« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Kosztowny remont hotelu MZOSTiIT przy ul. Witosa

Radny Łukasz Kulik otrzymał odpowiedź od prezydenta miasta, dotyczącą przedłużającego się remontu hotelu MZOSTiIT w Ostrołęce oraz nieprawidłowości, które pojawiły się w toku prac. Remont rozpoczęto już w 2013 roku i pochłonął on dużo więcej funduszy niż zakładał ratusz.

Przedłużającym się postępowaniem zainteresował się radny Łukasz Kulik, który po raz kolejny wystosował do ratusza interpelację. Tym razem wniosek dotyczy opisywanych przez radnego nieprawidłowości przy realizacji remontu hotelu przy ulicy Witosa w Ostrołęce. Radny zadał pytania o szczegóły zakończenia prac przez wykonawcę, sporządzenie ekspertyzy przez wyspecjalizowana firmę oraz m.in. koszty prowadzenia tych działań. Szczegółowe pytania radnego zamieściliśmy w artykule: Radny pyta o nieprawidłowości przy remoncie hotelu MZOS-TiIT. Prezydent Janusz Kotowski wystosował odpowiedź, w której szczegółowo opisuje kolejne etapy realizacji remontu hotelu.

Przetarg na remont hotelu rozstrzygnięto już w 2013 roku. Jak poinformował prezydent - firma, która realizowała prace nie wywiązała się jednak ze swoich zobowiązań i zeszła z budowy na przełomie kwietnia i maja 2014 roku, zaś 1 lipca tego samego roku odstąpiono od umowy z wykonawcą.

- Firma realizująca remont hotelu MOSIR fizycznie przestała wykonywać roboty na przełomie kwietnia i maja 2014 r., a 1 lipca 2014 r. odstąpiono od umowy na wykonanie zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa i wyposażenie hotelu przy ul. Witosa w Ostrołęce" (bez wyposażenia) z powodu zwłoki w jej wykonaniu. W trakcie trwania inwestycji odbywały się bieżące narady z udziałem osób odpowiadających za proces inwestycyjny. Protokół określający stan zaawansowania robót na okoliczność odstąpienia od umowy sporządzili inspektorzy nadzoru inwestorskiego z ramienia zamawiającego według kompetencji i zakresu branżowego, nad którym pełnili nadzór. Na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wyłoniono również niezależnego wykonawcę, posiadającego wymagane prawem uprawnienia budowlane do wykonania przedmiotu zamówienia. Dokonał on oceny technicznej jakości oraz zgodności wykonanych robót remontowych z dokumentacją projektową oraz określił stan zaawansowania tych robót na dzień odstąpienia od umowy.

Sprawa trafiła do prokuratury, która nie znajdując dostatecznych dowodów na popełnienie przestępstwa, sprawę umorzyła.

- Po analizie wykonanej dokumentacji dotyczącej przedmiotowego zadania, z powodu występujących rozbieżności, zarządziłem przeprowadzenie kontroli wewnętrznej w ówczesnym Wydziale Inwestycji i Funduszy Europejskich, która trwała do grudnia 2014 r. Dotyczyła ona stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz obowiązującej procedury obiegu dokumentów, a także przygotowania i realizacji zadań inwestycyjnych. W następstwie tych działań i odbytych po jej zakończeniu bezpośrednich rozmów z ówczesnym dyrektorem wydziału IFE, rozwiązałem z tym pracownikiem umowę o pracę w trybie dyscyplinarnym. Skierowałem również sprawę do niezależnych organów, w celu ustalenia czy ewentualnie doszło do naruszenia prawa w zakresie wskazanej inwestycji. Prokuratura Okręgowa w Ostrołęce, po przeprowadzeniu stosownego śledztwa, podjęła decyzję o umorzeniu postępowania wobec faktu braku danych dostatecznie uzasadniających podejrzenie popełnienia przestępstwa i braku znamion czynu zabronionego - pisze w odpowiedzi prezydent Kortowski.

Decyzja ostrołęckiej prokuratury została przez prezydenta zaskarżona do sądu, który utrzymał postanowienie w mocy, a przed sądem pracy została zawarta ugoda ze wskazanym pracownikiem.

- Pragnę nadmienić, że w toku postępowania przygotowawczego prokurator zabezpieczył kompletną dokumentację dotyczącą poruszanej problematyki i w jej gestii pozostają akta śledztwa - dodaje prezydent.

Ostateczny koszt remontu hotelu będzie znany po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji, co ma nastąpić w roku 2017. Hotel nadal nie prowadzi działalności usługowej, a co za tym idzie nie zarabia. Dotychczasowe koszty poniesione na remont i wszelkie procedury z tym związane znacznie przewyższyły pierwotną kwotę. Początkowe plany zakładały, że remont będzie opiewał na kwotę nieco ponad 2 mln zł. W trakcie prowadzonych prac, na przestrzeni ostatnich kilku lat, hotel pochłonął już kwotę znacznie przewyższającą pierwotne plany miasta.

Wyświetleń: 4091
 
13:15, 24.01.2017 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne