« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Sobota, 23 września 2017 r., imieniny Bogusława, Tekli, Liberta

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Skrzynka skarg: zakazu palenia nikt nie egzekwuje

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
W Polsce od dłuższego czasu obowiązuje ustawa zakazująca palenia papierosów w miejscach publicznych. Niestety, z moich obserwacji wynika, że ta ustawa w ogóle nie jest przestrzegana.

Przykłady można mnożyć. Przy Galerii Bursztynowej, obok głównych wejść stoją kosze na śmieci z pojemnikami na spalone papierosy, tylko po co? Dlaczego nie wiszą tam tabliczka z zakazem palenia? Bardzo dużo pracowników sklepów mieszczących się w galerii, wychodzi na przerwę na tzw. fajka, również klienci stoją i palą. Wchodząc z małymi dziećmi, trzeba przejść przez te kłęby śmierdzącego dymu papierosowego, a przecież to miejsce publiczne. Dlaczego nikt nie egzekwuje przestrzegania przepisu zakazującego palenia w miejscach publicznych? Czy w ostatnich trzech miesiącach ostrołęccy policjanci wypisali jakieś mandaty za palenie w miejscach publicznych i od razu pytam dlaczego tak mało? Dlaczego ustawa o zakazie palenia w miejscach publicznych jest tak słabo egzekwowana ze strony policji?

Odpowiada mł. asp. Krzysztof Kolator z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce
Ostrołęcka komenda policji dotychczas przeprowadziła 17 spraw o wykroczenie dotyczące łamania zakazu palenia papierosów. Zazwyczaj osoby palące odrzucają papierosa widząc, że zbliża się patrol, wiec kary (mandaty) zazwyczaj dotyczą wykroczenia z art. 145 kodeksu wykroczeń, tj. zaśmiecania.

Policjanci z uwagi na skargę czytelniczki zwiększą swoją czujność w tym obszarze. Pamiętajmy, że nie każde miejsce dostępne dla wszystkich jest miejscem, w którym obowiązuje zakaz palenia. Miejsca takie określa ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych ze zmianami.

Wyświetleń: 8422
 
10:12, 26.08.2017 r.

« Powrót do archiwum

Komentarze

Marta
08:20, 26.08.2017 r.
Zgadzam się z autorką skargi. Dosłownie wszędzie można natknąć się na osoby palące papierosy w miejscach publicznych.
Niestety jest to spowodowane najzwyklejszym brakiem elementarnych zasad kultury.
Proszę sobie palić do woli ale tak aby nie przeszkadzać innym.
Smierdziel
08:24, 26.08.2017 r.
Mi przeszkadza Twoj wrzeszczacy bachor, bo mu czegos tam nie kupilas, przeszkadza mi jak wszystko do jedzenia musi dotknac paluchem, gdzie ten paluch byl niedawno w piasku lub gdzies tam, przeszkadza mi, ze wozisz bacha w koszyku do tego nie przystosowanym i ja do tego koszyka nieswiadom wkladam artykuly spozywcze, przeszkadza mi, ze bezczelnie odzywa sie do obcych ludzi bez kultury, a najbardziej przeszkadza mi, ze masz to w d.... i nie zwracasz mu uwagi zlego postepowania !!!
obserwator
08:32, 26.08.2017 r.
Kobieto co ty za głupoty wypisujesz..Nikt nikomu nie może zabronić palenia na ulicy, na chodniku, nad rzeką czy we własnym samochodzie...W żadnej ustawie nie ma o tym mowy jak również nigdzie nie pada określenie "miejsce publiczne" bo co to niby jest to miejsce publiczne?Balkon we własnym domu ?Szalet miejski?A może cmentarz..Poczytaj sobie dokładnie albo popytaj tych co mają trochę pojęcia i nie wypisuj bzdetów.. Są wymienione konkretne miejsca jak np. lokale gastronomiczne, przystanki dworce, w których palenie jest zabronione, ale jest też mowa o miejscach do tego wyznaczonych jak np.palarnie..Po to stoją kosze przed galerią bo tam jest miejsce wyznaczone do palenia i nikt nikomu palić tam nie zabroni.
X
08:42, 26.08.2017 r.
Do ip 39.12
Święta prawda!! Podpisuję się pod całością wypowiedzi!!!
Marta
08:58, 26.08.2017 r.
zgadzam się z Panem IP 39.12
Mnie również te zachowania drażnią.
To samo jednak dotyczy palaczy. Nie jest fajne kiedy stoję na przejściu dla pieszych, a osoba obok dmucha dymem prosto na mnie.
Niby można w takim miejscu palić, ale czy koniecznie trzeba??
Kulturalnej i dobrze wychowanej osobie niczego nie trzeba tłumaczyć i zakazywać.
Tomek
09:17, 26.08.2017 r.
DOKŁADNIE!! A wejście do galerii bursztynowej to jakaś masakra, niemiecki gdzie ustawić pkt dla palących? Wchodząc tam bardzo często przechodzi się w kłębach dymu a ani ja ani moje dzieci nie palą! Sam chciałem napisać o tym i warto chyba do władz galerii to napisać osobno.
Haha
09:24, 26.08.2017 r.
Niech wyznacza jakieś miejsce z boku galerii dla osób palących. Nie powinno to być w wejściu galerii gdyż ja nie palę i nie muszę tego wdychac. Poza tym jakoś czas temu będąc w jednej z pizzerii w ogródku również usiadła obok nas kobieta i nie patrząc na to że jest z nami w wózku dziecko zaczęła palić! A za nią wisiał zakaz palenia. Nie zabraniam nikomu palenia bo nie moja to sprawa no ale chyba w takich miejscach gdzie są malutkie dzieci tacy ludzie powinni zwracać uwagę!
kaja
09:25, 26.08.2017 r.
Miejscem gdzie nagminnie łamany jest zakaz palenia jest szpital a dokładne główne wejście... Ludzie ogarnijcie się tam przychodzą chorzy ludzie kobiety w ciąży dzieci nawet noworotki i na wstępie musza wdychać to gó..no...
Dolar
09:45, 26.08.2017 r.
W każdej galerii przed wejściem do niej miejsce gdzie można palić dlatego są tam ustawione kosze z popielnicami. Tak samo przed wejściem do szpitali. Jeśli nie ma tabliczki zakaz palenia a popielnice stoją to można tam palić i koniec.
do IP 39.12
09:59, 26.08.2017 r.
prawda !! te matki są chyba głuche i ślepe jak niektóre (nie dzieci) bachory się zachowują, zero reakcji... MAMUSIE POBUDKA !
Kkka
10:19, 26.08.2017 r.
Kolejna madka wariatka. Mi przeszkadzają wrzeszczące bachory w galerii a jakoś nie pisze skargi żeby zamykać gówniaki w klatce
yhy
10:32, 26.08.2017 r.
czemu ktoś ma mnie ograniczać i zakazywac palenia bo mu się to nie podoba? mi też wiele rzeczy przeszkadza i jeśli tak się dzieje to unikam takich miejsc. mam gdzieś wasze bachory i wasze zdanie. nie ppzdrawiam
Pat.
10:40, 26.08.2017 r.
Dla mnie to wszystko jest proste tak szczerze powiem drogie Mamuśki najpierw pomyślcie rozsadnie a pozniej piszcie ! Miejce po za wejsciem do galerii to tak na prawdę w moim mniemaniu to już nie miejsce do końca publiczne bo miejsce publiczne to miejsce w punkcie gdzie w jego samym centrum zbierają się ludzie a patrząc na to ludzkim trzeźwy okiem na papierosie w tym przypadku pod galerią handlową jak sama Pani zaznaczyła nie każdy się zbiera bo np. Pani nie pali więc to już nie jest miejsce publiczne tylko miejsce ruchu "drogowego" tak bym to nazwała bo tam może być każdy czy Palący czy zarzygany czy zasrany po łokcie i nie mamy prawa zwrócić mu nawet uwagi . Życie mój droga. A uwierz mi że Tobie to przeszkadza wracając do innych komentarzy mi przeszkadza to że małe dzieci jedzą wszędzie! I wszędzie zostawiają bałagan nawet w sklepach i lubią rozrzucac żarcie dosłownie wszędzie a taka matka nawet przepraszam nie powie gdy jej dZiecko czymś rzuci w obcego człowieka! Halo ziemia coś tu chyba poszło nie tak !
ketuks
11:05, 26.08.2017 r.
żyjemy ponoć w wolnym kraju a zakaz palenia na świeżym powietrzu wydaje się zbyt daleko idącą ingerencją w tą wolność. Oczywiście trzeba liczyć się ze zdrowiem innych i nie palić w pomieszczeniach ale na wolnym powietrzu nie powinno to zbytnio przeszkadzać niepalącym, przynajmniej powinny być wydzielone strefy na przystankach i w innych miejscach gdzie można sobie "puścić dymka"
@
11:30, 26.08.2017 r.
Kobietą nie masz innych problemów :wink:
K
11:33, 26.08.2017 r.
Osiedlowy monitoring 24/7 do czegoś trzeba się przyczepić. Autorka chyba nie ma własnego c życia.
X
11:53, 26.08.2017 r.
Zajmij sie lepiej swoimi dziecmi kobieto a nie pisaniem skarg. Nie ma tabliczki zakazu wiec kazdy ma prawo tam zapalic. Oczywiscie nie wypada dmuchac dymem w osoby przechodzace ale to juz zalezy od kultury osobistej palacza.
Do Śmierdziel
12:03, 26.08.2017 r.
Pojechałeś po bandzie, ale zmieniając ton - zgadzam się. Dodam, że wrzaski dzieci (nie piszę o maluszkach, tylko o 4+) są niekiedy nie do zniesienia w sklepach i lokalach gastro, i tylko rodzice są głusi.
Gość
12:09, 26.08.2017 r.
Nie ma tam też tabliczki - zakaz s.ania i szczania.
antywos
12:10, 26.08.2017 r.
Kiedy wchodzę do Galerii Bursztynowej przy wejściu widzę pełno 80 kg beneficjentek programu 500+. Czy nie da się coś z nimi zrobić bo człowiek idzie zjeść loda i musi patrzeć na takie księżniczki.
Jurek
12:51, 26.08.2017 r.
Czy to nie jest tak,że tam gdzie są kosze z miejscem na kiepy to tam można palić ?
Lecz się
12:51, 26.08.2017 r.
Przez te 500+we łbach się przewala.do kosciola idź z dzieciakiem a nie do galerii
Gość
13:14, 26.08.2017 r.
Czytam i nie wierzę własnym oczom.Moja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się cudza.Jeśli coś,co robię,przeszkadza komuś,mało tego,jest dla kogoś trujące,czy tak trudno jest to zrozumieć,że powinienem się od tego powstrzymać przy innych?Chcesz się truć, to rób to,ale na własny rachunek.Zgadzam się,że wejście do Galerii,to trująaca porażka,w dodatku ciąg powietrza zasysa dym do środka.A wrzeszcząym bachorem byłkiedyś każdy z nas
Anna
14:03, 26.08.2017 r.
No takie problemy to tylko w Polsce ! Palić nie ...piwa wypić nie bo problem !? Ludzie gdzie Wy żyjecie
Ppp
15:01, 26.08.2017 r.
BUAHAHA zadnych patroli nie ma przy metalowie a buractwo ze wsi tam pali co przerwa i pluje jak u siebie na wsi, rzygac sie chce a straz miejska ani policja nic z tym nie robi
lol
15:26, 26.08.2017 r.
jeszcze trzeba zakazać wjazdu samochodami bo przecież tam jest tyle spalin i ludzie to wdychają :)
Asdf
15:53, 26.08.2017 r.
Do osób którym przeszkadzają dzieci: przypominam tez kiedyś nimi byliście i tez wrzeszczeliscie mieliście brudne paluchy i zalatwialoscie się w pieluchę, niczym się nie rozniliscie ....
15:53, 26.08.2017 r.
Co za polityka. Samochód z silnikiem diesla już jej nie przeszkadza i ogólny smród w miastach. Tylko to, że ktoś pali.
Do Anna
15:53, 26.08.2017 r.
A kto powiedział,że nie wolno? Wolno, tylko na swój rachunek, tak, żeby truć tylko siebie ,jeśli takie życzenie, a innych nie
Ola
15:59, 26.08.2017 r.
Jesli cos jest legalnie sprzedawane tzn nie jest zabronione,a pala na zewnatrz.Mnie sie nie podoba smrod smazonego oleju i nie krzycze zeby zabronic...po prostu unikam tego.Nie moge patrzec na rozwydrzone,rozdarte bachory i mamusie,ktore tego nie widza...wtedy wszystko jest ok.Ale jakas niedowartosciowana pani lub pan chce sie wykazac i bedzie pisac,ze palacze jej przeszkadzaja...to omijaj ich i patrz w druga strone.Jesli pozwolimy dobie na same zakazy to nawet nie zauwazymy kiedy zrobiono z nas totalnych niewolnikow.Niech sie pani zajmie GMO,chemia w wodzie i powietrzu,zatrutym pestycydami jedzeniem,monsanto i randapem i zastanowi sie troche kto nas dooobrze truje.
Do Ola
16:07, 26.08.2017 r.
Prośba o niezatruwanie innych swoim nałogiem to oczekiwanie na elementarne podstawy kultury ,ale widocznie w stosunku do Pani osoby to nazbyt wiele...
Skutek
16:39, 26.08.2017 r.
Grażyna przyjechała z brajanem i dzesiką klekotem w TDI I smród obornika nie przeszkadza ale 1 min w dymie (tyle mniej więcej się wchodzi) to już wielki problem. Prosta zasada żyj i daj żyć innym że każdy jest inny to nie da się dogodzić każdemu to co dla kogoś jest wolnością to dla drugiego ograniczeniem więc proszę o więcej tolerancji i zrozumienia pozdrawiam
Nałogowy palacz
dkfkxzk
16:42, 26.08.2017 r.
Y o u y y . Sie .. Nie ... Z.e.s.r.aj
Ostroleczanin
18:26, 26.08.2017 r.
Polska jest krajem zakazów i nakazów ,ale Polska ma też sporo obywateli którzy mają to wszystko bardzo głęboko schowane ,weźmy choćby te damulki z kundlami co chodza pod oknami innych ,jak kundel walk to się odwraca alb chowa za rogiem ale jak sami wdepna to przeklinają tych co nie sprzątają ,amilicja i straż miejska co do dopiero mają to wszystko bardzo głęboko!
tępiciel lemingów
18:53, 26.08.2017 r.
Ludzie, trujcie się sami.
18:56, 26.08.2017 r.
Jeżeli przeszkadza ci to ze pala przed galeria to na H...UJ tam chodzisz ? Słuchaj wszystko jest dla ludzi i jeżeli ktoś chce to pali a kultura to tu nie ma nic do tego . nie rozumiem takich ludzi ....
mloda
19:09, 26.08.2017 r.
Wiekszosc z osob wypisujacych tu glupoty na temat dzieci..chyba nigdy dzieci nie mieli albo jestescie smarkaczami bez kultury..
Mi ostatnio dziecko..jak to wy uwarzacie "sie darło" bo jakis gówniarz przed wejsciem do galeri przypalilo mu raczke petem...i zeby nie było zaraz tekstow typu.."było trzeba bachora pilnowac"... Syn szedl ze mna grzecznie za reke...Nawet slowa przepraszam nie uslyszalismy..
Ja
19:45, 26.08.2017 r.
Ku........! Ludzie czego czepiacie się dzieci albo 500+. Dają, to matki biorą i nic wam do tego !! Wy też byliście dziećmi, może będziecie mieli, może wnuki w przyszłości i też będziecie mowic o nich bachory! Żółc was zaleje przez tą zawiść.
mm
20:08, 26.08.2017 r.
Jak można porównywać dziecko do papierocha? Czyli człowieka do kawałków liścia w papierku? Nikt nie zakazuje palaczy, tylko palenia. Jak lubisz smołę w płucach, to ją sobie miej, ale oszczędź jej innym. A od towarzystwa dziecka, nawet wkurzającego nikt nie umarł. Nie to co od fajeczek.
20:32, 26.08.2017 r.
To się od paloncych odwalcie bo to jest zalosne niedługo to naprawdę będą się czepiac ze ktoś wgl stoi albo chodzi. A moim zdaniem lepiej palić niż chlac wódkę
PalaczNałogowy.
22:23, 26.08.2017 r.
Jak wam tak nic nie pasuje, to weźcie te swoje psy nauczcie, żeby wam sra..ły w domu na dywan, bo ja nie chcę wciąż wdeptywać w to ich gó...no na chodnikach.
I rury wydechowe z waszych diesli wsadźcie sobie przez tylną szybę do środka, bo nie chcę wąchać odoru zajechanych TeDeKów.
Przy okazji jak będziecie palić oponami i plastikiem w nadchodzącą zimę, to najlepiej wejdźcie sobie na komin całą rodziną i przefiltrujcie to własnymi płucami.
I na koniec, jak kupujecie owoce, to nie obmacujcie wszystkich swoimi brudnymi, niemytymi łapskami, jeśli chcecie kupić tylko kilka sztuk, bo ja też je kupuję.
Możecie mnie.....
Do palacz nalogowy
05:50, 27.08.2017 r.
Popieram cię,poprzewracało się już ludziom w głowach.
Ppp
06:37, 27.08.2017 r.
Palcie sobie jak jestescie frajerami i prosicie sie o choroby i zawal w dodatku jeszcze wydajac na to kase xD Ale nie smieccie i nie syfcie przy tym.

Policja tez zaje,bista, palacym pozwala jarac ale jak ktos usiadzie na lawce spokojnie z piwkiem to juz sa , i juz mandacik. Jakos wtedy nie pomaga wyrzucenie puszki, pier.doleni klamcy
Pppp
06:44, 27.08.2017 r.
HAHAHHAAH "lepiej palic niz pic wodke"

I to jest podsumowanie ostroleckiego spoleczenstwa, tylko te dwie opcje rozrywki maja we lbach do wyboru. Pier.dolony zacofany ciemnogrod. Wez sie babo za jakis sport, dzieciom cos kup zamiast tej wody albo fajek, na wakacje wyjedz, kup cos do domu pier.dolony glabie a nie tylko jedyny wybor w tym twoim malym mozgu to albo fajki albo alko. I jedno i drugie to pier.dolony syf , ale w sumie czego sie spodziewac po takich jak wy. Ludziach bez ambicji i perspektyw , lemingow ktorzy nic w zyciu nie osiagna. Zreszta co to za zycie to wegetacja haha
Dolek
07:48, 27.08.2017 r.
Ja myślę, że żadne zakazy i nakazy niewiele dadzą jak nie będziemy się nawzajem szanować. Przecież to wszystko zależy od naszej kultury osobistej. ( nawiasem mówiąc to ze wszytkich " P " akurat z palenia to można całkowicie zrezygnować "
zxz
08:20, 27.08.2017 r.
Tak to prawda. Bardzo często bywam w galerii bursztynowej i przy samym wejściu palą papierochy, nie tylko ludzie ale i pracownicy. Pracownicy ObI też palą w takim miejscu niby wyznaczonym, ale przy samym chodniczku jak się idzie do galerii. Śmierdzi tam jak nie wiem. Ktoś kto nie pali to strasznie przeszkadza.. Mogliby w innym miejscu zrobić tę palarnię.Oprócz tego często ludzie palą przed wejściem do szpitala. Jest tam tabliczka informująca o zakazie palenia, a LUDZIE PALĄ i to w takim miejscu gdzie się leczą. Niech sobie pala, ale powinny być takie miejsca, żeby nikomu to nie przeszkadzało i nie musiał tego wdychać jak nie cierpi takiego zapachu.
Heh
10:12, 27.08.2017 r.
Ja rzuciłam palenie rok temu. Ale zawsze jak paliłam odchodziłam na bok żeby nikomu nie smrodzić. Mimo że sama paliłam strasznie mnie wkurzało gdy ktoś na ulicy szedł i dmuchał mi dymem. Problem tkwi w wychowaniu i ...braku miejsc gdzie legalnie, nie przeszkadzając innym można zapalić.
A choćbyście sto tabliczek z zakazem powiesili to palacz i tak zapali - to jest chole..ny nałóg. Palenie w wejściu do Bursztynowej uważam za brak szacunku do innych, którzy nie chcą wdychać dymu.
Zacznijmy szanować siebie nawzajem i tyle.
do smierdziela
10:24, 27.08.2017 r.
Podpisuję się rękami i nogami.Też mam dosyć wrzasków niewychowanych dzieci (żeby nie nazwac dosadniej) i ich roszczeniowych i pozwalających na wszystko maDek.Ale jakos nie piszę skarg na mo.Ja się nie spotykam z takimi sytuacjami ani w jednej ,ani w drugiej galerii.
11:38, 27.08.2017 r.
Jeżeli wam tak przeszkadzaja osoby palące przed galeria to siedzieć w domu a nie ! Bo maja kosze z popielniczka i gówno możecie zrobić. Nie wasze pieniądze i zdrowie . a no i może jak przez parę sekund w tym dymie pobedziesz to raka nie dostaniesz . i co najlepsze praktycznie w dzisiejszych czasach wszędzie jest chemia która szkodzi . Wielkie państwo się zrobiło wszystko przeszkadza ..
Do do wszystkich śmieciów
12:54, 27.08.2017 r.
Już po tym jak się podpisałeś/łaś widać,że coś takiego jak kultura jest ci kompletnie obce.Niestety,kiedyś rodzice zaniedbali pod tym względem i takie teraz są efekty - BRAK KULTURY .Do galerii handlowej nie chodzi się po to, bu wdychać trujący dym, ale na zakupy.Jednak szczerze mówiąc, wnioskując po poziomie wypowiedzi, nie oczekuję,że zrozumiesz tę prostą rzecz
Ola
14:46, 27.08.2017 r.
Do Ola
nie masz innych argumentow?
Moich prosb o niezatruwanie jedzenia,wody,powietrza itd nikt nie respektuje wiec o jakich podstawach kultury ty mowisz.Papierosy sa legalnie sprzedawane wiec palenie tez jest legalne...zapamietaj!
Niepalaca
16:56, 27.08.2017 r.
Mają zdrowie niech palą 🙄
Do 39.12
19:32, 27.08.2017 r.
Sam byłeś takim samym wrzeszczący bachorem a teraz takiż mądry? Widać ze brakuje Ci wychowania bo dzieci to przyszłość narodu. Nikt u mnie w rodzinie nie pali i nie życzy sobie wdychać te świństwo. Palacze chcecie się truć i śmierdzieć na kilometr to róbcie to u siebie w domu i przesiąkajcie tym smrodem. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak odrzucacie od siebie niepalących.
Sprzedawca
19:36, 27.08.2017 r.
Z tym. że matki w galeriach powalają dzieciom na wszystko .niszczenie towaru .bieganie.i rozpakowywanie towaru i zabawy nim a sama zajęta udaje. że to nie jej dziecko.albo płaczące w wózku a mamusia ryje w ubraniach bo się oderwać nie może.to fakt.To jest brak kultury i szacunku dla pracujących tam osób .naprawianie szkód albo straty .a dla Was drodzy rodzice porażka.efekty już niedługo zobaczycie.
nacjonal.
19:50, 27.08.2017 r.
Starajmy się być wolnościowcami we własnym kraju i nie małpujmy nakazów i zakazów
zdeprawowanego eurokołchozu,ich tzw.kultura obyczajów to zgniły nic nie znaczący ulep i już dawno przestał być dla nas jakimkolwiek przykładem.
Róbmy swoje-jak śpiewał Wojciech Młynarski a łunijny balast demagogii o niepaleniu na
przystanku autobusowym i wiele innych dewiacyjnych niedorzeczności wypleńmy z naszego chrześcijańskiego życia.
Sprzedawca
20:02, 27.08.2017 r.
A dla Pani .która podjęła się takiego donosu na właśnie tych .przemiłych sprzedawców.pracowników i ich pracodawców...Trzeba nagonkę zrobić zwolnić palących.''wogule za najniższą krajową nawet na przerwie nie można nic robić. i czytających to ludzi bez nałogów proszę o zrozumienie..że czasami ten papieros nam pomoże.by móc przeżyć te różne sytuacje w pracy i te 11 godz pracy ale w zamiennym czasie pracy znieść.i czasami je odreagować.pozdrawiam😊a uwagę palaczowi zawsze można zwrócić nie koniecznie na M.O
Anty
06:44, 28.08.2017 r.
I o co tyle krzyku roz...bać galerię nie będzie dymu i dym i galerianki pójdą na bezrobocie
AUTOR SKARGI
08:52, 28.08.2017 r.
Na wstępie chcę zaznaczyć że większość z Was hejterów mądrością nie grzeszy.
Po drugie jestem mężczyzną i ojcem a nie "madką"

Swoje dzieci zawsze pilnuję i staram się "postawić do pionu" gdy zaczynają za mocno "wariować", ale zachowanie dzieci to nie temat który poruszyłem.
Miejsce przed galerią jest miejscem publicznym i powinniście chamy otrzymywać mandaty za palenie w tym miejscu, na własnym balkonie bardzo proszę możecie jarać do woli bo to nie jest miejsce ogólnie dostępne dla wszystkich.
Chcecie się truć to się trujcie, ale mnie i moich dzieci nie będziecie i mimo że jest to walka z wiatrakami to się jej podejmę bo nie pozwolę żeby ktoś dmuchał mi śmierdzącym dymem w twarz.

A nazywanie dzieci "gówniakami" jest poniżej wszelkiej krytyki i pamiętajcie że sami nimi kiedyś byliście i pewnie w przyszłości będziecie je mieć. Spłodzić czy urodzić dziecko to każdy jeden głupi potrafi, ale być prawdziwym rodzicem to już wyższa szkoła jazdy i operując hasłami typu "gówniaki, bachory etc." to raczej nie zdacie tego egzaminu z życia.
AUTOR SKARGI
08:56, 28.08.2017 r.
btw. w skardze poprosiłem również aby właściciele Galerii wypowiedzieli się na ten temat, ale jak widzę ten fragment został wycięty przez MO, szkoda, ciekawe co by właściciele napisali
Kamil
09:10, 28.08.2017 r.
Bo przed wejściem do galerii można palić, nie jest to miejsce publiczne objęte zakazem palenia. Zachęcam do lektury ustawy, są tam wymienione miejsca gdzie zakaz palenia obowiązuje...
Kamil
09:14, 28.08.2017 r.
Proszę bardzo, uniknie Pani szukania zbędnego :

"Zgodnie z nowym brzmieniem art. 5 ust. 1 ustawy zakazem palenia wyrobów tytoniowych objęte będą:

1) tereny zakładów opieki zdrowotnej i w pomieszczenia innych obiektów, w których są udzielane świadczenia zdrowotne,
2) tereny jednostek organizacyjnych systemu oświaty, o których mowa w przepisach o systemie oświaty, oraz jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, o których mowa w przepisach o pomocy społecznej,
3) tereny uczelni,
4) pomieszczenia zakładów pracy innych niż wymienione w pkt 1 i 2,
5) pomieszczenia obiektów kultury i wypoczynku do użytku publicznego,
6) lokale gastronomiczno-rozrywkowe,
7) środki pasażerskiego transportu publicznego oraz obiekty służące obsłudze podróżnych,
8) przystanki komunikacji publicznej,
9) pomieszczenia obiektów sportowych,
10) ogólnodostępne miejsca przeznaczone do zabaw dzieci,
11) inne pomieszczenia dostępne do użytku publicznego."
Przechodniem
20:13, 28.08.2017 r.
Wspomniana ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych zabrania palenia tytoniu i tzw. "papierosów elektronicznych" na terenie:
1) w szpitalach, przychodniach (art.5 pkt 1)
2) na terenie uczelni, szkół, przedszkoli, żłobków itp. (art.5 pkt 2,3)
3) na terenie uczelni;
4) w pomieszczeniach zakładów pracy (art.5 pkt 4);
5) w pomieszczeniach obiektów sportowych, kultury i wypoczynku do użytku publicznego (art.5 pkt 5, 9);
6) w lokalach gastronomiczno-rozrywkowych (art.5 pkt 6);
7) w autobusach, tramwajach, pociągach, samolotach i na dworcach (art.5 pkt 7)
8) na przystankach komunikacji publicznej (art.5 pkt 8);
9) w ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zabaw dzieci(art.5 pkt 10)
10) w innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego (art.5 pkt 11).
W niektórych przypadkach powyżej mowa o _pomieszczeniach_, w innych o _terenie_.
Terenów publicznych tam nie ma, są pomieszczenia publiczne, ale są np. całe tereny szkół i szpitali.
Zatem palenie na parkingu przyszpitalnym jest zakazane, palenie przed wejściem do Bursztynowej - nie.
« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne