« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Poniedziałek, 20 listopada 2017 r., imieniny Anatola, Rafała, Edmunda

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Firmy spod Ostrołęki kupują drewno z Puszczy Białowieskiej

Sześć firm z powiatu ostrołęckiego znalazło się na opublikowanej przez serwis oko.press liście odbiorców drewna z wycinanej Puszczy Białowieskiej.

Ustalanie kto kupuje drewno z Puszczy Białowieskiej zajęło kilka miesięcy. Dane dotyczące odbiorców surowca próbowało uzyskać wiele redakcji i organizacji pozarządowych. Lasy Państwowe odmawiały jednak udzielenia szczegółowych informacji zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa.

Szczegółowe dane wraz z interaktywną mapą opublikował serwis oko.press prowadzony przez Fundację Ośrodek Kontroli Obywatelskiej OKO.

- Od początku roku drewno z nadleśnictwa Białowieża kupiło 126 firm, głównie ze wschodniej i południowo-wschodniej Polski. Średnie i małe firmy to tartaki, zakłady produkcji palet, przedsiębiorstwa budowlane i wielobranżowe - podaje serwis oko.press.

Na przygotowanej przez oko.press mapie znalazło się sześć podmiotów z powiatu ostrołęckiego. Pięć z nich prowadzi działalność na terenie gminy Lelis we wsiach Dąbrówka, Szafarczyska (dwie firmy), Łęg Starościński i Siemnocha. Szósty podmiot ma swoją siedzibę w Rabędach (gm. Troszyn). W naszym regionie odbiorców drewna z wycinanej Puszczy Białowieskiej jest więcej. Na mapie znalazły się firmy m.in. z Miastkowa, Młynarzy, Długosiodła okolic Sypniewa, Krasnosielca czy Śniadowa.

W Puszczy Białowieskiej od kilku miesięcy trwa wycinka drzew. Pomimo wydanego przez Trybunał Sprawiedliwości UE nakazu jej wstrzymania, prace nadal trwają. Miłośnicy przyrody własnymi ciałami blokowali wywóz z Puszczy Białowieskiej ściętych drzew. Jak mówią ekolodzy, ich protest jest formą obywatelskiego nieposłuszeństwa przeciwko - w ich opinii - nielegalnej kontynuacji wycinki.

Więcej informacji na stronach oko.press..

Poniżej interaktywna mapa opublikowana przez serwis oko.press.

Wyświetleń: 19586
 
09:55, 15.08.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

Janusz
08:00, 15.08.2017 r.
Nie bardzo wiem o co chodzi w artykule. Czy naszym tartakom nie wolno kupować drewna skąd chcą ?
ketuks
08:05, 15.08.2017 r.
trzeba nadzorować zadziwiający dobrobyt leśników i czy aby nie jest osiągany kosztem nadmiernej eksploatacji przyrody, nie przesądzam że tak jest ale na ręce lepiej patrzeć bo las najlepiej wyciąć i spieniężyć niż pchać się w inne formy gospodarki leśnej.
do ketuks
08:19, 15.08.2017 r.
Ty gościu sie w głowe puknij, LP prowadzą trwała i zrównoważoną gospodarkę leśną i to co dzieje sie teraz w puszczy to zawdzięczaj ekologom, bo gdyby nie oni wycinało by się pojedyncze świerki odławiano w pułapki feromonowe i nie było by problemu z tak nadmiernym zamieraniem Świerków, a puszcza od zawsze była eksploatowana, i wiele badań to potwierdza wystarczy troche poczytać a nie sluchać TVN'u
pisanka
08:21, 15.08.2017 r.
to prawda gdyby nie LP byś teraz siedział na kiblu i podcierał się kornikiem
.
08:23, 15.08.2017 r.
Bardzo dobrze że kupują !
@@@
08:29, 15.08.2017 r.
Żal czytać ten artykuł, Propaganda jak za ZSRR,
normalne aukcje Lasów Państwowych, klienci kupili drewno z zgodnie z prawem więc nie rozumiem o co problem, to może i z wiatrołomów też kupno surowca będzie nie legalne?
robak
08:33, 15.08.2017 r.
No to teraz wieźby dachowe mamy z lokatorami ( ROBAKI!!!!!!!!!!!!! )Ludzie zawsze w cenie są szczegóły.Drzewo POSUSZOWE traci swoje wartośći!!!!!!!!!!!!!Tak pięknie wymalowane na chwilę.......a pod dachem bal robactwa.TAKA JEST PRAWDA :crying:
Boży dar
08:56, 15.08.2017 r.
Nareszcie właściwy minister środowiska i zasobów przyrody wraz z całym gronem pl.ekspertów ds.leśnictwa,podejmują właściwe decyzje służące nam Polakom.

Ciąć i zarobaczonych drzew nie żałować

korniki -lewaki to jedna zaraza,którą należy usunąć z polskiej przestrzeni życiowej.
Tyty
09:03, 15.08.2017 r.
Chodzi o to ze to jest park narodowy i rosna tam pierwotne drzewa ktorych szkoda na obrubke
Krzyś
09:09, 15.08.2017 r.
Puszcza dawała sobie radę przez parę tysięcy lat,cykliczność zjawisk w przyrodzie to norma.Ale nastali pisdzielce i postanowili pomóc puszczy?nie!.Oni pomagają sobie firma na razie nie wydaje tych pieniędzy może przydadzą się na przekonywanie do głosowania na jedyną słuszną partię.Albo założą fundację i kupią parę tytułów prasowych czy telewizyjnych co zapowiedział oficjalnie wodzu Jarosław.A kary będą płacić podatnicy czyli" pan,pani "wszyscy.A jak to zrobi europa prosto,potrąci te pieniądze z kwoty dofinansowania dla Polski i obwodnica O-ki pójdzie się je..bać.
tu kokoszka dziobała ;)
09:11, 15.08.2017 r.
Korniki w puszczy były zanim Wasi rodzice o Was pomyśleli i puszcza sobie sama z nimi radziła. Jedne drzewa obumierały, inne na ich miejscu wyrastały i koło biologiczne toczyło się swoim rytmem. Puszcza Białowieska była wcześniej eksploatowana, owszem, ale nie na taką skalę jak obecnie. Obecny rząd zachowuje się w myśl "po nas choćby potop" - nie tylko w kwestii dotyczącej puszczy - i to mnie przeraża.
do@11:11
09:29, 15.08.2017 r.
Owszem,korniki w puszczy były a przez osiem lat w parze z peło wiele strat Polsce uczyniły.
Kurpiana
09:31, 15.08.2017 r.
Już wiadomo, od kogo nie kupować drewna z kornikiem :sad: :sad: :sad:
antywos
09:45, 15.08.2017 r.
Z OSTATNIEJ CHWILI
Oto firmy spod Ostrołęki które kupują mleko od krów z województwa Świętokrzyskiego.
Kolo
10:01, 15.08.2017 r.
Z materiałów jakie można było zobaczyć, nie widziałem tam drzew które były atakowane przez kornika. Poza tym kto kupiłby takie drzewo, tartaki? Serio? Czy wy budując swój dom kupili byście tańsze drzewo, panie weź Pan te, tańsze z puszczy trochę kornika ale tańsze. Każdy fachowiec od dachów od razu by się połapał. Oczy wam tym pisiorstwem zarosły.
Edziu
10:06, 15.08.2017 r.
Rozniosą tego kornika po calym kraju! A wystarczylo kiedys sciac 17 drzew..
~mnb
10:22, 15.08.2017 r.
OKO HA HA HA HA IM TAKA WIARA JAK TUSKOWI HA HA HA HA
Grabofsky
10:25, 15.08.2017 r.
TARTAKI Dąbrówka, Szafarczyska, Łęg Starościński i Siemnocha - UWAGA DRZEWO Z KORNIKIEM!!! IDEALNE NA KROKWIE :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
robak
10:46, 15.08.2017 r.
tak dla sprostowania, kornik zasiedla tylko żywe drzewa, także kupienie mebla czy krokwi z kornikiem to bzdura, a po drugie jest klasyfikacja jakościowo wymiarowa dla zakładów produkcyjnych więc te drewno jest dobrej jakości...!!!!
kalasznikow
10:56, 15.08.2017 r.
Wow. z tym, że NIKOGO to nie obchodzi. Ludzie chcą mieć meble i mają w d... skąd będzie na nie drewno.

Poza tym, zanim zaczniecie, redaktorzyny i inni stosować takie frajer skie zagrywki - przestańcie kupować rzeczy z Chin, które często produkowane są przez dzieci, za niewolnicze stawki, lub z Bangladeszu, czy Pakistanu czy Wietnamu - gdzie produkują również dzieci i kobiety, często w systemie niewolniczym. Przestańcie też jeździć samochodami - działają one na benzynę pochodzącą z ropy, która często pochodzi z krajów wspierających terroryzm lub będących reżimami. Na gaz od ruskich, też raczej nie narzekaliście, choć ten kraj ma za uszami tyle, że mógłby obdzielić kilka innych.

Ostatnia kwestia - Ostatnia nawałnica zniszczyła 7 MILIONÓW metrów sześciennych drzew, podczas jednej nocy. Szyszko chce wyciąć 130 TYSIĘCY metrów sześciennych w 10 LAT. Więc o czym my w ogóle mówimy... Idź do domu Moja Ostrołęko, bo bełkoczesz.
IWO
11:22, 15.08.2017 r.
Korniki w puszczy były a przez osiem lat w parze z peło wiele strat Polsce uczyniły.
EVKA
11:23, 15.08.2017 r.
Ostatnia nawałnica zniszczyła 7 MILIONÓW metrów sześciennych drzew, podczas jednej nocy. Szyszko chce wyciąć 130 TYSIĘCY metrów sześciennych w 10 LAT. Więc o czym my w ogóle mówimy... Idź do domu Moja Ostrołęko, bo bełkoczesz.
tępiciel lemingów
11:53, 15.08.2017 r.
"Pomimo wydanego przez Trybunał Sprawiedliwości UE nakazu jej wstrzymania, prace nadal trwają."

Czy są jakieś puszcze na zachodzie Europy? Dlaczego Trybunał Sprawiedliwości UE nie nakazał wstrzymania ich wycinki?
Rebeliant Remek
12:00, 15.08.2017 r.
Jest ok. Żadna unijna dyrektywa nie zabrania tępym wPISów. A to dopiero dramat.
skk
12:12, 15.08.2017 r.
Jak to ? Drzewo zaatakowane przez korniki nadaje się tylko na opał. To są zdrowie te drzewa ? Nie rozumiem.
kalasznikow
12:21, 15.08.2017 r.
Tak jak 7 lat temu wszyscy byli fachowcami od katastrof lotniczych, tak teraz wszyscy są fachowcami od gospodarki leśnej. :laughing:
WKURZONY
12:28, 15.08.2017 r.
Czy nikt tego nie zauważa ,że Polska należy do państw o największej powierzchni lasów. Już teraz zajmują one ponad 9,3 mln ha - więc o czym to świadczy.L.P. prowadzą bardzo dobrze gospodarkę leśną,stwierdził to nawet poprzedni prezydent Bronisław Komorowski 12 lutego 2014r.podpisał zmianę ustawy o lasach zobowiązującą do wpłaty do budżetu dodatkowego podatku i zmuszania L.P.do większej sprzedaży drewna.W nocy z dnia 17 na 18 grudnia 2014 roku miała miejsce próba zmiany Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, która umożliwiałaby w przyszłości sprzedaż Lasów Państwowych na zasadach zapisanych w ustawie. Za uchwaleniem zmian głosowało 291 posłów, przeciw było 150 a 2 wstrzymało się od głosu. Do uchwalenia zmian zabrakło zaledwie 5 głosów. Za przyjęciem zmian w konstytucji głosowało PO, SLD, PSL, TR, BiG oraz 11 posłów niezrzeszonych. Przeciw był PiS, KPSP Zbigniewa Ziobry i Jarosława Gowina oraz 8 posłów niezrzeszonych.
Ekolodzy niech się wezmą za ochronę drzew którym zagraża ich pasożyt jemioła jest tyle drzew bez liści tylko z zieloną jemiołą.
jarek
12:43, 15.08.2017 r.
A takie nie dobre miało być, nie zdrowe. Też ciekawa sprawa z tym wycinaniem drzew. Za PO wycinali drzewa krzyczał ciemnogród ze tak nie można, teraz wycina PiS i cisza za to krzyczy druga strona. Wniosek: krzyczta sobie a my swoje! Władza sie zmienia a koryto musi być pełne. Ludzi doili to za dużo robili hałasu wiec lepiej wycinać drzewa nie robią hałasu.
WKURZONY
12:53, 15.08.2017 r.
Gdzie byli obrońcy lasów gdy "tajna notatka ambasadora USA w Polsce ujawniona przez WikiLeaks nie pozostawia złudzeń”.
Bronisław Komorowski i Donald Tusk zamierzali sprzedać lasy i nieruchomości należące do skarbu państwa, by zdobyć środki na wypłatę odszkodowań za mienie odebrane Żydom przez Niemców i Sowietów. Komorowski złożył taką obietnicę w styczniu 2009 r., a jego deklaracja jest kluczem do zrozumienia szeroko zakrojonej strategii rządu. Ambasador Victor H. Ashe zaraportował do Departamentu Stanu USA, że „Komorowski stwierdził, iż premier Tusk zmusi niepokornych ministrów, […] by »dołożyli się do rekompensat«, sprzedając państwowe lasy i nieruchomości"
WARTO PAMIĘTAĆ! Bronisław Komorowski nigdy nie zaprzeczył, że Wikileaks podała prawdę w sprawie jego deklaracji o wyprzedaży polskich lasów!
Dann
13:15, 15.08.2017 r.
I co z tego?
WKURZONY
13:15, 15.08.2017 r.
"Kornik drukarz (łac. Ips typographus) to niewielkich rozmiarów chrząszcz ( około 5 mm długości) żerujący w drzewie. Najczęściej atakuje świerki. Szkodnik ten drąży kanały oraz tunele POD KORĄ I W ŁYKU . To w efekcie prowadzi do uszkodzenia tkanki drzewa, przerywając obieg soków i doprowadzają w krótkim czasie do jego obumarcia. W wyniku takich działań możemy zauważyć w lesie świerki ze zdrową koroną i już częściowo odpadającej korze ,które za chwilę uschną".Dobrze byłoby nie pisać błędnych informacji ,że w krokwiach i meblach będzie występował ten szkodnik na inne szkodniki jest tyle impregnatów ,które je niszczą tak,że nie będzie ich w wyrobach z tego drewna.
Tępiciel tępiciela lemingów
13:15, 15.08.2017 r.
Dlaczego kłamiesz, że na tle innych krajów Europy mam jedn z lepszych stopni zalesienia kraju? Na podstawie danych z 2013 roku, ujawniono, że jesteśmy poniżej średniej europejskiej a przed nami plasują się takie kraju jak Hiszpania, Włochy czy Portugalia. Nawet Niemcy nas wyprzedzały.
Odnośnie sytuacji z kornikiem, najtrafniej podsumował to przedstawiciel strony białoruskiej. U nich znajduje się ogromna część Puszczy Białowieskiej. Powiedział on, że działania Szyszki nie wnoszą nic dobrego, bo po pierwsze trzeba by powycinać drzewa zaatakowane po ich stronie (oni tego nie zrobią bo uważają, że to idi.tyczna metoda), po drugie, wykonywanie wycinki w lecie mija się z celem. Jest to spowodowane tym, że większość kornika spada wraz z korą drzewną na ziemię. Co za tym idzie kornik atakuje nowe drzewa.
Jak widać Szyszce i PiSowi chodzi o sprzedaż jak największej ilości drzewa. Fajnie opowiadał się bajki o ochronie lasów i polskiego dziedzictwa jak się nie miało władzy, a dziś rąbią na potęgę i nic ich nie obchodzi.

PS: na drugi raz pisowski pro.agandzisto jak zechcesz wypisywać te swoje farmazony, to poproś tego pisowskiego k.łka od przejmowania internetu o jakieś w miarę inteligentne posty, bo te pie.doły, które wypisujesz może obalić trzylatek.
Ja
13:26, 15.08.2017 r.
Uwazm, że jeśli kupują , a nie kradną to ok Wiadomo to co chore to się usuwa :-)
🌲⛅🍀
13:30, 15.08.2017 r.
Z naturą nik nie wygrał .Mamy przykład z ostatnią nawałnicą ..Gdyb powiało kilka godzin .mieli byśmy puszcze w cały kraju,naturalne wiatrołomy.gospodarstwa bez prądu i wody.
Józef
13:41, 15.08.2017 r.
wara pisuarom od puszczy, tnijcie sobie w lasach gospodarczych
Kamila
14:48, 15.08.2017 r.
Moja Ostrołęka jest podobna do TVN i Wyborczej.
akk
15:14, 15.08.2017 r.
Puszcza Białowieska jest unikatowa w skali europejskiej, ale już niedługo. Dla śmierdzących pieniędzy zetniecie wszystko i zalejecie betonem, a potem zdechniecie bo nie będzie czym oddychać. Już teraz mamy najgorsze powietrze w całej europie, ale parafian to nie interesuje, chcą się tylko nachapać :angry:, a potem dziwienie, że astma, uczulenia, rak płuc itd
akk
15:17, 15.08.2017 r.
I jeszcze jedno, nawet hitlerowcy tak nie niszczyli Puszczy .....
haha...
16:52, 15.08.2017 r.
nie moga ,,ugryżć" lesników i wycinających to z drugiej strony sie biorą...po tej publikacji juz wiem, ze wycinka to słuszna sprawa :tongue:
brexit
17:20, 15.08.2017 r.
Krzyś @ 11:09, 15.08.2017
IP: *.*.120.149

"A jak to zrobi europa prosto,potrąci te pieniądze z kwoty dofinansowania dla Polski i obwodnica O-ki pójdzie się je..bać."

Dyżurny j e ł o p portalowy dał głos.Doucz się t ł u m o k u, a potem dyskutuj.
Piszesz Ty i reszta bliskich Tobie ideowo obsz czymurów , o tym ,że nie ma szans na obwodnicę Ostrołęki , a teraz nagle się okazuje ,ze właściwie to ma powstać tylko zabraknie pieniędzy bo , UE obetnie dotacje.Poczytaj sobie , kiedy można wstrzymać te tak zwane "dotacje" , które de facto są utylizacją nadwyżek , a nie żadnymi dotacjami.
A tak w ogóle to gdyby nie choćby głosowanie posła Kani przeciw przyznaniu kasy na projekt obwodnicy to może już obwodnica Ostrołęki byłaby w budowie ?
Tępy kłamliwy propagandysto Krzysiu niełądnie tak łgać.
J 23
17:43, 15.08.2017 r.
1) Polska ma jeden z najlepszych współczynników zalesienia w Europie. 2) Polscy leśnicy to cenieni w świecie fachowcy, cenieni za fachową wieloletnią pracę jaką prowadzą w Polskich lasach. Więcej sadzą niż wycinają.... I po trzecie i najbardziej aktualne, do usuwania wiatrołomów po kataklizmie na Pomorzu i Kujawach jest potrzeba dużo rąk do pracy, oczekuje od ekooszołomów i innych pajaców spod znaku greenpeace że zgłoszą się tą swoją kolorową rozwrzeszczaną hałastrą i wezmą się w końcu do jakiejś roboty!!!! ........aaaaa nie nic z tego nie będzie, zapomniałem że papa Soros za to nie płaci, bo tu nie ma jak "bronić demokracji" tu trzeba tylko pożytecznie pracować.... tfusk doopa i kamieni kupa...
Polak
18:09, 15.08.2017 r.
A od kogo bierze pieniądze ten oko.press., Proszę o mapkę z i darczyńcami. A że kupują drewno z polskich lasów a gdzie mają kupować w Izraelu , na Maderze ?
PiSuardessa
18:26, 15.08.2017 r.
@brexit
PiSowski wszawy robaku - jeśli nałożone kary finansowe za nielegalna wycinek nie będą wypłacane do unijnej kasy to można je potracic z pieniędzy należnych Polsce.
Proponuję przestać pisać bzdury i poczytać coś więcej niż tylko przekaz dnia!
KtoKto
18:41, 15.08.2017 r.
Z tym drewnem może być inaczej... węglarki z drewnem wjeżdżają bezpośrednio do Białegostoku z LITWY - jest
szlak normalnotorowy, więc nie ma problemu z eksportem...
tor normalny
krzys
18:47, 15.08.2017 r.
Puszcza jak i zwierzęta w niej się znajdujące są pod ochroną, korniki też tylko "pan" Szyszkodnik o tym zdaje się nie wie, a może wie tak samo jak pod ochroną jest Ryś którego skórę znaleziono u onego Szyszkodnika.
pod_ziemka
19:12, 15.08.2017 r.
Po co ta debata i tak każdego zjedzą robaki. Pozdrawiam.
jan
19:14, 15.08.2017 r.
potrzebuje bardzo dobrej kantowki sosnowej .Pilnie. podaje kontakt 535550817
Narodowiec
19:16, 15.08.2017 r.
Trochę późno ale dobrze że zdrowy rozsądek zwyciężył. Może niech fachowcy decydują a nie sekciarze ekolodzy. Na ich akcji koło Suwałk wyrzuciliśmy w błoto 400 miliardów zł.
Do PiSuardesa
19:32, 15.08.2017 r.
Nie ma sensu zniżać się do jakiejkolwiek polemiki z pisdzielcami typu bredzix czy onoAnka, takich głupot nie piszą nawet w "Naszym Dzienniku" który przynajmnie dwa razy w tygodniu czytam z ciekawości co tam w Toruniu piszczy.A małpy od Szefernakera nie potrafią samodzielnie nic mądrego z siebie wydalić.
Pozdrawiam Krzyś
d
21:46, 15.08.2017 r.
o to chodzi, że pisiory są jak kłusole i państwo iss , niszczą pomniki przyrody żeby mieć na swoje potrzeby , nie myślą o przyszłości , roztrwaniają dorobek państwa , to szkodnik nad szkodniki, po pisiorach trzeba będzie sprzątać ze 20 lat o ile się da doprowadzić ten kraj do normalności pokazali jak w 2 lata można zniszczyć kraj , który miał szansę być normalnym,pis jest jak bandzior ,wchodzi i rabuje dorobek pokoleń niszcząc wszystko po drodze
Xxxxx
22:19, 15.08.2017 r.
Nie wszędzie są robaki Kochani,a jak są to zapewne ta część idzie w opał, czyli (do pieca), gdyby było inaczej to drzewo było by całe w dziurach, bo jeżeli jest Kornik, to nawet odbiorca to zauważy, nie mówiąc już o majstrach, którzy będą to stawiać :) zbędny temat. Zgadzam się z tymi co mówią ze moja ostroleka idzie w parze z TVN czyli PO, Nowoczesna... zresztą już od dawna ta strona stacza się coraz bardziej.... zacznijcie zajmowac się czymś konkretnym, bo nie długo zrezygnuje z tej strony... stawiam że już nie jedna osoba jest tego zdania. Pozdrawiam :)
grzes
03:50, 16.08.2017 r.
Absurdalny temat przypaminajacy przedwojenne hasło "nie kupuj u żyda". Wy ludzie martwcie sie o to, ze to firmy spod Ostrołeki a nie z Ostrołeki. Jeszcze chwila i bedą tylko "spod Ostrołeki" bo w ostrołece nei zostanie nic , nawet firmy.
Do znachorow ekologow innych ciekawych ludzi
05:12, 16.08.2017 r.
Puszcza Bialowieska jest tylko po czesci lasem pierwotnym proponuje najpierw zapoznac sie z definicja co oznacza las pierwotny a potem sie udzielac. Trwa wycinka z oka ekologa to tragedia tak naprawde jest ratowanie pozostalych drzew przed kornikiem ktory tam sie zadomowil ale to i tak wina Pis : P
bb
05:26, 16.08.2017 r.
Oj ta moja ostrołęka jest za bardzo Czerwona
.
05:53, 16.08.2017 r.
Moja rada dla w/w jest taka: w razie poniesienia strat przez sugestie rzekomego szkodzenia przyrodzie i łamania prawa, wytoczyć pozew cywilny konkretnym redakcjom. Tak jak p. Jakubiak zrobił względem wylewalącym jego piwo.
Na pewne środowiska podziała tylko walnięcie po kieszeni, bo tylko kasa do nich przemawia.
fdg
06:29, 16.08.2017 r.
Przecież napisali że te drzewa poszły na palety, a ludzie tu domysły piszą o meblach i krokwiach.
krs
07:03, 16.08.2017 r.
ciąg dalszy lewackiego wycia redaktorzynków MO
xxxx
07:31, 16.08.2017 r.
Kornik był, jest i będzie i nie zeżarł puszczy przez tysiące lat , a taki kornik jak szyszko załatwi ją w kilka chwil.
kaktus
09:44, 16.08.2017 r.
Pamiętacie akcję z ponad 20 letnimi konserwami, które były, że względu na swój wiek, wycofane ze szwedzkiej armii, a które jakiś "przedsiębiorca" sprowadził do Polski i sprzedawał, jako pełnowartościowe, głownie do zakładów mięsnych, jako dodatki do ich przetworów?
Pamiętacie kupowanie przez zakłady mięsne soli przemysłowej, albo wprowadzanie na rynek "zapłodnionych jaj" - każdy wówczas domagała się opublikowania listy zakładów, zamieszanych w te procedery i przypomnę, że jednym z nich była zakład działający na naszym terenie - od tamtej pory, nie kupuję ich wyrobów.

Jeśli prawdą jest, że wycinka w Puszczy Białowieskiej, ma jedynie charakter prewencyjny, w celu likwidacji szkód powodowanych przez korniki, to znaczy, że to drewno jest niepełnowartościowe, a co z nimi robią tartaki, tego nikt nie wie, bo nikt nie będzie kontrolował, czy zostały z niego zrobione palety, czy np. zostały w postaci półfabrykatów, sprzedane do firm, produkujących stolarkę budowlaną, albo zostały przerobione na więźby dachowe.

O, co więc w tym wszystkim chodzi i gdzie jest haczyk - jeśli drzewo jest niepełnowartościowe, to powinno być przeznaczone na opał, a jeśli jest pełnowartościowe, to nie powinno być wycinane - ogromna ilość osób, zaniepokojona rzeźnickim zachowaniem ministerstwa, była tam na miejscu, stwierdzając jednoznacznie, że wycinane i wywożone są w 100% zdrowe drzewa - kto więc robi z nas i d i o t ó w, ministerstwo, czy Ci, którzy twierdzą, a swą wiedzę dokumentują filmami i fotografiami z miejsc wycinki - czy znowu, "ciemny lud", musi odpowiadać na pytanie, czy bardziej wierzy w to, co widzi, czy w to, co im PiSowscy kapłani mówią?
Dolek
10:04, 16.08.2017 r.
Co ciekawe puszcze jako takie istnieją już od milionów lat i wydaje mi się, że przez cały ten okres radziły sobie bez ingerencji PiS-u ( choć mogę się mylić ) :wink:. A co do Puszczy Białowieskiej to działania człowieka ( PiS-u ) zamieniają jej status jako Puszczy w zwykły las Gospodarczo-Uprawny, bo zostaje zniszczona sama definicja Puszczy jako lasu pierwotnego.
brexit
10:54, 16.08.2017 r.
"
Leśnicy już w 2012 roku alarmowali o potrzebie zwiększenia limitu wycinki drzew w obrębie Puszczy Białowieskiej. Ówczesny minister środowiska z PO zgodził się na wycinkę 60 tys. m3 drzew. Leśnicy twierdzili, że aby skutecznie walczyć z plagą kornika dewastującego las limit wycinki trzeba podnieść jeszcze trzykrotnie. Inaczej z naszą Puszczą stanie się dokładnie to samo, co stało się z Lasem Bawarskim w Niemczech. Tam początkowo władze słuchały ekologów. Widząc jednak skalę dewastacji lasu, ekologom grzecznie podziękowano za dalszą współpracę.



Zgodnie z ustawą o lasach państwowych jednym z głównych zadań leśników jest ochrona lasów, w tym wykrywanie i zwalczanie zagrażających im naturalnych szkodników. Od kilku lat Puszcza Białowieska ma problem z rozprzestrzeniającą się plagą kornika drukarza. Jedyną znaną nauce (i skuteczną) metodą walki z kornikiem jest usuwanie zaatakowanych przez szkodnika drzew zanim zdąży się on przenieść na sąsiednie. Leśnicy już w 2012 roku alarmowali o potrzebie zwiększenia limitu wycinki drzew w obrębie Puszczy Białowieskiej. Ówczesny minister środowiska - Marcin Korolec - zgodził się, aby w tzw. planie urządzenia lasu (obejmującego okres 10 lat, 2012-2021) wyciąć 60 tys. m3 drzew. Leśnicy twierdzili, że aby skutecznie walczyć z plagą kornika dewastującego las limit wycinki trzeba podnieść jeszcze trzykrotnie. Limit ten został podniesiony do do 188 tys. m3 w 2016 roku przez ministra Jana Szyszkę."
brexit
10:55, 16.08.2017 r.
"W kontekście powyższego należy wspomnieć, że tylko 20 proc. powierzchni Puszczy Białowieskiej stanowią lasy o charakterze naturalnym. Są one ściśle chronione w ramach Białowieskiego Parku Narodowego (tzw. plan urządzenia lasu, który obecnie przewiduje wycinkę 188 tys. m3 drzew w latach 2012-2021, nie obejmuje terenów ściśle chronionych w ramach Białowieskiego Parku Narodowego). Reszta, czyli ok. 80 proc. powierzchni Puszczy, została zasadzona przez człowieka i dziś w większości ma charakter gospodarczy. Wiąże się to z cykliczną i fragmentaryczną wycinką oraz nasadzaniem nowych drzew. Tym bardziej nie powinno nas szokować to, że w ramach walki z plagą kornika (który dewastuje las w sposób totalny - w wyszukiwarce internetowej polecam sprawdzić co kornik zrobił z Lasem Bawarskim) limit wycinki w obrębie Puszczy został zwiększony z 60 do 188 tys. m3 drzew. To o połowę mniej niż zakładał plan pozyskania w poprzedniej dekadzie. "
WKURZONY
11:04, 16.08.2017 r.
Obrońcy niech posadzą jakiekolwiek drzewo owocowe lub warzywo i przekonają się ,że w obecnych czasach niemożliwy jest wzrost bez oprysków ,czereśnie ,jabłonie,wiśnie zje mszyca ,owoce wszystkie będą z robakami .Wszystkie warzywa atakują ślimaki nawet liście chrzanu zjadają gąsienice bielinka kapustnika.Czy uważacie ,że w lasach nie jest podobnie ,nie namnożyło się tyle szkodników i chorób ,że on sam się obroni bez pomocy człowieka. W mojej rodzinie przed 40 laty były 2 sady liczące ok 150 drzewek i żadne z nich nie widziało żadnego oprysku a owoce nie były z robakami i przetrwały piękne do wiosny bez żadnych przechowalni wypełnionej gazem.
Przed 10 laty posadziłem ok.30 drzewek owocowych i do chwili obecnej nie jestem w stanie przechować połowy owoców do Bożego Narodzenia-oczywiście w domowych warunkach w piwnicy domu.3/4 owoców gnije już na drzewach przed zbiorem ,nie pomagają żadne opryski ekologiczne ,ale nie po to posadziłem je żeby zjadać chemię- to mogę kupić w każdym markecie.Nie wiecie pewnie nawet ile chemii zawierają wszystkie kupione bardzo piękne owoce i warzywa.Jeśli ktoś ma działkę to pewnie zna te problemy.Lasów ani puszczy również nie ominęły problemy ze szkodnikami więc pozwólmy o ich losie decydować fachowcom jeśli nie chcemy zagłady wszystkich otaczających nas drzew.Drzewa przecież rosną dzięki obecności w powietrzu dwutlenku węgla który pochłaniają i uwalniają z niego tlen potrzebny nam do istnienia.Ekolodzy tak nas uszczęśliwiają ,że pojazdy muszą robić dużo więcej kilometrów omijając siedliska różnych "żabek'" nie myśląc o tym ,że wydzielone spaliny zabiją nie tylko te "żabki" ale i zatrują środowisko.
Dolek
11:27, 16.08.2017 r.
Tu trzeba sobie jasno powiedzieć, że problem jest szerszy ponieważ skala zmian dokonanych przez człowieka w otaczającym nas świecie jest ogromna i całkowicie zakłóciliśmy naturalny obieg Przyrodniczy otaczającego nas środowiska. Samo wycięcie tych drzew w tak dużej ilości na pewno spowoduje dalsze degradacyjne i nieprzewidywalne zmiany w biocenozie puszczy. I tak źle i tak niedobrze. Jedno jest pewne - tak szybko niszczymy i degradujemy środowisko, że końcowym efektem tego działanie będzie zagłada naszego gatunku.
kaktus
11:28, 16.08.2017 r.
Pozostawiana w lesie kora, w której gnieżdżą się korniki i wywożone, zdrowe drzewa - tak to wygląda na filmach i zdjęciach z miejsc wycinki i załadunku drzew na samochody, a więc ktoś tu z na próbuje robić i d i o t ó w, jak widać, po niektórych wPiSach, całkiem skutecznie.

Lasy Państwowe, mają żywotny interes w wycince drzew, bowiem dochód z nich trafia, właśnie do nich, a więc są zainteresowaną stroną sporu, a nie bezstronnym fachowcem, bowiem Ci, mówią coś zupełnie innego.

WKURZONY - poczytaj sobie o ekologicznych sadach i plantacjach warzyw, może wówczas zmienisz zdanie co do tego, że się da, trzeba jedynie chcieć i mieć świadomość, że, nomen omen, owoce z takich źródeł, muszą być zdecydowanie droższe, bowiem ich uprawa jest bardziej pracochłonna, a więc nie pisz nam tu głupot, że się nie da, a np. mszyce, jak i ślimaki, można bardzo skutecznie zwalczać w 100% naturalnymi sposobami, to samo tyczy ochrony przed robakami.
kaktus
11:33, 16.08.2017 r.
WKURZONY, kogo określasz mianem "fachowców"?
WKURZONY
11:44, 16.08.2017 r.
Dlaczego niektórzy "Polacy" uważają ,ze o nas polski interes zdają inne narodowości te które decydują w unii ,oni zadbali o nasze stocznie ,kopalnie nawet "prezydenta ewropy'' wybrano nie po to żeby był Polakiem tylko Europejczykiem i dbał o interesy decydentów w unii. Kto miał decydujący głos w tamtych wyborach - pewnie Polacy- dlaczego nasz sprzeciw nie został wzięty pod uwagę ,ano dlatego ,że decydują ci którym on służy.
kaktus
11:59, 16.08.2017 r.
WKURZONY, a poza Tobą, w domu wszyscy zdrowi, czy jesteście ofiarami jakiejś epidemii?

Stocznie. piszesz - a, kto, przez 20 lat do nich dopłacał?

Górnictwo, powiadasz - a, kto przez prawie 30 lat do nich dopłaca?

Tak, masz rację, rolą Przewodniczącego Radu Europejskiej, nie jest dbanie o interesy swojej ojczyzny, ale całej wspólnoty, tak jak rolą premiera, nie jest dbanie o swój okręg wyborczy, ale o cały kraj i tylko takie ćwierćinteligenty, jak Ty, tego nie są w stanie pojąć.
WKURZONY
12:28, 16.08.2017 r.
Do kektus tak za chwile nie mielibyśmy również LOTu a Katarczycy mieli nam budować statki ,może porozmawiasz z kimś nawet z Ostrołęki ze sprywatyzowanej w ostatnim momencie rządów PO PKP energetyka co się tam dzieje jak się czuja pracownicy i ilu ich zostało .Swoje wątpliwości wyrażali też eksperci, np. były minister gospodarki Janusz Steinhoff, według którego PKP Energetyka powinna zostać pod kontrolą skarbu państwa.
- Tego typu firm się nie sprzedaje, bo to jedna ze spółek strategicznych - mówi "Wyborczej" prof. Krystyna Bobińska z Instytutu Sobieskiego. Transakcję krytykowali też posłowie SLD i PiS, którzy wezwali premier Ewę Kopacz do jej zablokowania.
h
12:45, 16.08.2017 r.
?
WKURZONY
12:47, 16.08.2017 r.
kektus-" poza Tobą, w domu wszyscy zdrowi, czy jesteście ofiarami jakiejś epidemii?"
Sprawdź na giełdzie wartości akcji spółek skarbu państwa za rządów PO i tych które tak krytykujesz i zejdź na ziemie.Może zrozumiesz, który rzad i dlaczego decydenci UE tak nas chcą cofnąć do tamtych dobrych dla nich czasów oni chcą dobra Polski i Polaków widza,że zagrażamy ich interesom.W.g totalnej opozycji Pis obsadził swoimi wszystkie spółki skarbu państwa a jaki jest tego efekt?.
kaktus
12:48, 16.08.2017 r.
Czyli, jak rozumiem, kwestie stoczni oraz kopalni mamy rozwiązaną, a następną do rozwiązania jest kwestia prywatyzacji PKP Energetyka, czy może od razu napiszesz swoje gorzkie żale, pod adresem rządów PO + PSL, których ja, nie zamierzam bronić, a jedynie staram się zachować umiar i racjonalność w dyskusji.

Poprzedni rząd popełnił bardzo wiele błędów, ale dzisiejsza retoryka i odwoływanie się do nich, jest trochę głupie "Polki i Polacy, przez 8 lat Rządów PP + PSL..." - jak długo tak można?

To bardzo dobrze, że są wytykane błędy w rządzeniu poprzednich rządów, ale nie mogą one być odpowiedzią, że błędy obecnych.

Wszelkie działania prywatyzacyjne, mają swoich zagorzałych zwolenników jak i przeciwników, ale generalna zasada jest taka, że prywatne są zdecydowanie lepiej zarządzane niż państwowe, czyli niczyje, które po wielekroć są zwyczajnymi synekurami dla partyjnej braci.
kaktus
12:55, 16.08.2017 r.
WKURZONY, nie wg "totalnej opozycji", tylko wg imiennej listy, PiS, przez około rok swoich rządów, wsadził "swojaków" na ponad 1000 państwowych posad, co wcześniej nie udało się PO + PSL, przez 8 lat, a więc nie wyPiSuj mi tu głupot.

Za rządów PiSu, z GPW, bezpowrotnie "wyparowały" jakieś niebotyczne kwoty.

O jakich, konkretnie, spółkach PiSzesz?
WKURZONY
13:41, 16.08.2017 r.
1.PKN Orlen S.A., wartość akcji tej spółki wzrosła od grudnia 2015 roku (od momentu wyboru na jej prezesa Wojciecha Jasińskiego) aż o 62,9% tj. o 17,2 mld zł (w tym czasie wartość WIG20 wzrosła „tylko” o 24%.
2.Jeszcze mocniej wzrosła wartość akcji KGHM S.A, aż o 69,5% czyli o blisko 10 mld zł i to mimo tego, że w przypadku tej spółki zmiana była liczona dopiero od 28 października 2016 roku, ponieważ dopiero wtedy dokonano zmiany na stanowisku prezesa tej spółki.
3.wartość akcji spółki Lotos. S.A. (od listopada 2016 roku), o 64, 1%, choć w ujęciu finansowym o niecałe 4 mld zł.
4.wzrost zysków odnotowały także inne spółki surowcowe takie jak PGNiG z 1,4 mld zł do 1,6 mld zł (o 22%), KGHM z 0,16 mld zł do 0,4 mld zł (wzrost aż o blisko 250%
5.Jastrzębska Spółka Węglowa, która przeszła ze straty w wysokości 0,06 mld zł w I kwartale 2016 do zysku w wysokości ponad 0,86 mld zł w I kwartale tego roku.
6.zysk Energii wzrósł z 8 mln zł do 310 mln zł (wzrost o blisko 4000 %), Tauronu z 0,32 mld zł do 0,63 mld zł (wzrost o 98%), PGE z 0,87 mld zł do 0,96 mld zł (wzrost o 9%) i Enei z 0,27 mld zł do 0,3 mld zł (wzrost o 8%).
3. Ale spółkom Skarbu Państwa dobrze szło nie tylko w 2016 roku, jeszcze lepsze wyniki odnotowały w I kwartale tego roku, w porównaniu z I kwartałem roku poprzedniego wyniki wielu z nich są wręcz rewelacyjne.
Rzeczywiście 15 spółek giełdowych z udziałami Skarbu Państwa w I kwartale tego roku osiągnęło łączny zysk netto (a więc już po opodatkowaniu podatkiem dochodowym) w wysokości 9,1 mld zł i był on aż o 91% wyższy w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Trzeba podkreślić, że gigantyczne wzrosty zysku netto w tych dwóch koncernach paliwowych są z jednej strony zasługą nowych zarządów i rad nadzorczych, które wreszcie dbają o majątek skarbu państwa, ale także zmiany prawa związanego z wytwarzaniem i obrotem paliwami wprowadzonymi przez nowy rząd i większość parlamentarną.Nie ulega wątpliwości, że na wzrost wartości spółek i na te bardzo dobre wyniki finansowe spółek złożyły zmiany prawne jak np. pakiet paliwowy, działania ograniczające korupcję, a także zmiany w zarządach i radach nadzorczych spółek, które najpierw zostały w krytycznych wobec rządu mediach „odsądzone od czci i wiary”, a teraz krytycy muszą „połknąć języki”.
Tępiciel tępiciela lemingów
13:53, 16.08.2017 r.
Kolejny ku.wa deb.l od sprzedaży LOT-u. Pewnie dlatego ekipa Tuska wpakowała w niego 400 mln zł i zaklepała Dreamlinery. Wy pisowskie koł.i mniej czytajcie niezależnej bo wam się mózgi do du.y co raz bardziej przemieszczają.

Co powiesz koł.u na to, że dziś ukazała się informacja na temat tego, że w PB maj budować jakieś "ekologiczne apartamentowce"?

PS. Pisowskie bydło podkreślam jeszcze raz. Wbrew bajdurzeniom, które tutaj uprawiacie wycinka PB nie ma sensu o czym mówiła strona białoruska. To jest tak samo prawdziwe jak te wasze gadki o jednym z najwyższych stopni zalesienia kraju. Nawet Niemcy nas wyprzedzają.
WKURZONY
14:12, 16.08.2017 r.
krytycy i nie tylko powinni poczytać gogle "Kim jest George Soros? Czy szykuje w Polsce nowy Majdan przeciw dobrej zmianie?"
Tępiciel tępiciela lemingów
14:14, 16.08.2017 r.
Ty gościu od fantastycznych wyników spółek państwowych, może powiesz nam ile najpierw straciła giełda na dojściu PiS-u do władzy?
A potem jeszcze wytłumaczysz dlaczego zeszły miesiąc był najniższym od trzech lat pod względem stopnia inwestycji? Tak się tworzy sztuczne wzrosty, zamiast ładować kasę w inwestycje to wrzuca się ją w dochód, pokazując jak to wiele robimy. Na krótką metę to zdaje egzamin a potem jest płacz bo nie ma zamówień publicznych i wszystko stoi.
Tępiciel tępiciela lemingów
14:20, 16.08.2017 r.
I jeszcze na koniec. Jak to jest, że w lipcu krzyczy się o gigantycznej nadwyżce budżetowej a za kilka dni minister Morawiecki twierdzi, że w sumie to na koniec roku deficyt zakładają niższy od przewidywanego o jakieś 10-15 mld.
Teraz popatrzmy, skoro teraz mamy rzekomo 8 mld zł na plus, w budżecie założono 60 mld dziury to jak to się stanie, że w ciągu kolejnych pół roku przejemy 8 mld nadwyżki i co najmniej 45 mld z założonej dziury? Co nagle zacznie księgować PiS?
Przypomnę tylko, że pomimo zapewnień ministra specjalnej troski, dalej nie mamy helikopterów dla wojska. Teraz popatrzcie ile jeszcze PiS musiałby wyciągnąć z kieszeni, gdyby realizowali kontrakty, które w swoich wydatkach założyli poprzednicy. W taki sposób to można mówić różne rzeczy, ale wojsko jak nie miało śmigłowców tak dalej nie ma. Jeśli dobrze pamiętam to ostatecznie miały one być u nas w połowie marca.
Widać, ważniejsze były ordery dla Misiewicza i koncerty w "stodole" Szyszki.
kaktus
14:26, 16.08.2017 r.
Cyt.:
"Trzeba podkreślić, że gigantyczne wzrosty zysku netto w tych dwóch koncernach paliwowych są z jednej strony zasługą nowych zarządów i rad nadzorczych, które wreszcie dbają o majątek skarbu państwa, ale także zmiany prawa związanego z wytwarzaniem i obrotem paliwami wprowadzonymi przez nowy rząd i większość parlamentarną.Nie ulega wątpliwości, że na wzrost wartości spółek i na te bardzo dobre wyniki finansowe spółek złożyły zmiany prawne jak np. pakiet paliwowy, działania ograniczające korupcję, a także zmiany w zarządach i radach nadzorczych spółek..."

Przepraszam, kolego, ale to jest nic innego jak propagandowy bełkot - poczytaj sobie strony "fachowe", wg których głównym czynnikiem wzrostu notowań jest podwyżka cen ropy naftowej, natomiast to:
Cyt.:"pakiet paliwowy"
To jest nic innego, jak daleko posunięty interwencjonizm państwa, które an block, uznało wszystkich importerów za potencjalnych przestępców i każe im płacić VAT, zanim jeszcze wystawią fakturę, co chyba jest niespotykane w żadnym innym państwie i jest niczym innym, jak nieuczciwą konkurencją w stosunku do tych podmiotów.

W zasadzie większość spółek skarbu państwa, w głównej mierze zależy od koniunktury światowej, a nie od tego, kto nimi zarządza, bowiem są to tzw. ekonomiczne samograje.
kaktus
15:16, 16.08.2017 r.
Cyt.:
"krytycy i nie tylko powinni poczytać gogle "Kim jest George Soros?"

Nie, "kim jest Soros", ale kim, wg autorów publikacji on jest.

Tzw. "dobra zmiana", okazała się mitem i poza rozpierniczaniem demokracji i bezmózgim rozdawnictwem, które w niedługim czasie wpędzi nas w kłopoty, nie ma mowy o żadnej "dobrej zmianie", no chyba, że chodzi o członków i przyd upasów PiSu.

Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalne, wstrzymało program, dzięki któremu, bezrobotni ze świadczeniobiorców, mogli stać się świadczeniodawcami - program ten działał od kwietnia 2012 roku, aż do 30.06.2017r., bowiem 01.07.2017r., ministerstwo uchyliło obowiązujące rozporządzenie - pieniądze na program są zabezpieczone, a program jest zawieszony, gdzie więc są te pieniądze i kto z nich korzysta?
krs
16:29, 16.08.2017 r.
mokopress=kod=moja sotrołęka=nrd=kwikkwik
WKURZONY
16:43, 16.08.2017 r.
nieprzekonanych nie przekona nawet faktami ,więc po co przytaczać jakiekolwiek dane nawet oficjalne ,oni mają klapki na oczach i widza to co chcą.500+ działa bez zakłóceń a miał wykończyć budżet dodatkowo odkupiono banki ,elektrownie Połaniec ,odbudowujemy stocznię w Szczecinie restrukturyzujemy górnictwo (nie sprzedajemy jak Silesię) wzrost PKB wg rządu 3,8% a wg ekonomistów może być powyżej 4% bezrobocia nie mieliśmy na takim poziomie od lat 90.Nawet agencje ratingowe nie słuchają polityków nie chcą stracić wiarygodności i widza wartość naszej gospodarki i kierunek w jakim prowadzi nas rzad.
tępiciel lemingów
16:56, 16.08.2017 r.
Tępiciel tępiciela lemingów,
"Po II kwartale polska gospodarka jest silna. Dobry odczyt PKB potwierdza komfortową sytuację polityki pieniężnej – w przeciwieństwie do niektórych gospodarek regionu jak Czechy, a zwłaszcza Rumunia, Polska nie wykazuje oznak przegrzewania - piszą ekonomiści mBanku. W sierpniu wiadomość o letniej gospodarce to bardzo dobra wiadomość.
Eurostat: Polski PKB rośnie r/r o 4,4 proc.

Jeszcze lepsze dane o polskim PKB od GUS-u przedstawił dzisiaj Eurostat. - Polski PKB w drugim kwartale 2017 r. wzrósł o 1,1 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku oraz o 4,4 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2016 roku - napisał w komunikacie europejski urząd.

W drugim kwartale br. PKB zarówno w całej Unii Europejskiej, jak i w strefie euro, wzrósł o 0,6 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku. Eurostat podał również, że w drugim kwartale 2017 roku, w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku, PKB w UE wzrósł o 2,3 proc., a w strefie euro - o 2,2 proc."
Anka PiSanka
17:26, 16.08.2017 r.
Dobry wieczór, kochani!

Serce moje krwawi, dusza ciężka jak ołów, myśli krążą gdzieś hen w przestworzach... Przeżywam trudne dni. Jakie? Najmilsi! Nie mam teraz siły PiSać - dowiecie się za dwa dni. Wtedy musiała będę uzewnętrznić swoje ogromne rozterki, niepokoje i lęki.

Nieco poprawiają mi humor, żałosne jęki, lamenty i ujadania, tępych, lewackich młotków, którzy usiłują "udowodnić", że nigdy jeszcze w Polsce tak źle nie było jak obecnie i że rząd p. Beaty Szydło prowadzi Polskę do przepaści. Oczywiście, same tępe, pozbawione śladowych ilości inteligencji, młotki lewackie, w to nie wierzą, ale myślą, że swoimi chorymi wynurzeniami zaklną rzeczywistość tak, że spełnią się ich chore przepowiednie.
Oj, widać, jak chłoptasie, nie mogą przeżyć, że gospodarka rozkwita, że bezrobocie maleje, że Państwo Polskie na arenie międzynarodowej odzyskuje podmiotowość, że społeczeństwo polskie jest coraz bardziej zadowolone i dumne z bycia Polakami. Wierzgają, kopią, plują, leją na oślep...

Wiecie, moi drodzy, jak postrzegam komentujących tutaj tępych lewaków? (Przez drzemiące we mnie, nieskończone chrześcijańskie miłosierdzie, nie wspomnę ich nicków). Otóż, ci kret.yni, bez krzty inteligencji, pozbawieni daru analitycznego myślenia, kojarzą mi się z diabłem kąpanym w wodzie święconej. Prycha toto, dusi się, mdleje, trzęsie się jak w febrze, lecz nie daje się obmyć z moralnych brudów...

Pa, najmilsi... Do tęsknego zobaczenia za dwa dni...
PiSuardessa
17:56, 16.08.2017 r.
@pisanka
Wojtus słoneczko zaszkodziło czy Zeus piorunem walnal w twój pusty czerep?

Ta twoja wstająca z kolan i odzyskujaca podmiotowosc Polskę, właśnie olał prezydent Francji i o naszej przyszłości rozmawia z innymi. Nikt na arenie międzynarodowej nie liczy się z pisowska organizacja przestępczą. Bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie debatowal z idiot ami.
Swoją drogą Słowacja właśnie ogłosiła że będzie przyjmować uchodźców, I że nie zamierza dalej podążać droga z orbanem I kaczynskim.
Wstajemy z kolan nie ma co
🤣🤣🤣😂😂
;😂
tępiciel lemingów
18:20, 16.08.2017 r.
To jest szczyt bezczelności. Jak się zaprasza gości to należy ich ugościć, a nie wysyłać do sąsiadów. Wyszła cała niemiecka mentalność i gościnność. Jak to wygląda, żeby dzielić swoich gości na sąsiadów, jakimiś zabiegami? Emigranci, bo to nie są uchodźcy (bo ci są przyjmowani przez kraje sąsiadujące), to są ludzie, a nie rzeczy. Tak oto Niemcy traktują emigrantów jak rzeczy i chcą komukolwiek coś narzucić. Wygląda na to, że UE staje się wielką komuną, gdyż jeśli uchodźcy są u nas to muszą być u was. Poza tym nie byłoby problemu jeśli z Europy wschodniej nie zrobilibyście sobie taniej siły roboczej, bo emigranci przyszli do dobrobytu po social, a nie chcą tyrać na was.

We Francji jest stan wyjątkowy, a tak naprawdę wojenny, kosztujący tylko na same dodatki dla żołnierzy patrolujących ulice, milion euro dziennie (wiadomość z relacji prasy francuskiej skompilowana w tygodniku Angora, dość lewicującym). Dziwicie się, że Macrela i Micron wymyślają różne sposoby na Polskę?
Anka PiSanka
21:49, 16.08.2017 r.
Moi drodzy!

Chłopaków-lewaków krew zalewa, bo mija prawie dwa lata rządów Prawa i Sprawiedliwości, a tu nie dość, że ten rząd nie upadł, to zupełnie dobrze się miewa. Chłopaki-lewaki wieszczyli tylko kilka miesięcy rządów PiS, a tu masz babo placek - tyle czasu i jest coraz lepiej. Już myśleli chłopaki-lewaki, że władza na zad będzie w ich lepkich łapskach, a tu niemiłe zaskoczenie: rząd Beaty Szydło dobrze przędzie, ludzie są zadowolenie i gonią precz POspólstwo lewacko-KODorastyczne. Nie pomógł łońskiej zimy "pucz" w Sejmie, nie pomogły apele do towarzyszy z Mumii Europejskiej o interwencję w sprawie "zagrożonej demokracji przez faszystów Kaczyńskiego", nie pomógł motłoch zgoniony na ulice Warszawy - rząd Prawa i Sprawiedliwości, ku nieskrywanemu utrapieniu chłopaków-lewaków, ma się dobrze... Ach, przeżywają chłopaki-lewaki trudne, frasobliwe dni. Nie zazdroszczę im...

Pozdrawiam Państwa serdecznie, życząc wam nieodmiennie gorąco, dobrej nocy i miłych, ciepłych snów... Śpijcie tak jak ja: smacznie, odprężająco, niewinnie i spokojnie... Dobranoc...:smile:
PiSuardessa
21:51, 16.08.2017 r.
Nie na Polskę tylko na PiS. Wbij sobie do tego pisowsko-kurpiowskiego rozumka że PiS to nie Polska!
Anka PiSanka
21:57, 16.08.2017 r.
Do PiSuardessa @ 23:51

Idź spać chłopaku-lewaku-cielaku, bo jutro do roboty nie wstaniesz i majster potrąci ci z dniówki... :smile:
PiSuardessa
06:33, 17.08.2017 r.
@pisanka

Wojtus w zaklinaniu rzeczywistosci jesteście nie do pobicia.
Dyskredytujecie elity I na ich miejsce probujecie forsowac plebejski motloch, tak jak za Stalina I Hitlera, chcecie oglupic społeczeństwo by mieć nad nim wladze! Jest jeden problem w waszej sekcie nie ma nikogo kto mógłby chociaż przypominać intelektualiste. Wasze zakazane gęby raczej przypominają zbieranine spod budki z piwem!
Co do twoich epitetow pod moim adresem to już wspominałem, ale chyba nie zrozumiałeś, więc powtórzę raz jeszcze - nie jesteś wstanie mnie obrazić, nie ten sort, zdaniem plebsu nigdy się nie przejmowałem, ja się was, tak najzwyczajniej w świecie brzydze, tak jak brzydze się psiej kupy na trawniku.
Anka PiSanka
07:00, 17.08.2017 r.
Do PiSuardessa @ 08:33,

Dzień dobry, cielusiu PiSuardussiu!


Jak ci się spało? Nie było za gorąco? za zimno? Nie skopałeś, huncwocie, kołderki? Nie męczyły cię senne koszmary? PiSz, miluni... Rada jestem niezmiernie, każdej wiadomości od ciebie...

PiSzesz, słodziaku, że "brzydzisz się psiej kupy na trawniku"? Olaboga! A cóż z ciebie za mężczyzna, chłopaku-cielaku, że tak drobne a wszechobecne, psie ekskrementa ciebie brzydzą? Bądź twardym chłopem a nie delikatniutką, mdlejącą na widok psiej kupy, pensjonarką... (Ach, ci dzisiejsi zniewieściali "mężczyźni").

Trzymiej się cielusio, słodki urwisie... Przyjmij gorące buziaczki i tradycyjne życzenia "miłego dnia", od twojej - Anki PiSanki... :smile:
kaktus
07:38, 17.08.2017 r.
WKURZONY, powiedz mi, co Ty, jako obywatel RP, masz z tego, że rząd wydał mld złotych, na odkupienie akcji PeKao S.A..

Poza tym, jeśli mówisz o faktach, to warto jest przytaczać w określonym kontekście - jak już wcześniej pisałem, faktem jest, że 100% żywych stworzeń, pijących wodę umiera - to jest fakt bezsporny, tylko trzeba jeszcze rozumieć, co z takiego faktu wynika - to nie opozycja, ale Morawiecki powiedział wyraźnie, że 500+, to jest program "na kredyt", a te mają to do siebie, że kiedyś trzeba je spłacić - tak więc, jeśli kupisz sobie Merca AMG, na kredyt, to nie znaczy, że jesteś bogaty, tylko, że bardzo szybko, może zostać bankrutem i bez pieniędzy i bez samochodu.
brexit
15:10, 17.08.2017 r.
Co do spłacania kredytów.To po rudym antypolskim łąjd aku , obecnie lokajem Makreli kredyty będą spłacać jeszzcze nasze wnuki.Bydlę za ws iarz i za kraty.Mamy ponad bilion kredytu jawnego i między 3 a 4 biliony ukrytego.

Na szczęście gospodarka zaczyna się rozwijać dzięki profesjonalnym kadrom PiS.
Bo stan do jakiego kraj doprowadziły miernoty zatrudniane na intratnych posadkach ,będące partyjnymi przydu pasami PO , bez żadnych merytorycznych kwalifikacji wołał o pomstę do nieba.
PiSuardessa
17:02, 17.08.2017 r.
@brexit
Profesjonalne kadry PiS - zakładasz jakiś komiczny zespół? Zmywak się znudził I zamierzasz rozsmieszac ludzi?
Oprócz profesjonalnych kadr pisu, warto wspomnieć o wielkim polskim patriocie jaroslawie zgnilozebnym, możesz też zklecic jakiś gag z terleckim np. Że został twarzą reklamową butaprenu albo że został mister juniwersum.
Śmiechu będzie po pachy.
Widz
19:55, 02.09.2017 r.
Temat dawno zakończony, ale brexit poruszył tu temat lasu Bawarskiego. Niestety w sieci pojawiło się wiele nieprawdziwych informacji. W tym te przytoczone przez wspomnianą przeze mnie osobę. Fakty są takie, że las w latach 80 został w dużym stopniu zniszczony przez wichurę, później masowo zaatakowany przez kornika, aż wreszcie w naturalny sposób się odrodził dzięki m. in. nawozowi z rozkładających się starych drzew. A co spowodowała by interwencja ludzi? Najpewniej wycinkę drzew do gołej ziemi, a później zasadzono by monokulturę, która była by jeszcze bardziej podatna na atak szkodników! Więcej informacji można znaleźć tu: natemat_pl/214187,las-bawarski-kontra-bialowieza-w-siec
i-starsza-zdjeciami-puszczy-zjedzonej-przez-
kornika-naukowcy-oburzeni
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne