do naszego miasta. Obecnie potrzebne są wszystkie siły aby razem doprowadzić od razu do budowy nowego mostu bo budowa tymczasowego jest bez sensu ze względu na koszty. Trzeba coś robić w tej materii bo już całkowicie staniemy się zaściankiem i zad,up,iem na mapie Polski. Ostatnio widziałem mapkę z inwestycjami drogowymi na najbliższe 10 lat i niestety wszystko nas omija.
tępiciel lemingów
15:01, 21.07.2017 r.
Dolek, te mapki z inwestycjami drogowymi które nas omijają pochodzą od poprzedniego rządu, który całkowicie zawalił temat przeprawy licząc na władze miasta. Po co było ściemniać, że rząd wybuduje nowy most poza miastem? Zostawił miasto z mostem, który wymaga wymiany, szybkiej, na budowę nowego mostu w innym miejscu nie ma czasu, był na to czas od 10 lat, a nie przez ostatnie 2 lata.
LOL
15:03, 21.07.2017 r.
@Tępiciel lemingów, a jest ich wielu podlega wiceprezydentowi miasta panu Płocha i płacą mu za pisanie o tematach zastępczych, więc stale wymyśla nową rzeczywistość w zależności co władza zarządza.

@Nacjonal niestety ma wyprany mozg i nikomu nie podlega, zwykła płotka.

@Brexit wiadomo na zasiłku w UK, również wyprany mózg, islamiści i czarni mają go za popychadło, więc chce zabłysnąć na Mojej Ostrołęce.

@Anka Pisanka pracuje w MOPR, wykonuje tylko zadanie zlecone przez panią dyrektor Mierzejewską-Nicewicz, oczywiście wszystko za pieniądze odebrane najbiedniejszym Polakom.
Jak to możliwe
15:04, 21.07.2017 r.
Jak to możliwe, że 8 lat poprzedniego rządu to była partanina? To jakim cudem rozwinęły się inne miasta Polski, tylko Ostrołęka biedna nie dała rady? Nawet Łomża lepiej wykorzystywała fundusze unijne. A my pozostaliśmy w czarnej dudzie. Nawet basen wybudowano za kasę miasta...
Dolek
15:09, 21.07.2017 r.
Słuchaj no tępiciel most jest potrzebny i skupmy się na tym nie w kółko wypisujesz jak to tamci nie zrobili, nie dali, nie załatwili i,t,d. Chyba się nie pomylę, że od 10 lat w Ostrołęce rządzi PiS z Kotowskim na czele i po to wyborcy dali im mandat do rządzenia aby robili to co do nich należy, między innymi sprawa budowy nowej przeprawy. Jak nie potrafili sobie z tym poradzić to trzeba było zrezygnować z funkcji bo teraz to my za to płacimy. Zapytaj się właścicieli ciężarówek i kierowców nimi jeżdżących po ile nadkładają kilometrów i ile tracą czasu na dotarcie do Ostrołęki. Doszło do tego, że firmy spedycyjne nie chcą tu jeździć bo tracą czas i pieniądze na objazdy. Jest bardzo źle.
tępiciel lemingów
15:16, 21.07.2017 r.
Dolek, jeśli od 10 lat rząd zapewniał, że wybuduje most poza miastem, i go nie wybudował, to co mają do tego władze miasta? Niech kierowcy zapytają rządu, dlaczego nie ma nowej przeprawy poza miastem.
Dolek
15:19, 21.07.2017 r.
Słuchaj no tępiciel most jest potrzebny i skupmy się na tym nie w kółko wypisujesz jak to tamci nie zrobili, nie dali, nie załatwili i,t,d. Chyba się nie pomylę, że od 10 lat w Ostrołęce rządzi PiS z Kotowskim na czele i po to wyborcy dali im mandat do rządzenia aby robili to co do nich należy, między innymi sprawa budowy nowej przeprawy. Jak nie potrafili sobie z tym poradzić to trzeba było zrezygnować z funkcji bo teraz to my za to płacimy. Zapytaj się właścicieli ciężarówek i kierowców nimi jeżdżących po ile nadkładają kilometrów i ile tracą czasu na dotarcie do Ostrołęki. Doszło do tego, że firmy spedycyjne nie chcą tu jeździć bo tracą czas i pieniądze na objazdy. Jest bardzo źle.
Xxx
15:20, 21.07.2017 r.
Tepiciel: jak patrze i czytam Twoje wypowiedzi to noz sie otwiera w kieszeni. Jestes tak zadufany w pisie ze masakra. A zdjecie kaczynskiego masz chyba nad lozkiem. Pie.... głupoty jak talala. Przez 8 lat rzadzila inna partia. I co z tego ? Inne miasta pieknie sie rozwijaly w tym czasie a Ostrołęka w czarnej d.... wszystko xalezy od wladzy. Pelno pomnikow, dziwne muzeum, parkingi dla kleru. Na h... to?? Ulice dziurawe, zielen w postaci buszu - syf kila i mogila.
tępiciel lemingów
15:23, 21.07.2017 r.
Jak to możliwe, jeśli rząd 8 lat pomija nas w przyznawaniu funduszy z zewnątrz, to jest możliwe, że Ostrołęka się nie rozwijała.

Pierwsza schetynówka w zeszłym roku, brak przyznania funduszy na nowy basen, rząd nas zostawił w czarnej d....
tępiciel lemingów
15:26, 21.07.2017 r.
Xxx inne miasta miały przyznawane wsparcie. Nasze było pomijane, więc masz tego skutki. Gdzie byłeś przez ostatnie 10 lat? Oglądałeś się na władze miasta.
Dolek
15:28, 21.07.2017 r.
Szydło jak była tu przed wyborami to sadziła kiełbasą wyborczą aż miło, miało być wszystko - elektrownia, most, obwodnica, remont kolei inne takie. Kiełbasa chyba jednak spleśniała i tylko smród pozostał. Z idiotami więcej nie dyskutuję.
Babina
15:57, 21.07.2017 r.
Do Tepiciel. Podaj przyklady, co dla Ostrołeczan zrobili grzejacy przez 10 lat wygodne stolki w ratuszu? Na czym skorzystalismy my, zwykli mieszkancy? Nowe miejsca pracy? Moze most, ulice, chodniki, parki? Alez skad! Mamy muzea, pomniki, zolnierzy wykletych. Ach i jeszcze Galeria w samym srodku miasta, przez co zatyka sie Gorbatowa. Super! Tym przez dziesieciolecie zajmowala sie rzesza urzedasow. Zaluska? Jaka obwodnice wybodowal, taka wybudowal, ale Jest.
Anka PiSanka
16:06, 21.07.2017 r.
Do LOL @ 17:03,

LOL, chłopaku-słodziaku, widzę, że lubisz droczyć się ze mną. Moja wcześniejsza reprymenda pomogła i wstawiłeś mnie na pierwsze miejsce wśród wściekłych, nawiedzonych PiSiorów. Niestety, trwało to krótko. Widzę, że znowu spadłam na ostatnią, czwartą pozycję.
Na przyszłość, gdy będziesz znowu wklejał swój wiekopomny tekst, uprzejmie proszę o umieszczenie mojej skromnej osoby na pierwszej pozycji, przed zacnym tępicielem lemingów, szlachetnym nacjonalem, i czcigodnym brexitem... Chyba, jako kobieta, zasługuję na takie wyróżnienie?
Z góry dziękuję za zadość uczynienie mojej pokornej prośbie...

Pozdrawiam, Anka PiSanka - Oddana pracownica MOPR, obrzydliwie tucząca się pieniędzmi, odebranymi najbiedniejszym Polakom...
Babina
16:10, 21.07.2017 r.
Caly czas zwalanie winy na poprzedni rzad, ze nie dal, nie zalatwil. Dwa lata jest nowy rzad, czemu nie daje? Dlugo jeszcze bedziemy skuchac jak u Gorskiego w kabarecie: " przez osiem ostatnich lat Polki i Polacy..."
Waldek
16:14, 21.07.2017 r.
tam nic nie będzie ludzie jeszcze z 5 lat nim kasa będzie iwtedy nowy pobudują się nie pchajcie ze będzie już i teraz
ab
16:20, 21.07.2017 r.
Proponuję, by "tępiciel lemingów" się nie mądrzył tylko przypomniał sobie na kogo głosował.
Pistacja
16:21, 21.07.2017 r.
Jak Poseł wróci spod Grunwaldu to spawę załatwi od ręki.
Nom
16:28, 21.07.2017 r.
Ten most wymagał remontu już 50 lat temu.Ostrołęka nie dostaje pieniędzy na remont bo takowe już XX razy brała, a most w rzeczywistości nie był naprawiany... Teraz specjaliści badają stan mostu itp to widzą co było z nim robione przez te ostatnie 50 lat.. Pieniądze się rozchodziły głównie po kieszeniach.. To co się dziwić państwu, skoro za te pieniądze które ostrołęka brała przez tyle lat można kilka takich mostów było wyremontować..
zorrr0
16:47, 21.07.2017 r.
Popieram pana Kubła. Nie może być tak że dwa, trzy mosty będą się spotykać na jednym rondzie. Włodarze miasta powinni się zastanowić nad trzecim stałym mostem wychodzącym z t.z obwodnicy od ulicy Goworowskiej do ulicy Warszawskiej. Ludzie pomyślcie.
brexit
17:14, 21.07.2017 r.
Oczywiście mówię cały czas o moście w granicach miasta.Bo zakładając ,że most będzie poza miastem , to jak to już ktoś napisał powinien się martwić starosta powiatu i GDDKiA .

Dolek , a w którym miejscu chcesz ten nowy most zbudować ?
Moim zdaniem cięzko jest znaleźć sensowną lokalizację.Naturalnym kierunkiem rozwoju Ostrołęki jest obszar między osiedlem Stacja i osiedlem Centrum.To rozsądna koncepcja i w tym kierunku następuje rozbudowa.
Więc próba zrobienia z ciągu komunikacyjego Bohaterów Warszawy , aleja Solidarności , Bohaterów Westerplatte obowodnicy to fatalny pomysł.
Trzeba i tak budować wiadukty- mi wychodzi ,że sześć.
To już lepiej i taką ideę miał tu ktoś na portalu zrobić obwodnicę śladem DK61.Wiaduktów potrzeba chyba tylko 4 , znaczna część ruchu towarowego do Story zjedzie od razu z obwodnicy ,bez przejeżdżania przez część miasta Kołobrzeską na przykład.Odcięta częśc miasta będzie niewielka.
Owszem jest sens budowania nowego mostu w pobliżu mostu kolejowego i połączenia go z ulicą Bohaterów Waarszawy.Ale nie jako obwodnica.

Są dwie przyczyny ,które doprowadziły do obecnego stanu.Bezsensowne wybudowanie nowego mostu w tym miejscu.Tego już się nie zmieni.
Druga przyczyna to złe rozwiązania ustrojowe.Niepotrzebnie dla miast na prawach powiatu są inne regulacje niż dla reszty, co prowadzi bo bałaganu kompetencyjnego i jak to miało miejsce w wypadku Ostrołęki wykorzystywanie inwestycji o znaczeniu krajowym do prowadzenia bieżących rozgrywek politycznych.
ketuks
17:36, 21.07.2017 r.
nie ma żadnych półśrodków i cudownych rozwiązań, sprawę załatwi tylko wybudowanie nowego, nowoczesnego mostu na miarę XXI wieku. Zostawcie i pielęgnujcie te dziesięć "baniek" będzie na początek na nowy most jak znalazł. Budowa mostu zastepczego to wyrzucenie tych dziesięciu baniek w nadnarwiańskie błoto, dosłownie i w przenośni. Trudno, drogi lokalne będą podniszczane do czasu wybudowania prawdziwego mostu.
Tępiciel tępiciela lemingów
17:38, 21.07.2017 r.
Podsumujmy sukcesy UM rządzonego przez gwiazdy PiS-u.

1. Wyrzucenie kasy w błoto na projekt nowej hali sportowej, która nie powstała.
2. Wyrzucenie kasy na projekt fontanny, która do tej pory nie powstała.
3. Coroczne odkładanie budowy ul. Dobrzańskiego.
4. Doprowadzenie do wyłączenia z ruchu jedynego mostu przystosowanego do transportu ciężarowego.
5. Uzyskanie 42% dotacji na remont mostu gdy poprzedni wojewoda dawał 50%.
6. Wykupienie terenów pod budowę mostu tymczasowego, który prawdopodobnie w ogóle nie powstanie. Wystarczy popatrzeć jak ciągle przesuwa się termin jego powstania i jak skrupulatnie miał się kosztorys miasta do tego co przedstawił jedyny zainteresowany przetargiem.
7. Ostrada, która doprowadza do paraliżu miasta podczas jednego z remontów, dalej jest jednym z głównych wykonawców dróg w mieście. W normalnej instytucji, firma która odwala takie rzeczy dostaje wilczy bilet na możliwość startowania w przetargu.
do Tępiciel tępiciela lemingów @ 19:38
17:53, 21.07.2017 r.
8. Zadłużenie miasta i mieszkańców na rekordową sumę ponad 130 milionów złotych :wink:
tępiciel lemingów
17:57, 21.07.2017 r.
ketuks, na wybudowanie mostu w nowej lokalizacji nie ma czasu, bo niedługo zostaniemy tylko z jednym mostem, bo most trzeba będzie ze względu na stan całkowicie zamknąć. O tym trzeba było pomyśleć 10 lat temu, ale ze względu na obietnicę rządu budowy mostu poza miastem, miasto nie chciało budować tego Twojego mostu, czwartego Jak wiadomo to były puste obietnice, które spowodowały zostawienie miasta z problemem, jak wymienić most, a czas nagli.
Tępiciel tępiciela lemingów
17:57, 21.07.2017 r.
Nie wspomniałem jeszcze o tym, że koszt remontu naszego mostu też osiąga jakieś chore kwoty. Proponuję zobaczyć jak wygląda remont mostu Cłowego w Szczecinie. Most szerszy od naszego, a koszt to 20 mln złotych.
do tępiciela
17:59, 21.07.2017 r.
Zdejm już tą starą zdartą płytę,że poprzednicy nic nie dali. Co zrobiła świątobliwa władza Ostrołęki aby zapobiec takiej sytuacji. Jeśli nie można wybudować 200 m ul. Dobrzańskiego to co mówić o moście, obwodnicy, kolei i wielu innych obiecanek choćby przebudowy ul. Stacha Konwy, pl. Bema, czy też ul. Warszawskiej. Gdzie jest jakieś zainteresowanie miasta Ostrołęki odtworzeniem kolei. Można powiedzieć, że centrala ma plany ale nic nie rozgrzeszy dzierżących władzę w mieście za nic w tej materii nierobienie. Kto się uderzy we własne piersi? W dodatku to trzeba je mieć a także potrzeba do tego jeszcze cojones, których brak niestety widać na każdym kroku. Anka Pisanka także ich nie ma mimo, że jest" kobietą"
tępiciel lemingów
18:10, 21.07.2017 r.
do tępiciela , a co poprzedni rząd dał? Nie dał na Dobrzańskiego, a co mówić o moście, obwodnicy, kolei i wielu innych obiecankach. Gdzie było jakieś zainteresowanie poprzedniego rządu w sprawie odtworzenia kolei do miasta? Centrala nie miała żadnych planów, zastopowała co się dało, kolej, elektrownię, obwodnice i nowy most. Kto się uderzy z rządzących krajem we własne piersi za nicnierobienie? Zdejm już starą płytę, że tylko się na miasto i kasę mieszkańców oglądasz.
anty
18:11, 21.07.2017 r.
A kto asfaltował sypiącą się niby-obwodnicę? OSTRADA oczywiście. Czy tępe brexity, nacjonały i anki PiŹ-dzianki sugerują, że Załuska w betoniarce asfalt mieszał? A kto miał naprawy gwarancyjne wyegzekwować? Nowo wybrane kocisko, wierny sługa (p)osła z szabelką i ukochany papier toaletowy prezesa.
Cała prawda o PIS
18:19, 21.07.2017 r.
Niestety władze miasta były zajęte obejmowaniem stołków i dorabianiem się nikt o mieszkańcach w Urzędzie Miasta nie myśli, chyba jedynie, aby straszyć biednych komornikami.

A kompleksowe naprawy mostu zlecano zaprzyjaźnionej OSTRADZIE czyli robotnikom po kilku piwach, w kufajkach i gumofilcach, z łopatami i taczką z asfaltem

Mamy dość kasty polityków, którzy nie wiedzą jak żyją zwykli ludzie.

Kasta PiS w Ostrołęce żyjąca kosztem uczciwych Polaków obsadziła wszystkie miejsca pracy swoimi ludźmi Kotowscy, Czartoryski, Mamątow, Liżewski, Bralski, Dawidczyk, Górecki, Grabowski, Jaworowska, Nosek, Płocha, Stańczyk, Żebrowska-Rosak, Żukowski, Ciecierski, Makowiecki, Chrostowski, Romanowski, Załęska, Korytkowska, Mierzejewska-Nicewicz, Brzozowska, Mielnicki, Białobrzewska, Tercjak, Żebrowski, Budzichowski, Chorąży, Pietrzyk, Juchniewicz, Olkowski, Grzyb, Kowalski, Zalewski, Żarnoch, Dobkowski, Dorobiński i inni

Ci wszyscy oraz wielu innych wraz z całymi rodzinami są utrzymywani od lat i dożywotnio za pieniądze uczciwych ciężko pracujących Polaków, emerytów i rencistów, najbiedniejszych, którzy muszą płacić podatki i składki, oraz VAT 23% gdy tylko kupią chleb i mleko.

Nie wstyd wam PiSowcy zarabiać miesięcznie po kilkanaście tysięcy złotych , gdy Polacy zarabiają po 1500zł netto lub mniej, emeryci i renciści mają netto mniej niż 1000zł, a pracowali w Polsce ponad 40 lat i muszą przeżyć wraz z całymi rodzinami?

a Senator Mamątow ponad 30000 zł/ miesięcznie i ulga podatkowa do 30000 zł
Poseł Czartoryski ponad 30000 zł/ miesięcznie i ulga podatkowa
Prezydent Ostrołeki Kotowski dochód ponad 15000 zł na miesiąc
Wiceprezydent Miasta Ostrołęki - Grzegorz Płocha dochód ponad 15500 zł na miesiąc
Komendant Straży Miejskiej Lizewski ponad 9000 zł na miesiąc
Prezes OTBS Ciecierski ponad 11500 tysiąca na miesiąc
Wiceprezes zarządu OTBS Grzegorz Makowiecki, ponad 11000 na miesiąc
Prezes Zarządu MZK Chrostowski, ponad 17500 zł na miesiąc
Prezes Zarządu OPWiK Olkowski, ponad 13500 zł na miesiąc
Dyrektor Park Wodny Dobkowski, ponad 8500 zł na miesiąc
Dyrektor MOPR, ponad 10300zł na miesiąc
Radna Żebrowska Rosak, ponad 12500zł na miesiąc i BIEDNEJ RADNEJ z PIS miasto musiało jej wynająć i opłacić adwokata ponad 20000 zł z pieniędzy mieszkańców Ostrołęki

Lista wszystkich cwaniaków politycznych związanych z kastą PiS ( w tym TPO) to ponad 150 nazwisk.

Nie obniżyliście podatków dla najbiedniejszych, VAT pozostał bez zmian, abyście mogli żyć kosztem najbiedniejszych Polaków, Polacy umierają w obojętności, bo darmowa służba to fikcja, a nie stać ich na leczenie prywatnie, i nie nalezą do kasty PiS.

Wasze obietnice to kpina z narodu Polskiego, ale Polska jeszcze nie zginęła, nie damy się zniewolić przez kasty okradające Polaków i skazujące nas na nędzę.
do brexit
18:20, 21.07.2017 r.
To nic nie da bo i tak ruch (których stale rośnie) będzie się tamował na rondzie Siemowita. Nie zmienia to także problemów tranzytowych na czas remontu starego mostu. Myślę że jedynym sensownym rozwiązaniem na tą chwilę jest dokończenie obwodnicy jako drogi wyprowadzającej ruch w tamtym kierunku. Nie zamyka to drogi do starań o prawdziwą obwodnicę..., chociaż szczerze wątpię że kiedykolwiek powstanie. Nikt nie wyda kilku mld zł na ekspresówkę w ciągu zwykłej krajówki małego miasta na prawach powiatu. Niestety takie są realia i lepiej się skoncentrować na rzeczach realnych niż marzyć o "szklanych domach"...
do tępiciela
18:26, 21.07.2017 r.
A co miał dawać jak Jaśnie Państwo z Ostrołęki, nie wysłali żadnego projektu budowy czy przebudowy czegokolwiek. Czekali na zmiłowanie pańskie jak te pisklęta w gniazdku aż im mama dostarczy jakiegoś robaczka do jedzenia. Na ul. Dobrzańskiego trzeba było brać od " galerników", którzy teraz się śmieją i cieszą się z zysków bo nie muszą nic dawać bo wszystko dostali co chcieli. Tak będzie z nową częścią galerii, która powinna być obwarowana przebudową ul. Goworowskiej do dwóch jezdni z dwoma pasami w każdym kierunku. Czy to jest tak dużo. Trzeba myśleć.Nie wystarczy modlić się do Pana Boga bo on pomoże tylko tym, którzy coś chcą zrobić a nie narcyzom z ratusza. Tak a propos - czy tępicielu nosisz lusterko? Jeśli tak to się w nim przejrzyj. Zobaczysz pewnie hipokryzję, zakłamanie i samouwielbienie. Na pewno nie zobaczysz "zdradzieckiej mordy" tak ukochanej przez waszego szefa.
tępiciel lemingów
19:01, 21.07.2017 r.
do tępiciela, dobrze się czujesz? Skąd wziąłeś te bzdury?

"To niewątpliwie historyczny moment! Ostrołęka będzie miała pierwszą w historii „schetynówkę”. Wojewoda mazowiecki podpisał z prezydentem Januszem Kotowskim umowę na dofinansowanie budowy ulicy Padlewskiego w ramach rządowego programu przebudowy dróg lokalnych.

Dotychczas starania samorządu miasta spełzały na niczym, jeśli chodzi o inwestycje przebudowy dróg lokalnych realizowanych ze wsparciem rządowym. Rok w rok, począwszy od roku 2008, władze Ostrołęki składały wnioski na różne projekty drogowe w ramach „schetynówek”. Aplikowano m.in. o ulicę Goworowską, Korczaka czy Padlewskiego. Ta ostatnia została już nawet w części przebudowana ze środków własnych samorządu. Wsparcie na przebudowę drogi stanowiącej dalszą część ulicy Padlewskiego poza granicami miasta otrzymał wówczas powiat ostrołęcki. Mimo, że oba wnioski były niemal identyczne. Podobnie rzecz miała się w przypadku innych wniosków składanych przez Ostrołękę – niemal każdy z nich był odrzucany lub władze miasta otrzymywały zbyt mało czasu na przygotowanie przetargu, co skutkowało utratą wsparcia.

Teraz – po 8 latach funkcjonowania programu – także i Ostrołęka doczeka się własnej „schetynówki”. W czwartek, 28 kwietnia 2016 w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, Zdzisław Sipiera podpisał z przedstawicielami 14 samorządów – w tym także z prezydentem Ostrołęki, Januszem Kotowskim – umowy na dofinansowanie projektów drogowych."

Co do "galerników", to jak brać, to brać od wszystkich przedsiębiorców na wykonanie ulic blisko ich siedzib. Dlaczego tylko od niektórych?
tępiciel lemingów
19:06, 21.07.2017 r.
anty, Ostrada była wykonawcą obwodnicy?

Coś znalazłem na ten temat:

"Podwykonawca, którego nie było
Chodzi o niebagatelną kwotę 2,6 mln zł (z odstekami ponad 3 miliony). Pismo wzywające do opłacenia faktur na taką kwotę, złożyła w ratuszu ostrołęcka spółka Dromost. - Miasto, jako inwestor, odpowiada solidarnie z głównym wykonawcą tej inwestycji, firmą Teerag-Asdag - wyjaśnia swoje roszczenia Sabina Wierzbowska, prezes Dro¬mostu. - A Teerag-Asdag, nie zapła¬cił nam, jako podwykonawcy, właśnie takiej kwoty. Podwykonawcy? To kluczowe słowo dla całej sprawy. Dromost uznaje się za podwykonawcę obwodnicy. I tylko on. - Jedynym wykonawcą budowy obwodnicy była firma Teerag-Asdag z Austrii - mówi Ryszard Załuska, były prezydent miasta. To za jego kadencji wybudowaną obwodnicę. - Nic nie wiem, żeby Dromost był podwykonawcą. Już zapisy przetargowe określały jednoznacznie, że przy tej inwestycji nie może być podwykonawców (z małymi wyjątkami dotyczącymi pewnego specjalistycznego zakresu robót instalacyjnych - przyp. red.).
Brawo PiS
19:09, 21.07.2017 r.
Trafiony pomysł władzy to Muzeum Żołnierzy Wyklętych, gdy już nie będzie mostów i dróg to będzie to jedyna rozrywka w tym mieście. :laughing:
brexit
19:15, 21.07.2017 r.
Problemy tranzytowe na czas remontu starego mostu , nie są strategiczne i po remoncie znikną.Więc przejmować się nimi nie ma co.

Na obwodnicę poza miastem nie ma praktycznie co liczyć.Ostrołeka pozostała na uboczu , po podjęciu decyzji o przebiegu trasy Via Baltica przez Ostrów i Łomżę.
Sprawdziłem natężenie ruchu na stronach GDDKi A .Badane jest ono co 5 lat na DK61 i DK53.Rośnie , ale o wiele wolniej niż ruch na trasie S8.
Tak podejrzewam ,że wzrost jest spowodowany tylko wzrostem liczby samochodów , i choć nie mam danych ,żeby to policzyć jest mniejszy niż średni wzrost w innych regionach kraju.Naprawdę można mówić o spadku.
A gdy S8 i Via Baltica będzie gotowa to budowa obwodnicy Ostrołęki będzie bezcelowa.Koszt obwodnicy Wyszkowa wynosił pięćdzisiąt kilka milionów euro.Jej długość to około 12 kilometrów ma kilkanaście wiaduktów i 600 metrowy most.Jak nie będzie jakichś ekstra nadwyżek w budżecie to nikt tyle na obwodnicę Ostrołeki nie przeznaczy , bo natężenie ruchu nie będzie ekonomicznie uzasadniać takiej decyzji.
Samo pozostanie na uboczu o niczym nie przesądza.Wystarczy dobre skomunikowanie do Ostrowii , Łomży i Olsztyna.
Więc obwodnicy nie będzie , zostaje budowa mostu albo remont starego.
Moim zdaniem nawet na budowę nowego mostu nie będzie pieniędzy- zostanie wyremontowany stary bo Nowy miałby sens , ale w granicach mostu kolejowego , w każdym razie z tej strony miasta , ale nie mógłby być w tej lokalizacji częścią obwodnicy , bo musiałby to być ciąg zaczynający się ulicą Bohaterów Warszawy , co jest nielogiczne.Lepiej puścić śladem DK61 obwodnicę, mniejszą część miasta odetnie.
krzys
20:08, 21.07.2017 r.
Czas mija a w ratuszu nie mają nawet pomysłu co zrobić, Brawo PiS . :wink:
Kiepura
20:11, 21.07.2017 r.
Pan Morawiecki odtrąbił nadwyżkę budżetową to teraz chyba Suwerenowi nie będzie żałował 😜😜
d
21:00, 21.07.2017 r.
zdradziecka morda i kanalia niedługo całą Polskę rozpier,,, ,po co wam most ,bunkry budujcie
Narodowiec
21:04, 21.07.2017 r.
Już to pisałem, że problemem jest rondo za mostami, tamujące wjazd i wyjazd z Ostrołęki a nie mosty. Nie ma co realnie myśleć ani o obwodnicy ani o trzecim moście, tylko raczej o skrzyżowaniu bezkolizyjnym w miejscu ronda. To jest też gestia GDDKiA a nie tylko miasta.
Sprawa mostu raptem "zaniepokoiła" p. Kubła - bo do wyborów coraz bliżej.

Zdaję się, ze na tym moście jedni się wywiozą a inni przejadą. Pan starosta już zaczyna się wieźć.
ketuks
21:25, 21.07.2017 r.
do: Cała prawda o PiS. Odnośnie zarobków. Tylko czerwony sztandar potrafi wznieść się ponad trony kapitalizmu. Wiadomo było że historia zatoczy koło, że nie chodzi o żadną solidarność, to było tylko narzędzie żeby było w Polsce tak jak dawniej, żeby był pan i sługa który orze w polu na pana i któremu z pańskiego stołu nieraz okruch skapnie. Burżuazja, magnateria była bogatsza od królów. Wraz z nastaniem kapitalizmu wiadomo było że otoczą się tronami, po to wprowadzono socjalizm żeby uniknąć takich wynaturzeń, zachłanność ludzka nie zna granic. Nie ma czegoś takiego jak Katolik-milioner (albo nawet nie milioner ale osoba bardzo majętna) w nauczaniu Kościoła. Nie ma żadnego wywodu akademickiego na Katolickiej uczelni który by uzasadnił takie zarobki. Senator czy poseł za kadencję zgarniają jedynkę i sześć zer. Z takimi zarobkami szybko stałbym się milionerem.
MarysiaB
21:31, 21.07.2017 r.
Sadzac po spokoju proboszcza z Fary most zastepczy nigdy mial nie powstac. Caly czas bylo to zwykle mydlenie oczu. Za chwile przyjedzie Boshabora i znowu bedzie cudownie w naszym miescie. Tylko salka Golasia za malutka, a moze bedzie cudowal na stadionie?
Ostroleka to cudowne miasto az chce sie zyc!!!
MarysiaB
21:37, 21.07.2017 r.
ketuks
Ty sie nie martw o to kto ile zarabia, ty sie zastanow kto ile wydaje. Po analizie stosunku zarobkow do wydatkow dojdziesz do wniosku , ze poslowie naleza do najbardzie rozrzutnych osob, ktore wydaja co miesiac wszystko co zarabiaja. co do grosza :)
Redic
21:50, 21.07.2017 r.
Drogi w mieście w bardzo złym stanie. Do tego przez ten most i spowodowane z tym objazdy niszczone są nawierzchnie często nowo pobudowanych dróg gminnych. Nie wiadomo czemu przy takim stanie rzeczy pobierane są podatki od środka transportu w mieście Ostrołęka. Pieniądze te powinny trafiać na budowę i bieżące utrzymanie dróg, a widać, że są marnotrawione na wizję osób, którym nie do końca zależy na rozwoju miasta. Przykro patrzeć jak to miasto się cofa zamiast iść do przodu za wzorem sąsiednich miejscowości. Źle to wszystko wygląda, a do tego dochodzi konflikt w sprawie zagrabienia ziemi od gminny Rzekuń. Zaraza trawi to miasto od środka. Piorytetowe cele na 2017 i 2018 rok to gdzie tu upchać jak najwięcej ludzi z dobrego sortu i do tego dać dość wygórowaną pensję. Obecnie to widać, że miasto zapatrzone jest w trampolinę, z której można wskoczyć na jakiś wysoki stołek. Żeby ta nasza miejska szlachta miała tak dobre pomysły przy rozwiązywaniu problemu mostu jak przy wymyślaniu kabaretowych stanowisk pracy czy inwestycji, które nabiją prywatne konta, zapewniające dostatnie życie na emeryturze czy po zakończeniu rządów i odejściu od super stanowisk przeznaczonych dla nadludzi z pierwszego sortu. Czemu to jeszcze nie jest pilnie poszukiwany doradca do spraw budowy tymczasowej przeprawy. Ręce opadają patrząc na to miasto.
Elosa
21:58, 21.07.2017 r.
Widac kompletny brak pomyslu u wladz miasta co robic dalej ?
ketuks
22:26, 21.07.2017 r.
MarysiaB: To druga sprawa że posłowie chyba muszą nieźle "balować" skoro z takich zarobków zostają im grosze oszczędności. Ale to tez się nie zgadza ponieważ na "balowanie" mają różne apanaże, włącznie z darmowym alkoholem w miejscu pracy.
brexit
23:05, 21.07.2017 r.
MarysiaB @ 23:31, 21.07.2017
IP: *.*.247.96

"Sadzac po spokoju proboszcza z Fary most zastepczy nigdy mial nie powstac."

Chyba jakaś teoria spiskowa.Gdyby tak było miasto nie kupowałoby działki , po drugiej stronie Narwi i nie ogłaszało przetargu na wycięcie krzaków.
Mazowieckiki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego złożył zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Ostrołęce w sprawie niewłaściwego stanu technicznego mostu , o ile pamiętam w połowie 2015 roku , więc raczej dodatkowe kłopoty są ratuszowi średnio potrzebne.
A wyrzucanie pieniędzy w błoto , może skończyć się zarzutem o niegospodarność.

Redic- tak zawsze było ,że Ci wyżej postawieni na drabinie społecznej ,żyli kosztem tych postawionych niżej.Nie znam innego systemu społecznego.
Ale obecny system , czyli tak zwana demokracja to kompletna patologia.
Jeżeli takie jednostki jak Petru lub Schetyna mogą w zgodzie ze wszystkimi procedurami i regułami zajmować najwyższe stanowiska w państwie , to gorzej być nie może.

A swoją drogą to czy Twoja wypowiedź nie jest niespójna :
"jak przy wymyślaniu kabaretowych stanowisk pracy czy inwestycji, które nabiją prywatne konta"
versus :
"Czemu to jeszcze nie jest pilnie poszukiwany doradca do spraw budowy tymczasowej przeprawy." ?

Specjalista do spraw budowy przeprawy zastępczej byłby właśnie kabaretowym stanowiskiem.Przynajmniej taka jest moja opinia.
Nienazerta Krycha
00:44, 22.07.2017 r.
Tępy uj i ciapata parówa ze zmywaka w UK to dbile😁
MarysiaB
00:59, 22.07.2017 r.
A moze całosc dzialan władz miasta w sprawie remontu to kabaretowe stanowisko?
Zamyka się most bez zadnych badan dotyczacych jego stanu by wywrzec presje na najwiekszych firmach w miescie wiedzac , ze nie znajda sie pieniadze w budzecie miejskim, po to by w/w firmy sfinansowaly budowe nowego mostu.
Efekt presji ? Inwestycja za potora miliarda odpłyneła w siną dal do powazne swiatowe fimy szantazu i tego typu gierek nie akceptuja.
tępiciel lemingów
02:06, 22.07.2017 r.
Most zamknięto dla ruchu ciężkiego po wykonaniu badań przez rzeczoznawców na zlecenie miasta.

Ja uważam, że to most się popsuł specjalnie, by wywrzeć presję, o której piszesz. Pamiętam, że bez badań chciał most zamykać i wywierać presję na firmach ostrołęckich poprzedni wojewoda. To już wiem skąd chciał zdobyć pieniądze na remont. Ale odpłynął w siną dal i jego presja też. Dobrze kombinujesz.
ZBIERAMY TERAZ OWOCE
03:58, 22.07.2017 r.
NIETRAFIONYM POMYSŁEM - BYŁO GŁOSOWANIE NA LUDZI - KTÓRYCH RZĄDZENIE MIASTEM PRZERASTA NA KAŻDYM KROKU :crying:
ostrołęczanin
04:16, 22.07.2017 r.
Sens ma 3 most na rondo Łupaszki I przedłużenie obwodnicy przez ul Pomian.
tępiciel lemingów
05:39, 22.07.2017 r.
ZBIERAMY TERAZ OWOCE, nietrafionym pomysłem było głosowanie na poprzedni rząd, który zostawił nas bez obiecanego trzeciego mostu i wystawił nas do wiatru. Gdyby nie ich obiecanki, taki most miasto już dawno wybudowałoby. 8 lat nas bujał poseł z wojewodą, wpisywali most do planu budowy obwodnic. Zbieramy tego "owoce". Teraz musimy kombinować co z tym " owocem" zrobić.
Ha ha ha
05:57, 22.07.2017 r.
tępiciel lemingów @

Od miesięcy się kompromitujesz i swoich szefów w Ratuszu, mieszkańcom wmawiasz takie głupoty, że 7 letnie dziecko w nie nie uwierzy.

A prawda jest taka, że Kaczyński, Szydło i cały PiS w du pie mają te dziurę jaką jest Ostrołęka, bo wiedzą, że Kurpie to ciemnota, która będzie glosowała na PiS do usra nej śmierci, nic nie dostaniecie od rządu PiS.

Dla ciemnoty buduje się kościoły, pomniki i muzea, mosty i drogi wam nie potrzebne.

Miliardy idą na zbrojenia, miesięcznice, Smoleńsk, mamy nawet nadwyżkę budżetową, i dochody z uszczelnionego VAT same sukcesy polskiego rządu PiS w TVP, a nie maja na gówniany most na Narwi dla swoich wyborców z PiS.

Niech Was dalej rąbią po kieszenie matoły, zostaniecie w tej dziurze na zawsze pozostanie maszerować z kościoła do muzeum, a następnie pod pomnik Kaczyńskiego.
f fi
06:11, 22.07.2017 r.
Tepiciel limitów ty to jesteś chyba bezrobotny pilnuj swojego miejsca bo będziesz jeszcze bezdomny. Nic tylko cały czas przed kompem żenada.
tępiciel lemingów
07:20, 22.07.2017 r.
Ha ha ha ,w du.. to miała Ostrołękę poprzednia zmiana, wszystkie inwestycje dzięki nim nas ominęły. Wmawiasz takie głupoty, że tylko dziecko z przedszkola w nie uwierzy.

f fi, nie czytaj, pilnuj swojego miejsca pracy, bo będziesz bezrobotny.
LOL
07:26, 22.07.2017 r.
@Tępiciel lemingów to cwaniak i hejter PiS z Ratusza, który żyje za pieniądze Polaków i nigdy się nie zhańbił uczciwą pracą

@Brexit to prostak bez wykształcenia, który siedzi jak mysz pod miotłą w UK na zasiłku wśród islamistów i czarnych, a na Mojej Ostrołęce całymi dniami chce uchodzić za inteligenta.

@nacjonal wciąż na utrzymaniu rodziców nigdy uczciwie nie pracował

@Anka Pisanka to pracownik MOPR, utrzymywany z podatków uczciwych Polaków, których całymi dniami poniża i opluwa.
mrek
07:49, 22.07.2017 r.
miasto ogłosiło przetarg na wykonanie zadania pod nazwą „Rozbudowa istniejącej przeprawy mostowej na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61”. Oznacza to przygotowanie do najważniejszej inwestycji komunikacyjnej w Ostrołęce. Oferenci mają czas na składanie dokumentów do 9 sierpnia.

W ramach przebudowy zostanie zdemontowana część nośna starego mostu, przyczółki i fragmenty głowic filarów. Nowa konstrukcja będzie wykorzystywać dotychczasowe filary, które zostaną wzmocnione i dostosowane do parametrów nowego ustroju nośnego. Nowy most będzie szerszy od dotychczasowego – całkowitą nowością będzie dwumetrowej szerokości dwukierunkowa ścieżka rowerowa. Szerszy – półtorametrowy - będzie też chodnik dla pieszych.

Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składała się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy. Dodatkowo w ramach przewidzianych prac przewidziano wykonanie: oświetlenia ulicznego LED, odwodnienie, przebudowę sieci teletechnicznych.

Poniżej krótkie porównanie parametrów mostu istniejącego i planowanego:

Podstawowe parametry istniejącego obiektu mostowego:
- konstrukcja żelbetowa, belkowo – płytowa w układzie gerberowskim,
- całkowita długość: 235 m,
- szerokość całkowita 11,55 metra, w tym:
- jezdnia dwa pasy ruchu po 3.5 metra,
- obustronne chodniki o szerokości ok. 1,2 m oddzielone od jezdni barierą.

Podstawowe parametry zaprojektowanego obiektu mostowego:
- konstrukcja z betonu sprężonego,
- całkowita długość: 235 m,
- szerokość całkowita 13,52 metra, w tym:
- jezdnia dwa pasy ruchu po 3.5 metra wraz z obustronnymi opaskami po 0,5 metra,
- chodniki o szerokości ok. 1,5 metra,
- ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 metry wraz z obustronnym zabezpieczeniem skrajni po 0,2 metra.
Pis dzielce
08:42, 22.07.2017 r.
Proponuje wybudować w centrum Ostrołęki największy na świecie pomnik Kaczyńskiego, ściągnąć do miasta wrak samolotu, i zmienić nazwę miasta na Kaczograd, a może ktoś zajrzy do tej dziury chociażby z ciekawości.
@
10:03, 22.07.2017 r.
W miejscu "starego" mostu , nowy 4-pasmowy most z chodnikiem i ścieżką rowerową . Tylko 4 pasy jezdni zmienią przepustowość .
Tępiciel tępiciela lemingów
11:47, 22.07.2017 r.
@mrek koszt rozbiórki starego mostu Cłowego w Szczecienie i pobudowanie nowego to koszt 20 mln zł. Jest on bodajże 27 metrów krótszy od ostrołęckiej przeprawy, ale przy tym będzie on szerszy bo będzie miał 18,5 metra. Jeśli ktoś jest w stanie wyjaśnić jakim cudem ostrołęcki projekt jest dwukrotnie droższy to chętnie się dowiem.

@tępiciel potrafisz w końcu odpowiedzieć jakim cudem 42% jakie dał PiS jest lpsze od poprzednich 50% jakie dawał wojewoda?
op
14:02, 22.07.2017 r.
Ciemny lud kupi wszystko nawet to ze zaniedbanie ratusza w sprawie mostu to nie ich wina ps. ale za to będzie muzeum.
paweł gutowski
15:13, 22.07.2017 r.
władzę miasta to są deb<ilami i bez mózgie jeti tam siedzą :tongue: :tongue: :tongue:
Mdt
16:35, 22.07.2017 r.
Nie jestem z Ostrołęki, nie znam jej tak dobrze,jak inni, ale czy nie można by było zrobić mostu i podłączyć go pod rondo, te nowsze, co kierunek na Przasnysz i Warszawę prosto? Od obwodnicy,ul.Goworowskiej w tamtą stronę właśnie ? Rozładowało by to ruch, usprawniło..
zenek
20:12, 22.07.2017 r.
Jak most to nowy ale nie w miejscu starego bo to porazka
tępiciel lemingów
20:44, 22.07.2017 r.
Na to jest już za późno, nowy most w nowej lokalizacji powinien być budowany już 10 lat temu, ale miasto zostało powstrzymane obietnicą poprzedniego rządu, że wybuduje most poza miastem i drogi do niego. Nowy rząd od razu powiedział, że mostu poza miastem budować nie zamierza, więc jest konieczność zburzyć stary most i postawić w jego miejscu nowy, bo niedługo może dojść do całkowitego zamknięcia mostu z powodu braku nośności.

Ja nie tęskniłbym za starym mostem, gdyby był zbudowany nowy most poza miastem.
jo
21:50, 22.07.2017 r.
Gdyby ratusz myślał w porę o moście już dawno by go wyremontowali ale muzeum było ważniejsze.
LOL
06:13, 23.07.2017 r.
@brexit bezdomny i bezrobotny siedzący na zasiłku w UK emigrant, który uciekł z demokratycznej Polski, zagorzały obrońca i specjalista PIS.

Ilu jeszcze takich macie w rękawie specjalistów od konstytucji, infrastruktury, prawa międzynarodowego, międzynarodowych umów komercjalnych, historii itd itp,
oprócz już bardzo dobrze znanych i skompromitowanych działających z urzędu

@tępiciel lemingow, @anka pisanka, @nacjonal, @narodowiac

Śmieszna ta wasza elita i tarcza PiS, sprawiająca w każdym temacie wrażenie upośledzonych zgorzkniałych prostaków, gdzie wy takich wyszukujecie?

Ten Kwintet nadaje się do kabaretu, bo czytając ich teksty jest niezła jazda.

Najśmieszniejsze jest to, iż oni samie nie wierzą w to co piszą.

Po przejrzeniu listy @cała prawda o PIS jest oczywiste, że kasta PIS nas Polaków okrada i się z nas tylko śmieją.
14:09, 23.07.2017 r.
Socjologia twierdzi, że im uboższa jest dana populacja tym barwniejsze są jej stroje
(szczególnie kobiece). Dokumentował to i potwierdzał znakomity podróżnik Tony Halik. Na moim rodzinnym Podlasiu ( Siedlce ) popularne było określenie "chłopski filozof". Było to określenie pejoratywne , nie mające niczego wspólnego z realnym "chłopskim rozumem". Moją najgłębszą intencją - nie są kpiny z niepowodzeń moich obecnych Współziomków. Otrzymałem bowiem przyzwoite socjalistyczne wychowanie które nie pozwala zapominać, że wszelkie n i e p o w o d z e n i a moich Współrodaków ( Współziomków ) - stanowią t a k ż e moje niepowodzenia.
Kolejne spostrzeżenie socjologów kieruję do młodych Pań i Panów. Oto im uboższe
jest społeczeństwo - tym bardziej o b w a r o w u j e się mentalnie p r z e d poznawaniem ( przyjmowaniem ) doświadczeń ( wiedzy, porad ) od "i n n y c h".
Dzieje się tak nie tylko na Kurpiach w myśl zasady "czemuś biedny, boś..."
To nie brak wykształcenia u naszych lokalnych polityków skutkuje b ł ę d n y m i decyzjami, ale ta "zaściankowa niechęć" do korzystania z wiedzy "innych". Od lat
publicznie postulowałem o zlecenie "opracowania Studium Komunikacyjnego
miasta Ostrołęka" - jak widzimy na podstawie przeróżnych Państwa pomysłów - bez
skutku. Pozdrawiam więc wszystkich Państwa komentujących, a stosowne wnioski
wyciągnijcie sobie sami. Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 23 lipca 2017 r.
kaktus
08:18, 24.07.2017 r.
Tępy ciulu, naPiSz nam, kiedy obecna władza, wygrała pierwsze wybory i kto wówczas sprawował rządy w Polsce i jaką wówczas funkcję sprawował PiSowski poseł, imć Czartoryski z Czartoryjskich?

Następnie naPiSz, co obecne władze miasta, przez te wszystkie lata zrobiły w kwestii starań o most, bo jak słyszymy, od nich samych, nie zrobili kompletnie nic.

W dalszej kolejności, przekonaj nas, że jednostronna deklaracja ówczesnego wojewody, na dofinansowanie w wysokości 50% kosztów inwestycji, to jest mniej, niż, po staraniach władz miasta i obietnicach rządu, na 42%.

Zgodnie z poglądami Tępego ciula, która głosi od zawsze, władze miasta powinny zajmować się wyłącznie oczekiwaniem na tych, którzy zrobią wszystko za nich - raz jest to rząd, a innym razem opozycja.
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne