« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Poniedziałek, 25 września 2017 r., imieniny Aurelii, Kleofasa, Władysława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Terytorialsi jednak nie w Ostrołęce

Batalion Wojsk Obrony Terytorialnej nie powstanie w Ostrołęce, ale w podostrowskim Komorowie. Wysiłki i zabiegi ostrołęckiego samorządu oraz lokalnych polityków okazały się nieskuteczne. Brak potrzebnej w Ostrołęce infrastruktury zaważył na decyzji ministerstwa obrony.

W stacjonowaniu wojsk w naszym mieście upatrywano duże szanse rozwoju. Byłby to również ważny krok jeśli idzie o strategiczne plany obrony miasta, szczególnie w zakresie obrony istotnych elementów infrastruktury miasta m.in. mostów czy elektrowni.

O lokalizację batalionu zabiegał m.in. poseł Arkadiusz Czartoryski. Jego oczekiwania i plany niestety nie sprawdziły się.

- Mamy szansę na lokalizację batalionu, bo mamy niezbędną infrastrukturę techniczną, bo mamy istotniejsze położenie geograficzne. Jeśli nam się to uda, to w Ostrołęce będzie stacjonowało niemal tysiąc żołnierzy i zmieni to oblicze naszego miasta - mówił w ubiegłym roku Arkadiusz Czartoryski.

Dziś już wiadomo, że batalion wojsk terytorialnych w Ostrołęce prawdopodobnie nie powstanie. Decyzją Ministerstwa Obrony Narodowej, to w Komorowie w powiecie ostrowskim powstanie jeden z tworzonych na terenie kraju batalionów WOT. Lokalizację potwierdził nam Oddział Komunikacji Strategicznej WOT. Zlokalizowanie tam jednostki wynika m.in. z faktu, że Komorowo dysponuje gotową jednostką wojskową. W Ostrołęce takiego zaplecza nie mamy, a budowanie nowej infrastruktury oraz zbyt duży wkład finansowy w stworzenie dogodnej bazy, mógł przeważyć na decyzji resortu obrony.

Dowództwo jednego z mazowieckich batalionów będzie zlokalizowane w Ciechanowie, w dawnych koszarach wojskowych. Tamtejsza jednostka obejmie swoim zasięgiem aż 17 powiatów Mazowsza. Do końca tego roku ma tam powstać piąta Mazowiecka Brygada Wojsk Obrony Terytorialnych. Jak poinformowała nas Maria Kołtunowska z Oddziału Komunikacji Strategicznej WOT, Ostrołęka wejdzie w skład tej brygady, pod dowództwo płk. Andrzeja Wasielewskiego. Dodała jednak, że nie może podać dokładnych informacji na temat lokalizacji wojsk w Ostrołęce, bowiem nie zapadły jeszcze wszystkie wiążące decyzje. Zatem może nie wszystko jest do końca przesądzone.

Misją Wojsk Obrony Terytorialnej, jako piątego, samodzielnego rodzaju sił zbrojnych, będzie obrona i wspieranie lokalnych społeczności w czasie konfliktu zbrojnego, jak również podczas klęsk żywiołowych lub katastrof. Docelowa liczba żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej wyniesie ok. 53 tys, a ich służba będzie trwała od 1 roku do 6 lat, z możliwością jej przedłużenia. Do końca 2019 roku zaplanowano utworzenie 63 batalionów, które wejdą w skład 17 brygad podporządkowanych Dowództwu Wojsk Obrony Terytorialnej. Aby wstąpić w szeregi obrony terytorialnej trzeba być pełnoletnim i zdrowym. Nabór ochotników prowadzi także Wojskowa Komenda Uzupełnień w Ostrołęce.

Wyświetleń: 7876
 
09:07, 20.08.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

Arystokrata szos
07:17, 20.08.2017 r.
Wcale mnie to nie dziwi 😂 mostu nie potrafią zorganizować, Viabaltica nas omineła, z elektrownią się bujają już kilka lat (a to będzie a to nie będzie) to i taka sprawa przerosła naszych PiSuarów lokalnych.... Za to będziemy mieli ,,muzeum,, Panowie pora kończyć i nie przynosić więcej wstydu temu miastu...
nowy sukces
07:19, 20.08.2017 r.
Wysiłki i zabiegi władz
:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
Gzyl
07:46, 20.08.2017 r.
Ostrołęko zamień muzeum na most do przyszłości bo " trzeba z żywymi naprzód iść, po życie sięgać nowe, a nie w uwiędłych laurów liść z uporem stroić głowę"
Babcia Leokadia
07:54, 20.08.2017 r.
A ja uważam, że właśnie siłą naszego miasta jest ład, porządek i przede wszystkim spokój wewnętrzny. Takie wojsko by tylko powodowało hałas, burdy i nie porządek a tak dzięki mądrej polityce naszych władz mamy bardzo spokojne miasto. Jak taki widok broni i kontakt z nią miałby wpływ na młode pokolenia Ostrołęczan ? Dobrze się stało, że wysiłki naszych władz nie dopuściły do powstania tego wynaturzonego miejsca jakim jest jednostka wojskowa. Chciałabym też korzystając z okazji podziękować naszym władzom za wyprowadzenie ciężkiego ruchu samochodowego daleko po za granice miasta, który tylko powodował nieznośny hałas, mnóstwo spalin i korki na ulicach. Mam nadzieję, że władze Ostrołęki dzięki dalszej mądrej polityce dotyczącej odbudowy mostu nie ustaną w wysiłkach i nie dopuszczą do przejazdu TIR-ów w okolicach naszego miasta. O , taką mądrą inwestycją jest budowa Muzeum Wyklętych. Będzie to miejsce spokojne, nie hałaśliwe i nikomu nie przeszkadzające ,- jednym słowem popieram, dziękuję i brawo. Oby tak dalej.
wwww
08:14, 20.08.2017 r.
srasrasrasrasrasrasrsarasrasrrasras
Rebeliant Remek
08:23, 20.08.2017 r.
W sumie to było do przewidzenia od początku😁 Przez kilkanaście już lat szło przywyknąć, że czego się nie dotkną nasze parlamentarne asy kończy się klapą lub pośmiewiskiem😁
tępiciel lemingów
08:36, 20.08.2017 r.
A gdzie ich w Ostrołęce umieścić? Stary szpital, stara komenda, stare koszary? Trzeba by budować nowe koszary. Do Komorowa jest niedaleko. Dobra decyzja.



Arystokrata szos . co mają władze miasta do Via Baltiki czy elektrowni? Te sprawy przerosły naszych polityków PO i PSL lokalnych. Panowie, dzięki, że skończyliście i nie przynosicie więcej wstydu temu miastu.
08:37, 20.08.2017 r.
Czartoryski to w ogóle nadaje się do pchania karuzeli jedynie. Nie pozdrawiam.
To nie my
08:49, 20.08.2017 r.
Akurat w tej kwesti zgadzam się całkowicie z tępicielem lemingów, gdyż rządzacemu w Ostrołęce od 10 lat PiS-owi ciągle rzucano kłody pod nogi. Nieustanne ataki w wykonaniu PO, PSL-u, Tuska Donalda, Kaczora Donalda, Eurolewactewa, żydokomuny, gorszego sortu, czerwonych mrówek ( czarne są O.K. ) a nawet Teletubisiów z Tinky Winky na czele spowodowały obecny stan zastoju i niemocy gospodarczej.
tępiciel lemingów
08:58, 20.08.2017 r.
To nie my, tak, wszyscy nam chcieli pomagać :PO, PSL, Tusk Donald, Kaczor Donald, Eurolewactwo, żydokomuna, gorszy sort, czerwone mrówki (czarne są O.K.), a nawet Teletubisie z Tinky Winky na czele, a rządzący w Ostrołęce od 10 lat PiS wszystką pomoc odrzucał. To nie oni winni, tylko PiS spowodował obecny stan zastoju i niemocy gospodarczej.
Mondo
09:05, 20.08.2017 r.
I kto teraz będzie zwiedzał nasze MUZEUM?
nie wierzę
09:29, 20.08.2017 r.
To Ostrołęka zostanie bez partyzantów? Kto nas będzie bronił?
Cubanos Partizanos
09:35, 20.08.2017 r.
Co to za pytanie - kto nas będzie bronił ? Artykułu nie czytałeś. Będą nas bronili partyzanci z Komorowa w Ostrowi Mazowieckiej. Ważne aby były lasy na Kurpiach co by sie mieli gdzie ukryć, a na razie lasów ci u nas dostatek.
Azzse
09:44, 20.08.2017 r.
Ale zaścianek.
Ciekawe?
09:47, 20.08.2017 r.
40 km lasemi to trochę potrwa zaczem dotrą do nas z odsieczą :laughing: , tylko wówczas Ostrów Mazowiecka zostanie bez obrony.
nacjonal.
10:05, 20.08.2017 r.
Jak głosi lewacka''phawda'',OT jest prywatną armią Macierewicza,to znaczy że składa się ona z samych prawackich katoli głównie z pokolenia niereformowalnych ''bandytów''o pokroju krwiożerczej Inki,Łupaszki,Ognia,czy Zubryda.
Jako że''kaczyzm'',jak przekonuje nas lewactwo,powstał na kanwie''nienawiści''a OT,jak to twierdzi również lewactwo,ma zapędy''faszystowskie,to miejscowe czerwone zagłębie postkomunistycznych g.nid powinno być wielce usatysfakcjonowane,że oto takowi''postnaziole''ulokowani są z dala od nich i nie będą zakłócać im błogiego i''zasłużonego''snu,ani niepokoić za dnia,jak to czynią dzwony kościelne.

Może to i dobrze,że nie ma u nas OT-zbędny koszt,ale widać po wpisach,że nieprzerwanie od lat nad miastem partyjnych kacyków i esbeckich donosicieli,ORMO nadal sprawnie czuwa obywając się bez Macierewiczowskiej konkurencji.

Życzę chrześcijanom dobrej Niedzieli.
Słyszycie
10:26, 20.08.2017 r.
No i widzicie wy wszyscy coście chcieli kasę przeznaczyć na remont mostu zamiast na Muzeum Wyklętych Bohaterów. Okazuje się, że jak chcieliście mostu zamiast muzeum to według PiS-owców jesteście lewactwem, czerwonymi gnidami, partyjnymi kacykami, SB-eckimi donosicielami i ORMO-wcami . A tylko chciało się wam lepiej przejeżdżać przez Narew i to był wasz błąd.

P.S Nie wiedziałam, że Ostrołęka jest takim wielkim zagłębiem byłych działaczy SB i ORMO. Wychodzi na to, że są tu ich tysiące.
ja
10:34, 20.08.2017 r.
budujcie kolejne muzeum, niech więcej inwestycji opuści to miasto
Gość
10:51, 20.08.2017 r.
Dzisiejsze wojsko: 8-16 i do domu.
WIESŁAW
10:58, 20.08.2017 r.
A tak wnuczka i babcia miały nadzieję że .... Co do umiejętności tych stworów to mam pewne wątpliwości . Jeśli toto ma takie wytyczne jak pisze nacjonal to strach się bać . Różnych w Tworkach spotykałem ale jest tu kilku co to nie do przebicia . Ostatnio jeden z przyjaciół mi powiedział że " cham był i jest chamem na wieki wieków - amen ". To było o mnie i do mnie . Do tego dochodzi parę określeń o mnie jako komuniście , lewaku , drugim sorcie itd i naprawdę czuję się OK . Cieszę się że jest nas tu sporo .
Dolek
11:07, 20.08.2017 r.
Wiesz Wiesiu , nie jesteś sam. Właśnie zacząłem szukać swojej SB-ckiej legitymacji ale za chole...ę nie mogę jej znaleźć. :laughing: :laughing: :laughing:
Tępiciel tępiciela lemingów
11:07, 20.08.2017 r.
Czy pisowska parówa ma już wytyczne z pisowskiego biura co mówić na temat kolejnego sukcesu gwiazd PiS-u z ostrołęckiego UM?
Skoro teraz okazuje się, że nie mam odpowiedniego zaplecza to o czym pie.dolił Czartoryski? A może Tusk nam w międzyczasie zwinął to infrastrukturę? Położenia geograficznego raczej nam PO nie zepsuło.
tępiciel lemingów
11:18, 20.08.2017 r.
Tępiciel tępiciela lemingów, patologia się pogrąża. Dobrze, że z takim językiem jesteś w opozycji.

Dobrze, że nie u nas OT, bo w Komorowie lepsza infrastruktura. Dobrze, że poseł dał się przekonać, ustąpił na lepszą lokalizację. Po co dodatkowe koszty?

"Zlokalizowanie tam jednostki wynika m.in. z faktu, że Komorowo dysponuje gotową jednostką wojskową. W Ostrołęce takiego zaplecza nie mamy, a budowanie nowej infrastruktury oraz zbyt duży wkład finansowy w stworzenie dogodnej bazy, mógł przeważyć na decyzji resortu obrony."
Anty
11:20, 20.08.2017 r.
Niech Ci co żądzą naszym miastem zwolnią stanowiska dla kogoś mądrzejszego bo inaczej w niedługim czasie Ostrołęka zniknie z mapy Polski !!!!
tępiciel lemingów
11:24, 20.08.2017 r.
Anty, oby Ciebie nie wstawili na to stanowisko.
Dolek
11:27, 20.08.2017 r.
Słuchaj no tępiciel - nieśmiało chciałem zauważyć, że ty ze swoimi wypisywanymi głupotami praktycznie zostałes SAM na tym portalu.
olo
11:38, 20.08.2017 r.
Kolejna porazka naszej lokalnej władzy ile ich jeszcze będzie?
Do Wiesław
11:46, 20.08.2017 r.
Zapomniałeś o Ubeckiej Wdowie i coś tam z mordą mamy nie tak.
Pozdrawiam Krzyś.
Pot
11:59, 20.08.2017 r.
Pompowali w Was przez całe życie ostrołęckiego, kurpiowskie marudy...
tępiciel lemingów
12:59, 20.08.2017 r.
Dolek, głupota to akceptacja wydatków na koszary w Ostrołęce, zamiast wykorzystanie gotowych w Komorowie.

Już widzę komentarze tutaj gdyby podjęto budowę takich koszar w Ostrołęce, ile byłoby płaczu po co, skorą są w Komorowie.
Żorż
13:19, 20.08.2017 r.
Batalion liczy ok 300 żołnierzy wiec skończcie do j.ch. każdą ilość wojska nazywać batalionem :crying:
Wiochmen
13:29, 20.08.2017 r.
Ostrołęka to wioseczka z bloków z wielkiej płyty podłączona pod Elektrownię i Celulozę bez szkolnictwa kultury infrastruktury więc czego chceta ?
Bombardier
13:33, 20.08.2017 r.
W Łomży będzie batalion OT, więc chętni mogą dojeżdżać. Raz w miesiącu to nie jest duży wysiłek.
Alan
14:04, 20.08.2017 r.
Niech mi ktoś powie, dlaczego w czerwcu zostałem na siłę wcielony do batalionu obrony terytorialnej w Zegrzu, skoro terytorialsami mieli być tylko ochotnicy. W WKU straszono mnie sądami i policją jak nie odbędę szklenia. Zabrakło ochotników i wcielają wszystkich?
Ewa
14:16, 20.08.2017 r.
Tacy politycy, że nie mogą nic zrobić. Ani Via Balitca ani mostu normalnego ani troski o ludzi żyjących i potrzebujących tylko qrwa modły, wyklęci i muzeum.
krzys
14:19, 20.08.2017 r.
I bardzo dobrze, na jaką choler ę nam potrzebni ? Na szkoleniu w Giżycku uczyli się posługiwać pałką z bocznym pochwytem, to znaczy rozpędzania tłumu . To wojsko czy współczesne ZOMO prywatna armia szalonego Antoniego? Ale spoko, po pierwszym ostrym strzelaniu zostanie ich połowa, potrafią posługiwać się bejsbolem nie karabinem.
Arystokrata szos
15:23, 20.08.2017 r.
Tępiciel to po co budować most w Ostrołęce? Nie wystarczą mosty w Różanie i Nowogrodzie? skoro są już gotowe to po co budować most w Ostrołęce i pchać się w koszty? Stary szpital może by przestał straszyć gdyby zrobić tam koszary...
WIESŁAW
16:09, 20.08.2017 r.
Do Alan . Nie odpowiem Ci dlaczego ale na mój chłopski rozum to jak nie ma ochotników to z łapanki też dobry ochotnik . Na roboty do Rzeszy też szukali ochotników .... Do spędów popierających daną władzę też tylko ochotnicy mniej lub więcej ochotni do występowania w danym cyrku . Dobrze że ostatni mój występ na " ochotnika " był za komuny na 1 maja . Teraz widzę znajomych , przyjaciół a nawet Prezydenta jak na ochotnika dżwiga trumnę z prochami gościa ( może nawet bohatera ? ) którego w/g słów kuzynki " banda Go zabrała " . Wyrazy współczucia dla Ciebie i " ochotników "
do Ewa
16:48, 20.08.2017 r.
Najbardziej potrzebujący są ci,których wybrańcy nie są już wstanie władać Polską a
ogólnie to wciąż słychać na froncie poprawności politycznej kwik ś.wiń odpędzonych od koryta począwszy od Puszczy Białowieskiej aż po brukselską wieżę Babel.
Wszyscy oni drą japy,że jakoby im jeszcze się coś należało od rozkradzionej Polski.
...sorry Evka,ale po''zielonej wyspie''ryżego taki właśnie mamy klimat.
krzys
17:23, 20.08.2017 r.
Do powyżej, to co obecnie słychać kwik świń przy korycie i tych którzy mają nadzieję do koryta się dopchać.Przykładem Kryśka P. vel świnka chrum chrum.
ketuks
18:35, 20.08.2017 r.
pretorianie Macierewicza, obrońcy terytorium Polski i ....(tu uwaga) obrońcy Konstytucji. Jakiej Konstytucji? tą obecną najchętniej by zmienili jakby mieli większość.
Krzyś
19:03, 20.08.2017 r.
NO to gruba poubecka 49.182 świnia chrumknęła nie kwiknęła. Z ryjem w korycie ciężko coś mądrego powiedzieć a co dopiero po świńsku kwiknąć.
do tępiciel lemingów
19:17, 20.08.2017 r.
te specjalne jednostki szybkiego reagowania to będą "Moherowe berety""
Marcyś
06:46, 21.08.2017 r.
Jedne swinie podobno oderwano od korta ale nowe po cichu się do niego dobierają. Kancelaria prezydencka ostatnio w tajemnicy wypłaciła znaczne premie swoim pracownikom, kancelaria pani premier też w tajemnicy wypłaca wysokie comiesięczne premie swoim pracownikom. A nawet kasta sędziowska ostatnio wybitnie nie pasowała PiS-owi ale już podwyżki dla dla rodzącej się nowej kasty sędziowskiej pasują jak najbardziej i nie ma głosu sprzeciwu. Ot - co się dziwić - kasa. Najbardziej bulwersuje to, że do wiedzy o wypłacanych pieniadzach dokopali się dziennikarze bo PiS siedział cicho udając , ze tematu nie ma. Czyżby się wstydzili i chcieli to ukryć?
do Marcyś
07:21, 21.08.2017 r.
Tak się te PiS''świnie''dorwały do koryta,że budżet państwa oprócz wydanych 24 mld.na 500+,ma jeszcze ponad 5 mld.nadwyżki,co jest ewenementem do lat,kiedy to uprzednia wadza szemranego POlactwa jechała zawsze w drugim półroczu na deficycie.
Kasy zapewne jeszcze dużo przybędzie,jak rząd zneutralizuje dogłębnie nietykalną kastę esbecko-siędziowską,oraz przybierze się do d... POstkomuszym złodziejom fetującym ośmiorniczki na uwłaszczonym majątku narodowym.
Marcyś
07:51, 21.08.2017 r.
Emeryci i rennciści dostali miesięcznie po 8 - 10 złotych podwyżki. Widocznie kasa jest tylko dla wybranych,- nowych świń.
Marcyś
07:52, 21.08.2017 r.
Milczeniem pominę poziom służby zdrowia i opieki lekarskiej. Gigantyczne kolejki, kłótnie w przychodniach, zapisy do specjalisty na przyszłe lata. Nie zmieniło się NIC.
ketuks
08:03, 21.08.2017 r.
Sadurska (90000 zł) zarabia 100-krotność tego co ma niejeden Powstaniec Warszawski (900 zł) renty. A pochodzi z obozu który wyciera sobie gęby Powstańcami.
kaktus
09:06, 21.08.2017 r.
Tępy ciulu, a nie mogłeś tego wytłumaczyć wcześniej, zarówno władzom miasta, jak i posłowi, który wcale się nie dał przekonać, tylko zwyczajnie poniósł, kolejną spektakularną porażkę, którą, podobni Tobie, wyznawcy pisowskiej religii, próbują "ciemnemu ludowi", bo przecież nie nam, przedstawić jako "sukces" - w wojennej propagandzie niejakiego Goebelsa, brzmiałoby to tak, że Poseł, wycofał się z z góry zaplanowane pozycje", bo tak tłumaczono, niemieckiemu "ciemnemu ludowi", dlaczego ich niezwyciężona armia dostaje w doopę - mamy więc, kolejną analogię.

Co ciekawe, Poseł już nie apeluje z sejmowej mównicy, do swoich kolegów parlamentarzystów, o wsparcie dla naszego miasta, jak czynił to wówczas, kiedy jego partia była w opozycji i g... mogła, teraz kiedy jest w rządzie, może wszystko, a nie robi nic - ot, obłuda.
tępiciel lemingów
09:46, 21.08.2017 r.
Porażka to byłaby, gdyby wydano niepotrzebnie pieniądze na koszary w Ostrołęce, podczas, gdy w Komorowie stałyby puste.

Małe masz wsparcie dla naszego miasta? Przecież Ci wystarczał brak wsparcia za poprzedniego rządu, a teraz się obudziłeś? Pierwsza schetynówka w zeszłym roku.
Marcyś
09:58, 21.08.2017 r.
Myślę, że niedługo zgodnie z zapowiedzią pana Jarosława Kaczyńskiego nasz kraj dostanie ogromne pieniądze z tytułu Niemieckich odszkodowań za okres II-wojny Światowej i wtedy nie będziemy musieli przejmować się pieniędzmi na budowę nowego mostu i obwodnicy tudzież nowej elektrowni i koszar dla OTK.
Rebeliant Remek
10:31, 21.08.2017 r.
I właśnie tępy dureń ostatnim wpisem pokazał jak dba o interesy rodzinnego miasta😀 Po co w Ostrołęce jak Komorowo potrzebuje. I tak jest od zawsze! W dzisiejszych czasach nie ma sentymentów. Walczy się o każdy grosz i najmniejszą inwestycję. Tylko trzeba chcieć. Dlaczego durniu nie powiesz tego o muzeum wyklętych w areszcie skoro forty stoją puste?, A główne muzeum w Warszawie😀 A most w Ostrołęce po co? W Nowogrodzie mały ruch😀 Wykrzyczeć to w końcu siebie tępa pało. Niech nie będzie niczego. Pisowskie Kononowicz.
tępiciel lemingów
12:09, 21.08.2017 r.
A gdzie Ty byłeś Kononowiczu przez okres poprzedniego rządu? Patologia siedziała cicho.
Rebeliant Remek
16:51, 21.08.2017 r.
Tam gdzie cały ostrołęcki PiS. W zadzie u murzyna, albo pod pomnikiem wrony za Avalonem.
tępiciel lemingów
20:24, 21.08.2017 r.
Remek, no i widzisz, dlaczego PiS nadal tu rządzi. Opozycja siedzi w zadzie u murzyna, albo spożywa pod pomnikiem za Avalonem.
Rebeliant Remek
22:27, 21.08.2017 r.
Wiesz bo tam siedzisz od lat. To już wielogłowy Janusz też cię olewa? W sumie ile można słuchać pieprzenia takiego durnia😀
Mifa
05:09, 29.08.2017 r.
I dobrze
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne