« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Poniedziałek, 25 września 2017 r., imieniny Aurelii, Kleofasa, Władysława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Stop nowej elektrowni węglowej w Ostrołęce. W niedzielę rusza akcja społeczna

Obok polityków, którzy robią co mogą, by w Ostrołęce powstał nowy blok elektrowni węglowej, są w Polsce organizacje, które walczą z takimi inwestycjami. W niedzielę odbędzie się specjalna akcja społeczna promująca odnawialne źródła energii i oświetlenie ledowe.

Stowarzyszenie Pracownia na rzecz Wszystkich Istot uruchomiła nawet specjalną stronę internetową pod adresem www.elektrowniaostroleka.com z hasłem "Czarne chmury nad zielonymi Kurpiami". Na głównej grafice kominy stworzone z wycinanki kurpiowskiej są ścinane przez nożyczki (grafikę prezentujemy jako zdjęcie do artykułu).

Na stronie możemy zapoznać się z publikacjami na temat zagrożeń jakie niesie ze sobą budowa węglowego bloku energetycznego. Autorzy projektu edukują czytelników na temat alternatyw i działań jakie można podjąć, by korzystać z odnawialnych źródeł energii.

- Za sprawą rynku mocy wszyscy dopłacimy do budowy i funkcjonowania nierentownych elektrowni węglowych - jednym z takich przykładów jest wsparcie budowy elektrowni węglowej Ostrołęka C. Inwestycja bez pomocy publicznej jest nierentowna i już raz w 2012 r. została zamrożona z uwagi na brak środków i ogromne ryzyko inwestycyjne. Natomiast podnoszenie efektywności energetycznej opłaci się wszystkim, a np. koszty energetyki odnawialnej z roku na rok spadają. Dodatkowo pamiętajmy, że wyższe opłaty za prąd podnoszą i tak już należący do najwyższych w UE poziom ubóstwa energetycznego, dotyczący milionów gospodarstw domowych w Polsce. Nie zapominajmy też, że np. w Warszawie rośnie liczba dachowych instalacji fotowoltaicznych, które będą stopniowo uniezależniać stolicę od zakupu prądu z zewnątrz, dodatkowo obniżające rentowność Ostrołęki C - mówi Dariusz Szwed.

W niedzielę 20 sierpnia br. Towarzystwo na rzecz Ziemi i Zielony Instytut rozpoczynają społeczną akcję pn. "Zielone światło". W jej ramach 40 rodzin z 16 miejscowości powiatu ostrołęckiego (woj. mazowieckie) otrzyma nieodpłatnie energooszczędne oświetlenie. Celem przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi na problem ubóstwa energetycznego i roli, jaką w walce z nim odgrywa zwiększenie efektywności energetycznej.

W akcji wezmą udział rodziny z wybranych miejscowości gmin Rzekuń, Lelis i Olszewo-Borki. Uczestnicy należą do grupy najbardziej zagrożonej ubóstwem energetycznym. W tegorocznej edycji znaczącą grupę stanowią osoby z niepełnosprawnościami o trudnej sytuacji finansowej. W ich domach dokonana zostanie wymiana całego oświetlenia - miejsce tradycyjnych żarówek zajmą energooszczędne ledy. Łącznie wymienionych zostanie ponad 700 żarówek. Akcja prowadzona jest we współpracy z Pracownią na rzecz Wszystkich Istot, Gminnymi Ośrodkami Pomocy Społecznej oraz Stowarzyszeniem na rzecz Osób Niepełnosprawnych "Pomocna Dłoń" z Ostrołęki. Dzięki żarówkom ledowym, w domowym budżecie może zostać nawet kilkaset złotych rocznie.

Jak informują organizatorzy akcji, wspieranie efektywności energetycznej to wymierne korzyści, także finansowe. Dlaczego to takie ważne? Prąd jest drogi, a będzie jeszcze droższy. Wszystko za sprawą wprowadzanej właśnie ustawy o rynku mocy, której celem jest powstawanie nowych elektrowni węglowych. To ogromne koszty - nawet 80-90 mld zł w latach 2021-2030, które zostaną dopisane do naszych rachunków za energię elektryczną. Zmianę najbardziej odczują najuboższe gospodarstwa domowe. W skali roku dodatkowo zapłacimy co najmniej 200-300 złotych więcej. Koszty nowej regulacji będziemy ponosić nawet przez 15 lat.

Akcja wymiany żarówek dla najbardziej potrzebujących zwraca uwagę na konieczność wprowadzenia systemowych rozwiązań, które poprzez zwiększanie efektywności energetycznej będą walczyć z ubóstwem energetycznym polskich gospodarstw domowych oraz zwiększają bezpieczeństwo energetyczne i ograniczają niebezpieczeństwo tzw. blackoutów, czyli dużych awarii przeciążonego systemu energetycznego. Proponowane rozwiązania rynku mocy nie tylko nie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom ale pogłębiają problem ubóstwa energetycznego w Polsce.

Inauguracja akcji odbędzie się 20 sierpnia (niedziela) o godzinie 10.00 przy ulicy Tadeusza Zawadzkiego "Zośki" w Ostrołęce.

Wyświetleń: 11369
 
11:22, 19.08.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

IVAN
09:31, 19.08.2017 r.
JAK ZWYKLE ZACZYNAJA JATRZYC POWCY,NOWOCZESNA I KOD.CHCECIE ZNISCCZYC SWOJA OJCZYZNE WYWOLUJAC ZAMET I NIENAWISC.CI,KTORZY POTĘPIACIE BUDOWE ELEKTROWNI POPATRZCIE LEPIEJ NA NIEMCY, JAKOS ICH SYTUACJA WAM NIE PRZESZKADZA.JAK KOMUS NIE PASUJE ,TO DROGA WOLNE, NAJLEPIEJ DO MULTI-KULTI, WTEDY ZOBACZYCIE I ZAZNACIE PIEKLA NA ZIEMI.
Johnnny
09:31, 19.08.2017 r.
HIPOKRYZJA
oświecony
09:33, 19.08.2017 r.
jak nie chcą prondu to im całkiem światło odłączyć
inkas
09:34, 19.08.2017 r.
dlaczego wczesniej nie wyskakiwaliscie z akcja zarowek,pic na wode- fotomontaz .robota oszolomow.
jeszcze jedno
09:35, 19.08.2017 r.
Wykorzystywanie osób niepełnosprawnych.....
Liberał
10:02, 19.08.2017 r.
Pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł na ten moment w Polsce jest nieopłacalne. Energia pozyskiwana z węgla jest najtańsza, a filtry będą zatrzymywać emisję szkodliwych substancji do atmoafery. Olać zielonych.
Tomasz
10:31, 19.08.2017 r.
Super logika: nie budujmy elektrowni węglowych, bo są drogie. W zamian za to wybudujmy elektrownie wiatrowe, które są jeszcze droższe.
Oj, Kurpie!
10:43, 19.08.2017 r.
Nie odwolujcie się do argumentów z dzisiaj. Zanim elektrownię wybuduja to juz nawet pojutrze nie będzie. A wtedy wegiel nie będzie już najtańszy. I wtedy się okaże, że cała Wasza praca i Wasze pieniądze (publiczne) poszły w nadnarwiański piach. 😊
Zofia
10:44, 19.08.2017 r.
Nieśmiałe pytanie: czy ktoś poda przykład państwa (oprócz Polski), które rozpoczyna budowę elektrowni węglowej?
do Pani Zofii
10:49, 19.08.2017 r.
Nikt nie poda bo budowane sa elektrownie atomowe a niestety w naszym kraju zrobić cokolwiek by wszystkim dogodzić widać na załączonym obrazku...
Gość
11:02, 19.08.2017 r.
W Europie dynamicznie przybywa odnawialnych zródeł energii, bo są dla człowieka najzdrowsze.U nas lobby węglowe na to nie pozwoli.Nieważne,że rocznie z powodu brudnego powietrza umiera u nas 45 tys.ludzi - i co z tego? Najważniejsze,żeby kopalnie miały zbyt.Tak to wygląda. Wystarczy wyobrazić sobie,który sąsiad jest lepszy latem - czy taki,który grzeje wodę piecem węglowym,czy taki,który ma panele słoneczne. Nie wierzę,że ktoś lubi gęsty,czarny dym w upał.
Do gosc
11:43, 19.08.2017 r.
Bo nie maja takich pokładów węgla to robią inne źródła energii które później sprzedają innym krajom, co jest całkiem mądra decyzja. Natomiast głupota by było inwestować w inne źródła energii mając tak duże pokłady węgla na terytorium Polski. Nieracjonalnym by było by to zostawić pod ziemia, ludzi z kopalni wywalić na bruk a w tym samym czasie płacić innym krajom za energię.
miko
11:52, 19.08.2017 r.
popieram wypowiedz "do gość"
miko
11:52, 19.08.2017 r.
popieram wypowiedz "do gość"
Dolek
11:56, 19.08.2017 r.
Zimą wszyscy narzekają na smród dymu węglowego , który się niesie po osiedlach tak, że nosa nie można wystawić na zewnątrz. Tak samo jest z elektrownią węglową, - produkuje ona setki tysięcy ton popiołów, żużlu, dwutlenku węgla i innych szkodliwych związków i gazów. Elektrownia w Ostrołęce spala rocznie około 2 milionów ton węgla. Powstają z tego setki tysięcy ton popiołów, które mieszane z wodą jako szlam są transportowane na drugą stronę Narwi. Wszystkich zwolenników takich elektrowni zapraszam w to miejsce latem aby naocznie zobaczyli ogrom tego składowiska, - a może chcą tam zamieszkać skoro to takie ekologiczne. Nawet najlepsze elektrofiltry nie wyłapią wszystkiego a po zatym z tymi popiołami trzeba coś zrobić. Takie popioły są radioaktywne , - w jednostkowej skali nie jest duża ilość ale pomnożone przez setki tysiecy ton odpadu daje już całkiem spore skażenie radioaktywne. Kiedyś z tych popiołów Ostrołęckie " komórki " robiły takie siwe pustaki i nie miały one wielu zwolenników , właśnie ze względu na promieniotwórczość. Przyszłość to odnawialne źródła energii i energetyka jądrowa. Reaktory atomowe o takiej samej mocy jak obecna elektrownia w Ostrołęce potrzebują rocznie około 28 ton paliwa. Porównanie węgla 2 miliony ton - atomówka 28 ton. O wiele prostsze też jest składowanie odpadów z takiej elektrowni bo przy takiej małej ilości paliwa wykorzystuje się do tego stare wyrobiska kopalniane. Wszyskim przeciwnikom energetyki atomowej polecam sprawdzenie w jakim stopniu taki sposób pozyskiwania energi jest wykorzystywany w krajach Europejskich a zwłaszcza we Francji. Tylko Polska jest zacofana pod tym względem preferując dalsze spalanie milionów ton węgla. A co do Niemiec to tam obecnie są w olbrzymim stopniu wykorzystywane odnawialne źródła energii typu elektrownie wiatrowe , na co nasz obecny rząd położył tamę aby ratować nierentowne górnictwo. Zresztą zdrowia nie da się przełożyć na żadne zyski i pieniądze.
allensteiner
12:27, 19.08.2017 r.
Niech te zielone booractwo przyjmie do wiadomości że ten blok planuje się nie z myślą o W-wie która ma w pobliżu Kozienice tylko płn.-wschodnią pl która cierpi najbardziej z powodu słabej infry. Nikt poważniejszy tam nie inwestuje bo jest problem z pozyskaniem mocy od elektryków. Wiatraki już jest wiadome że w naszych warunkach klimatycznych nigdy nie przyniosą dochodu ich operatorom. Jedynym na plusie jest firma zajmująca się montażem tych turbin. Jak komuś przeszkadza nowy blok (zapewne wielbicielom PO) to niech zrezygnuje z prądu. Może powstałe w ten sposób oszczędności pokryją deficyt mocy na sieci
złomzyniak
12:28, 19.08.2017 r.
cyt: "Nie zapominajmy też, że np. w Warszawie rośnie liczba dachowych instalacji fotowoltaicznych, które będą stopniowo uniezależniać stolicę od zakupu prądu z zewnątrz, dodatkowo obniżające rentowność Ostrołęki C - mówi Dariusz Szwed. .....masz człowieku choć jakiekolwiek, nawet nie minimalne pojęcie o energetyce?
tępiciel lemingów
12:29, 19.08.2017 r.
Zacznijcie namawiać do nieużywania energii elektrycznej. Gdy nie będziemy potrzebować energii to przestaną budować elektrownie.

W Niemczech zamkną wszystkie elektrownie atomowe i zostaną tam tylko węglowe.
Zofia
12:37, 19.08.2017 r.
Do
"Gość @ 13:02, 19.08.2017
IP: *.*.77.27"
i
"Do gosc @ 13:43, 19.08.2017
IP: *.*.165.239"
Następne nieśmiałe pytanie:
Czy to prawda, że polski węgiel jest droższy niż wydobywany w innych krajach.

Czy to prawda, że do nowej elektrowni będzie dowożony węgiel z kopalni śląskich położonych dalej niż Bogdanka i sprzedających go drożej niż Bogdanka.
do tępiciel lemingów
12:44, 19.08.2017 r.
Jak zwykle mijasz się z prawdą. Temat zamykania elektrowni atomowych w Niemczech jest nieaktualny od wielu lat. Były takie rozważania po awarii w Czarnobylu, ale to stare dzieje. Teraz Niemcy stawiają na alternatywne źródła energii, a ostatnie elektrownie węglowe mają pracować tam do 2050 roku.

Francja natomiast stawia na atomówki. Obecnie mają prawie 60 czynnych reaktorów jądrowych i kilka planowanych do uruchomienia.
Rebeliant Remek
12:58, 19.08.2017 r.
Pomijając wPIS tępego durnia. Nie mam nic przeciwko rozbudowie elektrowni. Z jednym założeniem. Skoro lwia część opłat za energię to koszt przesyłu, to ostroleczanie z racji kominów na miejscu muszą mieć prąd za darmo. Tu podkreślam. Odbiorcy indywidualni to śladowe ilości energii w skali odbiorców.
Zbys
13:02, 19.08.2017 r.
A co wy Ku...wiecie o elektrowniach kmioty?
~~ostre
13:13, 19.08.2017 r.
Kodziarstwo zaczyna szukajo głupszych od siebie protestow im się zachciewa do roboty niech się wezmo
akk
13:13, 19.08.2017 r.
POLSKA MA NAJGORSZE POWIETRZE W CAŁEJ EUROPIE, ALE MIŁOŚCIWIE NAM PANUJĄCYM I ICH POPIERAJĄCYM TO NIE PRZESZKADZA, BĘDZIE WIĘCEJ POGRZEBÓW TO I KOŚCIÓŁ SIĘ WZBOGACI ...
Smog
13:28, 19.08.2017 r.
Polska ma najbardziej zanieczyszczone piwitrze w Europie.
do do gosc
13:58, 19.08.2017 r.
Dostępne pokłady węgla kamiennego w Polsce starczą na 40 lat, brunatnego na 30. To są wg Pana pokłady? To nawet Pikuś nie jest! 😂
elektryk
14:09, 19.08.2017 r.
Apel do sluzb specjalnych sprawdzic tych megaekologow kto ich finansuje,kto inspiruje cos mi Tu smierdzi komu moze zalezec na niszczeniu polskiej gospodarki a forowaniu ekoenergii z instalacji pochodzacch z niemieckich I rodyjskich spolek.bacznie przygladajmy sie tym ludziom
!!!!!
14:12, 19.08.2017 r.
A gdzie byli protestujący jak te hektary lasòw wycinali ? Trzeba było wtedy protestować idioci
m
14:27, 19.08.2017 r.
Elektrownie węglowe równo pracują i zimą i latem. Latem smogu w miastach nie ma. Więc kto ten smog powoduje? Właściciele domów, którzy zamiast porządnego węgla spalają śmieci trując wszystkich wkoło.
PiSuardessa
15:08, 19.08.2017 r.
@elektryk
Proponuje zwrócić się o pomoc do psychiatry, nie jest z Panem dobrze skoro wszędzie doszukuja się Pan spiskow!
Głęboko ukryte szambo wraz z nastaniem pisowskiej sekty wylalo I teraz śmierdzi okrutnie
Tępiciel tępiciela lemingów
15:11, 19.08.2017 r.
Nawet Chińczycy rezygnują z budowy bloków węglowych. Tylko Polska Kaczyńskiego uparcie twierdzi, ze to przyszłość. Taka Białoruś uruchamia nowy blok atomowy.
.
15:15, 19.08.2017 r.
Nadal ciągle mam nadzieję, ze ta elektrownia nigdy nie powstanie. Bez zbędnego mieszania w to polityki oraz płatnych i darmowych troli komentujących powyżej.
Drodzy Przedmówcy (a może Przedpiścy) nie macie bladego pojęcia o aspektach ekonomicznych jaki technicznych dotyczących procesu powstawania elektrowni węglowej.
Przypomnę tylko porozumienie, które podpisał w lutym tego roku Pan Minister Szyszko, a które dotyczyło wysokości opłat i kwot emisji CO2. Wkrótce po tym Pan Minister Tchórzewski w jednym z wywiadów ogłosił, że Polska MUSI stawiać na energetykę BEZEMISYJNĄ. A taką Elektrownia C nie jest. Kilka miesięcy po tym Rząd ogłosił powrót do planów budowy elektrowni atomowej. Także nawet ten entuzjastycznie nastawiony przed objęciem władzy obóz polityczny odwrócił się plecami do tej inwestycji. Pozostanie ona Kiełbasą wyborczą, skrót do Warszawy się przejadł, most wcześniej, czy później będzie wyremontowany, Obwodnica nierealne, to jest elektrownia...
Tu akurat naszczeście że nie powstanie, dla miasta... Pisałem już tu niejednokrotnie, ile miejsc pracy dała nowa inwestycja w Storze? a przypomnę pobudowano nowoczesną, nową maszynę, wcześniej postawiono blok energetyczny? Zainteresowani powiedzą ile: minus kilkanaście etatów, ponieważ zamknięto starą maszynę, a na nowej nie potrzeba już tyle ludzi do pracy. Zapamiętajcie, tu będzie tak samo...
Dolek
15:39, 19.08.2017 r.
Ot taka ciekawostka dotycząca zużycia powietrza przez człowieka i różne pojazdy mechaniczne w ciągu 1- dnej godziny. Te dane są bardzo niewygodne dla lobby motoryzacyjnego i nie są podawane przez producentów pojazdów spalinowych

zużycie powietrza :
człowiek - 670 litrów 1/ godzinę
samochód osobowy - 56000 litrów 1/godzinę
samolot pasażerski - 42345000 litrów 1/godzinę

teraz widać jaki wysiłek musi podjąć przyroda aby odnowić zapasy używalnego ( natlenionego ) powietrza w atmosferze
Grycek
16:03, 19.08.2017 r.
Tym co są anty proponuję się rozebrać i iść w las z dala od cywilizacji, a nie namawiać żeby nie budować ale po akcji wrócicie do ciepłego domu, wlaczycie telewizor, korzystacie z komórki, Internetu, gotujecie wodę czajnikiem elektrycznym i inne wygody a na wszystko trzeba Energi. Więc obrońcy prezes nie korzystać ze standardów życia
ale urwał
16:09, 19.08.2017 r.
Te "tanie i zdrowe" źródła energii są w rzeczywistości dużo dużo droższe niż konwencjonalne, poza tym zależne od kaprysów pogody i nie można dowolnie w danym momencie zwiększyć tub ograniczyć produkcji energii elektrycznej. Poza tym produkcja i serwis (bardzo droga sprawa) jest zmonopolizowana przez niemieckie firmy. jeżeli chodzi o gaz to taka elektrownia jeszcze bardziej uzależnia nas od Rosji. A więc jeżeli nie węgiel to mamy wybór: albo bardzo drogie i nieprzewidywalne wiatraki i elektrownie wodne - bardzo drogie, albo gaz- najdroższy chyba na świecie (POdziękujmy Pawlakowi)...... A co do przyjazności dla środowiska tychże wiatraków i zapór wodnych to sprawa jest dyskusyjna. Przegrodzenie rzeki tamą powoduje katastrofalne niekiedy zmiany dla środowiska naturalnego, wiatraki z kolei są stawiane na trasach przelotów ptaków (wiejące wiatry) które rozbijają się o nie masowo. Poza tym wiatraki szpecą krajobraz. Technologia pozyskiwania energii elektrycznej z węgla jest obecnie znacznie bardziej wydajna i czystsza niż stare elektrownie budowane w latach 60 i 70 ubiegłego wieku, posiadamy (jeszcze posiadamy, rudy kapuś nie zdążył sprzedać) duże pokłady węgla. A więc zdecydowanie TAK DLA ELEKTROWNI WĘGLOWEJ W OSTROŁĘCE !!!!!!
Maxx
16:19, 19.08.2017 r.
Przyszłość to energetyka jądrowa w szeroko pjętym spektrum tegoż rodzaju pozyskiwania olbrzymich ilości energi w krótkim czasie i przy udziale małej ilości paliwa. Innej drogi nie ma.
ketuks
16:26, 19.08.2017 r.
podczas tych całych zawirowań odnośnie elektrowni któregoś razu pojawił się pomysł aby powstała tu mniejsza elektrownia gazowa, rząd wspiera gazoport to i elektrowni gazowej by przytaknął, szczególnie że to pis-owski teren
antywos
16:30, 19.08.2017 r.
Można poznać nazwiska osób które organizują tę akcje?
tępiciel lemingów
17:16, 19.08.2017 r.
do tępiciel lemingów

Cyt.
"Jak zwykle mijasz się z prawdą. Temat zamykania elektrowni atomowych w Niemczech jest nieaktualny od wielu lat."

Ireneusz Sudak
11 marca 2016
"Po katastrofie w japońskiej elektrowni Fukushima, od której minęło właśnie 5 lat, rząd Angeli Merkel podjął decyzję o likwidacji wszystkich niemieckich reaktorów do 2022 r.

W Niemczech ponad 40 proc. prądu pochodzi z elektrowni węglowych, przeważnie z tych na węgiel brunatny. Elektrownie konwencjonalne pełnią funkcję stabilizatora dostaw energii w sytuacji, gdy nie wieje wiatr czy nie świeci słońce. Problem w tym, że takie działanie dużych elektrowni na pół gwizdka jest bardzo kosztowne i sprawia, że produkcja prądu jest mało opłacalna, choć niezbędna dla zabezpieczenia jego dostaw."
akk
17:20, 19.08.2017 r.
Im społeczeństwa bardziej prymitywne, tym mniej dbają o swoje środowisko. Mam pytanie do zwolenników elektrowni węglowych, wycinania lasów, czy wasz Bóg dał wam ziemię we władanie po to żebyście ją zniszczyli? Pragnę także zauważyć, że morderstwo i samobójstwo jest grzechem i to ciężkim, a niszczenie środowiska jest i morderstwem i samobójstwem ....
tępiciel lemingów
17:24, 19.08.2017 r.
akk, diabeł się ubrał w ornat i ogonem na mszę dzwoni.
akk
17:42, 19.08.2017 r.
tępiciel lemingów - Akurat to prawda, w nie jeden ornat jest diabeł ubrany
tępiciel lemingów
17:46, 19.08.2017 r.
akk, no to się rozbierz z ornatu.
akk
17:57, 19.08.2017 r.
tępiciel lemingów - Ornat (łac. ornare - ozdabiać; ornatus - ubiór ozdobiony, wspaniały, strojny, ozdoba) – w liturgii rzymskokatolickiej, starokatolickiej, luterańskiej i anglikańskiej główna szata liturgiczna zakładana przez kapłana do mszy świętej i tych czynności, które łączą się z nią bezpośrednio - ???????
xxx
17:59, 19.08.2017 r.
Możecie odwołać protest bo elektrowni i tak nie będzie tylko nikt tego głośno nie mówi
WS
19:00, 19.08.2017 r.
Po co nam elektrownia, w Kozienicach już jest nowy blok 1000 MW. Wystarczy :smile:
Krótko
19:30, 19.08.2017 r.
Kto płaci za tą "spontaniczną akcję" jakiegoś śmiesznego stowarzyszenia, z którego pewnie nikt nawet w Ostrołęce nie był? Ciekawi mnie lista bezinteresownych darczyńców. Pewnie kapitał jak u Kramka.
akk
20:02, 19.08.2017 r.
Krótko - nie mierz innych własną miarą ...
Józef
20:34, 19.08.2017 r.
jak widać w wypowiedziach królują tu półinteligenci(elektorat Pis i Kukiza) dla których ochrona środowiska nie istnieje, ekonomia się nie liczy itd, typowa wiejska mentalność
Krótko
20:38, 19.08.2017 r.
Mierzę rzeczywistość własnym rozumem i analizą faktów. Za tym wszystkim stoją konkretne pieniądze: przygotowanie dedykowanej strony (z celowaną propagandą), akcja w terenie, zakupy ledowych źródeł światł, social media, itd. Mam rozumieć, że to "studenci" ochrony środowiska w ramach praktyk wybrali się na Kurpie? Pytam kto płaci, bo to koszty.
zenek
20:48, 19.08.2017 r.
Do Dolek.
Człowieku piszesz głupoty, że setki tysięcy ton popiołu jest transportowane z wodą na drugą stronę Narwi. Prawda jest taka że popiół na sucho jest ładowany w t/z beczki, cementowozy i wywożony do betoniarni po całej Polsce a nawet na Litwę. A z wodą na drugą stronę Narwi płynie żużel a popiół sporadycznie zimą bo jest mniejsze zapotrzebowanie jak są mrozy.
ghjm
22:48, 19.08.2017 r.
I już jakieś fundacje/organizacje i inne lobbujące atrakcje wchodzą do akcji. Ciężki zachodni hajs płynie, żeby takie "instytucje" mieszały i jak najbardziej wpływały ze swoją armią trolli internetowych na opinię społeczną walcząc o interesy swoich sponsorów.
aaaa
22:55, 19.08.2017 r.
nie wiecie gdzie sięgają macki PiS i na co je stać , więc wasze wypociny o dooopę potłuc
L
23:09, 19.08.2017 r.
Oczywiście to, że powstaną nowe miejsca pracy począwszy od pierwszych kroków do zakończenia budowy i przez kolejne lata funkcjonowania to niektórych nie interesuje. Najlepiej jest by społeczeństwo rozwijało się poprzez.....uwaga....poprawną odpowiedzią jest - udzielanie kredytów z niskim oprocentowaniem rozłożonym na ile klient chce i jak chce.

Pytanie od publiczności:

A z czego ma spłacać szanowny klient ten "rozwój" osobisty?

Odpowiedź:
a) hodowla lemingów
b) uczestnik protestów jako wolontariusz w KOD-zie
c) etatowy zbieracz półproduktów aluminiowych
d) aktywista rzucający hasłami typu: " Kierowniku...poratuj złotóweczką"

Budują-źle
Nie budują-źle
...i jestem pewien, że gdyby powstał cały arsenał zielonej energii w miejscu elektrowni C byłoby.....źle.

Po prostu fascynujące zjawisko.
Przynajmniej wiem jaka będzie następna reakcja na jakikolwiek pomysł

Pozdrawiam
Energetyk
23:32, 19.08.2017 r.
W wypowiedziach u góry przewijają się dwie charakterystyczne rzeczy:
1. Przeciwnicy elektrowni odwołują się do emocji i nie przedstawiają żadnych rzeczowych argumentów,
2. Zwolennicy przedstawiają twarde dane nt. ekonomii i zasadności budowy.
Ze swojej strony mogę potwierdzić, że energia z węgla jest najtańsza zaraz po energii z elektrowni wodnych (do budowy których nie mamy uwarunkowań terenowych), a elektrownie wiatrowe i fotowoltaiczne są sztucznie dotowane przez nas samych. Dodatkowo, jako że są to źródła całkowicie niedyspozycyjne, trzeba cały czas trzymać w rezerwie źródła pewne, czyli elektrownie węglowe, co oczywiście kosztuje.
Co do rzekomej nieopłacalności wydobycia węgla. Górnictwo węgla kamiennego odprowadza do budżetu krajowego więcej pieniędzy w podatkach niż wynoszą te całe dopłaty do kopalń z tego samego budżetu. Absurdalne, lecz prawdziwe.

Na marginesie mogę dodać, że cała ta akcja jest wymierzona na proste granie na emocjach, widać to ewidentnie po robionej pod publikę (i swój własny cel) pomoc najuboższym. Nie wstyd wam?
Energetyk
23:39, 19.08.2017 r.
A tak w ogóle to fajne byłoby logo nowej elektrowni j/w - chłodnia kominowa z motywem wycinanki :)
niezle
02:35, 20.08.2017 r.
niezle
ale jaja
02:39, 20.08.2017 r.
ale jaja
tępiciel lemingów
03:48, 20.08.2017 r.
Energetyk, faktycznie, nawet po logu widać, że nie znają się na ekologii. Z chłodni kominowych czarny dym? Weźcie się douczcie, kto Wam takie logo stworzył? Kto za bubel zapłacił? Z chłodni kominowych uchodzi para wodna.

Jak napisałem wcześniej, zacznijcie namawiać do zrezygnowania z energii elektrycznej, to nie będą potrzebne żadne elektrownie, np. łuczywo do oświetlenia, chodzenie spać z kurami.

Stare elektrownie należy wymieniać na nowe. Czy organizatorzy protestu chcą, by była tu stara elektrownia? Starą elektrownię trzeba będzie zamknąć, a gdy nie będzie nowej, to energetycy, kolejarze i górnicy będą musieli udać się na emigrację zarobkową, by zarobić na import prądu. Za mało jeszcze przemysł upadł w Polsce? To jeszcze i energetykę, górnictwo i kolej chcecie dobić i wysłać na saksy?
przeciw!
05:16, 20.08.2017 r.
Wiele, wiele osób jest przeciwnych budowie. Myślę,ze razem możemy wiele zrobić!
Damy radę!
Energetyk @
05:21, 20.08.2017 r.
Przestań kłamstwa wypisywać!!! We Francji mają prąd tańszy niż my z tego węgla, a na dodatek górnictwo jest strasznie deficytowe i utrzymywane z budżetu czyli podatków Polaków, a rząd PIS w poszukiwany pieniędzy planuje obciążyć opłatą węglową wszystkich Polaków. Kwota abonamentu węglowego może być wyższa niż tego na TVP. Jedyne, co może powstrzymać rząd PiS przed jego wprowadzeniem, to Komisja Europejska. Na utrzymanie górnictwa idą miliony, a służba zdrowia nieistniejąca, w okolica Ostrołęki umarło tysiące mieszkańców, a tysiące jest przewlekle chorych przez elektrownie, ile to milionów strat!!!! nie mówiąc o krzywdzie ludzkiej. Spółki węglowe sprowadzają węgiel z USA, bo nasz jest najdroższy, więc gdzie ta opłacalność? Pod Włocławkiem Orlen wybudował elektrownie gazową jest czyściej i taniej, ale w Ostrołęce najlepiej spalać miał i wszystkie najgorsze polskie śmieci niech mieszkańcy się meczą to kolejny prezent od PIS dla swoich wiernych wyborców.
Nowa opłata węglowa
05:34, 20.08.2017 r.
Abonament węglowy mknie przez Sejm. Bo liczy się tradycja, a nie biznes

Ustawa o abonamencie węglowym trafiła do Sejmu. PiS jest zdeterminowany, by ją uchwalić, bo kolejne państwowe spółki ogłaszają plany budowy nowych elektrowni. - Będziemy budować nowe kopalnie, bo taką mamy tradycję - ogłosił minister energii Krzysztof Tchórzewski.

Rząd w lipcu 2017 skierował do Sejmu projekt ustawy, która wprowadza nową comiesięczną opłatę doliczoną do rachunków za prąd, z której mają być finansowane elektrownie węglowe.

Opłata, podobnie jak w jednym z pomysłów na ściąganie abonamentu RTV, ma być doliczana do rachunków za prąd zarówno 14,5 mln gospodarstw domowych, jak i 2 mln firm. W poniedziałek ustawa trafiła do formalnego zaopiniowania przez najważniejsze instytucje państwowe.

Ile zapłacimy? Ministerstwo Energii w ocenach skutków regulacji szacuje, że 27 mld zł w ciągu 10 lat. Z czego odbiorcy indywidualni Polacy zapłacą 7 mld zł, a duże zakłady przemysłowe - 2,1 mld zł. Aż 15 mld zł zapłacą małe i średnie firmy, co mocno ograniczy ich konkurencyjność, bo zwiększą się koszty działalności. Reszta spadnie m.in. na samorządy. Przeciętne gospodarstwo domowe zapłaci prawie 90 zł rocznie więcej. Firmy – zależy od zużycia prądu.

Przeciwko wspieraniu w takiej formie górnictwa i budowy elektrowni węglowych jest Komisja Europejska, która ma gotowy projekt rozporządzenia zakazującego dotacji na węgiel. Rząd Beaty Szydło jest jednak zdeterminowany, by wprowadzić abonament węglowy, co może mieć dla Polski opłakane skutki.
Xxxx
06:12, 20.08.2017 r.
Niech wymienią dla wszystkich w Polsce oświetlenie na energooszczędne i może zapotrzebowanie spadnie.
XxX
07:24, 20.08.2017 r.
te wasze protesty o kant Chu** potluc, przyjdzie garstka ludzi i bedzie wstyd.
tępiciel lemingów
07:32, 20.08.2017 r.
Energetyk @, Nowa opłata węglowa, chcesz importować gaz lub prąd po zaprzestaniu wydobycia węgla? Mało jeszcze importujemy? Będzie taniej?

cyt.
"We Francji mają prąd tańszy niż my z tego węgla,"

"Mamy jedną z najniższych cen energii elektrycznych w Europie - wynika z danych Eurostat. Płacimy nieco mniej niż nasi południowi sąsiedzi - Czesi i Słowacy i tylko odrobinę więcej niż Litwini. Zdecydowanie najdrożej w Europie za prąd płacą Duńczycy i Niemcy."

Wrzuć ten tekst w wyszukiwarkę, zobaczysz ceny prądu w Europie. Np. cena w Polsce 0,13 euro za kWh 2016 rok, a we Francji 0,17 euro.

Chcesz kupować droższy prąd z zagranicy?
_Said_
07:41, 20.08.2017 r.
A ja chce elektrowni i ma kopcic jak stary DIESEL.


Bo jak kopci to widać że pracujem a jak nie to wzbudzamy niepokój u przyjaciół.
do tępiciel lemingów @
07:53, 20.08.2017 r.
We Francji kwota minimalnego wynagrodzenia brutto (SMIC) w 2017 roku będzie wynosiła 9,76 € za godzinę lub 1,480.27 € brutto miesięcznie. Osoby zarabiające minimalną krajową we Francji nie płacą podatku dochodowego. Po wprowadzeniu opłaty węglowej prąd w Polce będzie droższy niż ten we Francji. Francja emisja trujących spalin z elektrowni atomowych 0%, w Polsce z węgla miliony ton trujących emisji + kwaśne deszcze, węgla w Polsce starczy na 50 lat i będzie coraz droższy. Nasze wnuki będą chore i zostaną bez prądu. Nawet Chiny wstrzymały budowę elektrowni węglowych i budują atomowe. Gaz sprowadzamy do elektrowni we Włocławku możemy sprowadzać do innych. Polska sprowadza 8 mln ton węgla, więc może sprowadzać gaz. Przestańcie mordować i truć Polaków, bo nie chcecie ich leczyć!!!!!
tępiciel lemingów
08:19, 20.08.2017 r.
do tępiciel lemingów @ , jeśli będziemy importować prąd z Francji, to co ma do tego francuskie wynagrodzenie minimalne? W kraju będziemy produkować oscypki lub wycinanki i płacić będziemy nimi za prąd z Francji. Droższy niż u nas, a jeszcze opłata przesyłowa.
do tępiciel lemingów @
08:39, 20.08.2017 r.
tępiciel lemingów @ to nie moja wina, że masz problem ze zrozumieniem prostego tekstu. Gzie jest napisane, ze mamy importowa prąd? ale z 50 lat już, będziemy zmuszeni, bo zostaniemy z elektrowniami węglowymi, bez węgla z tysiącami chorych i zmarłych Polaków, oraz skażonym środowiskiem, z zakwaszonymi lasami i ziemią.

płaca minimalna

Polak za godzinę 13 zł brutto (3,04 € za godzinę) - koszt prądu 0,13 euro za kWh po wprowadzeniu opłaty węglowej 0,20 euro za kWh

Francuz 9,76 € za godzinę (41,68 zł za godzinę) koszt prądu 0,17 euro za kWh

Ile może kupić prądu Francuz za godzinę pracy, a ile Polak?

Polski prąd biorąc pod uwagę zarobki Polaków jest najdroższy w Europie.
sss
08:47, 20.08.2017 r.
coś im nie wypaliło nikt nie przyszedł
tępiciel lemingów
09:03, 20.08.2017 r.
do tępiciel lemingów @, to tańsze będzie sprowadzanie gazu do produkcji prądu?

Za naszą płacę minimalną to zupełnie nieopłacalne.

Ile może Polak kupić gazu za godzinę pracy? Nasze zarobki nie pozwalają na import energii.

Dzięki, że napisałeś, jaka jest różnica zarobków. Dobrze, że nie rządzisz i nie zmuszasz do importu energii.
do tępiciel lemingów @
09:25, 20.08.2017 r.
Skoro gaz jest beee to dlaczego ma poparcie od rządu?

luty 2017

"Warty ponad pół miliarda złotych blok gazowo-parowy w gorzowskiej Elektrociepłowni oficjalnie otwarty. Do Gorzowa przyjechała premier Beata Szydło (PiS), która podczas swego wystąpienia chwaliła inwestycję."

Przecież sprowadzamy już tani gaz, produkujemy prąd z gazu i nie trzeba do niego dopłacać, a do węgla dopłacamy wiele miliardów złotych.
Teraz prąd bardziej zdrożeje, bo rządzący wprowadzają wysoką opłatę węglową dla wszystkich Polaków.
Mappet
09:28, 20.08.2017 r.
Widzę, że w Ostrołęce tak naprawdę jest jeden człowiek, który zna się na wszystkich zgadnieniach i problemach trapiących współczesną cywilizację czego daje wyraz i świadectwo w swoich licznych i niezwykle merytorycznych wypowiedziach. Ten człowiek to - Uwaga !!!! - Tępiciel Lemingów .
tępiciel lemingów
09:31, 20.08.2017 r.
do tępiciel lemingów @, również i gaz jest dobry, należy produkować prąd wszystkimi metodami, nie tylko z węgla. Nie należy trzymać się tylko jednego surowca do produkcji prądu.

Kłamiesz, że sprowadzamy tani gaz, prąd z gazu jest droższy niż z węgla. Gdyśmy przeszli na wytwarzanie całego prądu z gazu, to wzrosłyby ceny prądu.
do tępiciel lemingów @
09:39, 20.08.2017 r.
Człowieku jaki ty masz cel w perfidnym okłamywaniu ludzi? skoro wszystko jest ogólnie dostępne.

Cena podstawowa gazu w kontrakcie ze stroną katarską jest oparta na indeksacji do średnich cen ropy naftowej z ostatnich 6/9 miesięcy. W listopadzie ubiegłego roku było to 107,94$/110,06$ za baryłkę brent a dziś jest to 106,04$/109,99$.

Dla porównania cena gazu, który sprzedaje Polsce Gazprom po niedawnej obniżce to 460- 490 $ za 1000m3.

Od 2018 r. PGNiG podwoi zakupy skroplonego gazu LNG z Kataru - przewiduje dodatkowy kontrakt polskiego koncernu z Qatargas.
tępiciel lemingów
09:56, 20.08.2017 r.
do tępiciel lemingów @ , poczytaj trochę, to się dowiesz, że produkcja prądu z gazu jest droższa niż z węgla. Przestań kłamać o tanim gazie.

Tak samo jest ogrzewaniem domów gazem, jest drożej niż ogrzewanie węglem. Gdyby było odwrotnie, to już dawno ludzie używali tylko gazu. Twoje pokazanie różnicy płacy minimalnej jest prawdziwe, to jest powód wyboru węgla jako surowca energetycznego. Gaz trzeba importować czyli zarobić na niego za granicą. Kupić w Rosji lub Katarze. Trzeba walutę na gaz zarobić importem (np. oscypków lub wycinanek) lub pojechać do pracy.
akk
10:27, 20.08.2017 r.
TANIE,TANIE,TANIE !!!!! - czy tylko to się liczy !!!!! Zdrowiej jest wiedzieć co się zje, bez ulepszaczy, bez chemii mimo, że jest to droższe, bo potem nie trzeba wydawać pieniędzy na lekarzy i leki. Tak samo lepiej jest oddychać czystym powietrzem niż smogiem. Chcecie się truć, wasza sprawa, ale jakim prawem zmuszacie do tego innych !!!!!!!
JAK JEST TANIE TO JEST G.Ó.W.....
do tępiciel lemingów @
10:30, 20.08.2017 r.
Przecież Polska ma w tej chwili najwyższe wpływy walut z eksportu w historii, głownie za sprawą Niemiec i innych krajów UE, które od nas kupują towary. Waluty nam nie zabraknie.

tępiciel lemingów @ poplątałeś się już we własnych kłamstwach

ogrzewaniem domów gazem, jest drożej niż ogrzewanie węglem

dlatego

"Warty ponad pół miliarda złotych blok gazowo-parowy w gorzowskiej Elektrociepłowni oficjalnie otwarty. Do Gorzowa przyjechała premier Beata Szydło (PiS), która podczas swego wystąpienia chwaliła inwestycję."

PGNiG płaci 110,00$ (400 zł) za 1000 m3 gazu LNG z Kataru, podobnie za gaz z Norwegii. Ile kosztuje 1 tona polskiego węgla? Nie mówię o śmieciach i odpadach spalanych w elektrowni Ostrołęka, które emitują tysiące ton trucizny i kwaśnych deszczy niszcząc lasy, zanieczyszczając glebę i wodę, wywołując śmiertelne choroby u dzieci, osób starszych i zabijając tysiące mieszkańców z Ostrołęki i okolic.

Możesz kłamać ile chcesz, ludzie z okolic Ostrołęki umierają na dziwne choroby, głownie za sprawą zanieczyszczeń z elektrowni.
tępiciel lemingów
10:43, 20.08.2017 r.
do tępiciel lemingów @ , to nie kłamstwo, że ogrzewanie domów gazem jest droższe niż węglem. Tak samo jest z wytwarzaniem prądu. Będziemy więcej zarabiać, będziemy więcej eksportować, to będzie nas stać na gaz.

Na ile nas stać, to korzystamy z gazu, tak jak w Gorzowie.

Spalanie gazu ziemnego także zanieczyszcza powietrze, żeby wstawić piec gazowy zamiast węglowego, to trzeba komin zrobić z innych materiałów, bo mogą go kwasy rozpuścić.

Chcesz mieć czyste powietrze, to przestań korzystać z prądu, auta, wyrobów przemysłowych itp. Coś za coś.
krs
10:45, 20.08.2017 r.
kwik kwik lewa redakcja kwik kwik
Antoś
10:52, 20.08.2017 r.
krs - bardzo mądra i niezwykle merytoryczna wypowiedź. Mam tylko pytanie - czy kwiczysz jak chcesz siku czy już po ?
tępiciel lemingów @ 12:43
11:00, 20.08.2017 r.
Masz racje wkrótce przestanę korzystać z prądu z węgla jak wiele osób w moim otoczeniu i przejdę na OZE, nie będę sponsorował ostrołęckiej elektrowni i dokładał się do cichego wymordowywania Polaków.
tępiciel lemingów
11:22, 20.08.2017 r.
tępiciel lemingów @ 12:43 , i bardzo dobra decyzja, po co być przeciwko elektrowniom węglowym i korzystać z prądu wytworzonego przy pomocy węgla? Gdy takich ludzi jak Ty będzie więcej, to sami przestaną budować elektrownie węglowe i wygaszą obecne. Po co protestować przeciwko, wystarczy nie korzystać.
do tępiciel lemingów @
11:31, 20.08.2017 r.
Będę protestować, bo dlaczego rządzący pozwalają na ciche wymordowywanie Polaków, zatruwanie lasów, ziemi i wody. Nie pozwolę, aby moje dzieci i wnuki umierały na choroby cywilizacyjne spowodowane emisją tysiącem ton trucizn do atmosfery przez ostrołęcką elektrownie. Wystarczy iść do szpitala, aby się przekonać jak elektrownia wpływa na wzrost zachorowań i zgonów w Ostrołęce i okolicach.
tępiciel lemingów
11:46, 20.08.2017 r.
do tępiciel lemingów @, to nie rządzący, to społeczeństwo za mało zarabia, żeby więcej płacić za prąd. Najpierw piszesz, że mało zarabiamy a potem, że to rządzący coś źle robią.

cyt.:
"Polak za godzinę 13 zł brutto (3,04 € za godzinę) - koszt prądu 0,13 euro za kWh po wprowadzeniu opłaty węglowej 0,20 euro za kWh

Francuz 9,76 € za godzinę (41,68 zł za godzinę) koszt prądu 0,17 euro za kWh

Ile może kupić prądu Francuz za godzinę pracy, a ile Polak? "

Polaka stać tylko na prąd z węgla.

To użytkownicy prądu z węgla zatruwają lasy, ziemię i wodę.
tępiciel lemingów @
12:02, 20.08.2017 r.
To rząd ustala wysokość płacy minimalnej, wysokość VATu, wysokość opłaty węglowej, oraz opłat za prąd, bo to skarb państwa jest największym udziałowcem w spółkach energetycznych.

Dzięki działaniom rządu i wprowadzenie wysokiej opłaty węglowej, będziemy mieli prąd droższy od Francuzów, na dodatek z węgla, który emisjami trucizn zabija tysiące Polaków, zanieczyszcza ziemie i wodę, niszczy lasy, rośliny kwaśnymi deszczami i ciężkimi metalami zatruwa żywność. Tylko pogratulować.
tępiciel lemingów
12:23, 20.08.2017 r.
tępiciel lemingów @, już słyszę krzyk, gdyby rząd ustalił wysokość płacy minimalnej na taką jaką mają Francuzi. Oraz opłaty za prąd.

To dzięki korzystającym z prądu z węgla wprowadza się opłaty węglowe, gdyby nie chcieli z niego korzystać, to by wygaszono elektrownie węglowe. Gdyby Polaków było stać na inny sposób wytwarzania prądu, to już dawno zrezygnowano by z węgla.
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne