« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 3 maja 2024 r., imieniny Marii, Aleksandra, Stanisława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ratusz mści się na gminach za brak wsparcia przy remoncie mostu. Jak Kargul z Pawlakiem

Niepokojące wiadomości transportowców okazały się prawdą. Ostrołęcki ratusz blokuje przejazd przez nowy most niektórym ciężarówkom. Logika jest prosta, choć porażająca: gminy, które do przebudowy starego mostu nie dołożyły złotówki, nie powinny korzystać z miejskiego objazdu.

Sprawa wygląda poważnie, bo do Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w ostrołęckim starostwie dotarły sygnały od przedsiębiorców, którzy mają problem z uzyskaniem pozwolenia z Urzędu Miasta w Ostrołęce na przejazd ich samochodów ciężarowych przez most im. A. Madalińskiego. O problemie informował też m.in. wójt gminy Czerwin.

Jak czytamy na stronie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce, z wnioskiem o pomoc w uzyskaniu zgody prezydenta na przejazd nowym mostem do Wydziału Komunikacji i Drogownictwa wystąpiły trzy firmy oraz prezes Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Ostrołęce w imieniu przewoźników spoza Ostrołęki. O problemie pisaliśmy też w artykule "Czy miasto blokuje przejazd przez most dla firm z powiatu?".

Starostwo o wyjaśnienie sprawy poprosiło urząd miasta. W odpowiedzi ratusza czytamy m.in. że gminy, które proszą o pozwolenie na przejazd nowym mostem, ale nie zechciały zadeklarować pomocy przy remoncie i przebudowie starej przeprawy, powinny dostać decyzję odmowną. Rzecznik zapowiada jednak, że mimo braku dobrej woli i chęci pomocy finansowej ze strony gmin, miasto rozpatruje kolejne wnioski i wydaje stosowne zezwolenia, pod warunkiem, ze samochody firm z powiatu są zarejestrowane w mieście.

- Z uwagi na to, iż cały wysiłek przebudowy starego mostu i ulic dojazdowych spoczywa na budżecie miasta, zostało wystosowane do samorządów sąsiednich gmin oraz władz powiatu ostrołęckiego pismo z prośbą o wsparcie wielomilionowej inwestycji. Niestety, poza gminą Goworowo, nie otrzymaliśmy deklaracji nawet symbolicznego wsparcia. Naturalną zatem odpowiedzią na wnioski o zezwolenie na przejazd pojazdów firm, które mieszczą się poza granicami Ostrołęki, powinna być odmowa. Jednakże, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, każdy złożony wniosek o wydanie zezwolenia na wjazd pojazdami o większej masie, niż dopuszczono w obowiązującej organizacji ruchu, jest indywidualnie i szczegółowo rozpatrywany. Pozytywnie są zatem rozpatrywane wnioski firm mających siedziby poza Ostrołęką, ale posiadające zarejestrowane na terenie miasta pojazdy. Nadmieniam, iż do chwili obecnej wydano 438 zezwoleń wraz z 1923 identyfikatorami dla każdego pojazdu oddzielnie oraz 150 odmów wydania zezwolenia w tym 23 pisma odmawiające zezwolenia na część pojazdów (tych zarejestrowanych poza miastem) - odpowiada na zapytanie starostwa Wojciech Dorobiński, rzecznik prasowy ratusza.

Do sprawy odniósł się Stanisław Kubeł, starosta ostrołęcki.

- To kuriozalny pomysł i dyskryminacja wielu przedsiębiorców, co właściwie trudno skomentować. Z pewnością z wicestarostą będziemy chcieli spotkać się z prezydentem Januszem Kotowskim, by na ten temat porozmawiać. Jeśli nic nie wskóramy, poinformujemy o takich praktykach miasta instytucje centralne. Apelujemy jednocześnie o ich zaprzestanie. Powiat ostrołęcki nie uzależnia zgody na poruszanie się po swoich drogach od tego, gdzie zarejestrowany jest samochód. Nie robi tego również żadna z gmin powiatu. W każdym roku powiat przebudowuje po kilka mostów i także nie uzależnia przejazdów nimi od tego czy gmina, w której przeprawa się znajduje, dofinansowuje inwestycję czy też nie. Nikt nie sprawdza rejestracji i nie pobiera myta - czytamy na stronie starostwa powiatowego.

Przedsiębiorcy z terenu powiatu, którzy mają problem z przejazdem aut ciężarowych (o dopuszczalnym tonażu do 30 t) przez most Madalińskiego, proszeni są o zgłaszanie tych przypadków do wójtów lub do Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.

Wyświetleń: 17226
 
07:33, 30.07.2017 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne