« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Niedziela, 19 maja 2024 r., imieniny Iwa, Piotra, Celestyna

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Skrzynka skarg: sprzedawca nie chciał przyjąć zwrotu

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
Do naszej redakcji zgłosił się czytelnik, który dokonał zakupów w jednym ze sklepów elektronicznych na terenie miasta. Mężczyzna kupił kabel HDMI za 19 zł, po czym chciał go zwrócić.

Sprzedawca odmówił mu jednak zwrotu pieniędzy. Oburzony czytelnik przyszedł do nas na skargę.

O zwrocie zakupionego towaru pisaliśmy wielokrotnie na łamach Mojej Ostrołęki. Przyjęcie towaru z powrotem i zwrot pieniędzy to tylko dobra wola sprzedawcy. Prawo zwrotu przysługuje jedynie podczas zakupów na odległość, np. w internecie. Jeżeli zakupu dokonano w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu.

W tej sprawie wypowiadał się także Andrzej Bednarczyk, Miejski Rzecznik Konsumentów.
- Pamiętajmy, że nie możemy zwrócić do sklepu towaru tylko i wyłącznie dlatego, że przestał nam się podobać lub rozmiar jest niedobry. Zgodnie z prawem, sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy, bądź też wymiany na inny. Nie istnieją natomiast przeszkody, aby sprzedawca mimo braku takiego obowiązku uwzględnił prośbę klienta. W niektórych sklepach (szczególnie tych, którym zależy na przywiązaniu konsumenta do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów - mówi rzecznik konsumentów.

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłówMasz problem? Pytanie? Skargę? Pomysł? Napisz! , skorzystaj z formularza kontaktowego lub zamieść wpis na naszym forum.

Wyświetleń: 3271
 
12:01, 01.11.2014 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne