« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Niedziela, 5 maja 2024 r., imieniny Ireny, Waldemara, Piusa

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Jak się wam podoba nasze nowe logo? (zdjęcia, wideo)

Spostrzegawczy czytelnicy już od kilku dni mogli zauważyć pojawiające się w serwisie nowe logo. Dzisiaj prezentujemy je w pełnej okazałości.

Projekt legitymacji prasowejProjekt legitymacji prasowejSerwis "Moja Ostrołęka" przechodzi rebranding. Oprócz nowego logo w serwisie, które ma wiele wariantów, całkowicie zmieni się wnętrze naszej redakcji, powstaną ciekawe, nowoczesne i bardzo estetyczne elementy reklamowe promujące największy w regionie lokalny serwis internetowy. Zmiana logo to kolejny etap rozwoju, podkreślenie i wysokiej jakości i różnorodności względem innych mediów.

Prace nad nowym logo i całkowitym rebrandingiem marki "Moja Ostrołęka" pełną parą ruszyły w sierpniu ubiegłego roku. Powierzyliśmy je studio "Alkemia" z Gdyni.

- Zaczęliśmy od zbadania czym była i czym powinna być marka "Mojej Ostrołęki". Wbrew pozorom jest to najważniejszy etap, ponieważ kluczową rolą logo jest wyrażanie wartości ważnych dla firmy. Żeby te wartości wyrazić, trzeba je najpierw ustalić i sprecyzować. Wspólnie z Panem Krzysztofem Chojnowskim - właścicielem "Mojej Ostrołęki" - zdefiniowaliśmy najważniejsze cechy nowej estetyki, które stały się wytycznymi dla późniejszych prac graficznych - mówi Radosław Wesołowski, właściciel studia "Alkemia" z Gdyni, które od podstaw zajęło się opracowaniem elementów graficznych wchodzących w skład marki "Mojej Ostrołęki".

Nowe logo opiera się na koncepcji "dialog miasta", odnoszącej się do jednej z głównych funkcji jakie pełni serwis "Moja Ostrołęka", który za pośrednictwem ogłoszeń, artykułów, for dyskusyjnych stanowi platformę wymiany informacji i dialogu pomiędzy mieszkańcami Ostrołęki i okolic. Jest to logo dynamiczne, które nie posiada jednej stałej formy wizualnej, a jest zbiorem form, pewnym zakresem możliwych kształtów i kolorów.

Czcionka Pluto Czcionka Pluto- Projekt nowego logo składa się z dwóch głównych elementów: sygnetu czyli znaku graficznego i logotypu zawierającego nazwę marki. Sygnet zbudowany jest z kształtów nawiązujących w górnej części do zabudowy miejskiej oraz w dolnej części do charakterystycznego ostrego zakończenia tzw. "chmurki dialogowej" znanej z różnych komunikatorów internetowych. Obie te części przenikają się tworząc całość - opisuje Radosław Wesołowski. - Dopełnieniem sygnetu jest wspomniany logotyp. Na jego potrzeby wybrałem krój liter o nazwie Pluto, którego prosta i oszczędna forma nawiązuje do minimalistycznej estetyki sygnetu i odnosi się do profesjonalnego charakteru "Mojej Ostrołęki". Ważną cechą kroju Pluto są jego charakterystyczne łukowe kreski (tzw. nogi) niektórych liter. Nadają one zapisanej nazwie marki mniej oficjalną, bardziej przyjazną formę - dodaje.

Opracowanie kształtu logo, to tylko połowa sukcesu. Równie ważna jest kolorystyka. W tym wypadku postawiono na paletę kolorów złożoną z żółci, zieleni i niebieskiego.

Dynamika kolorówDynamika kolorów- Dla mieszkańców Ostrołęki jest to czytelne nawiązanie do kolorów flagi ich rodzimego miasta. Jednak nie była to jedyna inspiracja. Miasto żyje całą dobę, różne wydarzenia nieustannie stają się tematem kolejnych wiadomości. Serwis internetowy, który ma ambicje bycia najważniejszym w mieście, musi trzymać rękę na pulsie. Dynamika jest wpisana w charakter działalności "Mojej Ostrołęki", co zostało wyrażone poprzez kolorystykę sygnetu. Wspólnie z Panem Krzysztofem Chojnowskim zdecydowaliśmy się sięgnąć po tzw. logo dynamiczne. Czym różni się logo dynamiczne od tradycyjnego? Jak sama nazwa wskazuje w przypadku dynamicznego logo nie można mówić o jednej stałej formie. Raczej należy je postrzegać jako pewien zakres - zbiór możliwych form tworzonych przez różne warianty koloru i kształtu (zupełnie jak w kalejdoskopie). W przypadku nowego logo "Mojej Ostrołęki" dynamika wyrażana jest w zmiennej kolorystyce sygnetu. Barwy zmieniają swoje położenie i natężenie. Inspiracją dla tej wędrówki kolorów stanowił tzw. pozorny ruch Słońca na niebie, czyli codzienna wędrówka Słońca po nieboskłonie od wschodu do zachodu. Ten zabieg odnoszący się do czasu, pozwala lepiej i pełniej wyrazić aktywność oraz dynamikę wpisaną w wartości marki - mówi Radosław Wesołowski ze studia "Alkemia".

Wizytówki w różnych wersjach kolorostycznych opartych na barwach logoWizytówki w różnych wersjach kolorystycznych opartych na barwach logoInternetowy charakter marki "Moja Ostrołęka" daje techniczną możliwość pokazania logo w jego pełnej krasie za pomocą animacji. Jednak także na potrzeby druku dynamika została wcielona w projekt systemu identyfikacji wizualnej: zróżnicowane rewersy wizytówek, legitymacji prasowych, kolorystyki roll-up'ów i innych materiałów firmowych korzystają z szerokiego zakresu wariantów kolorystyki jakie oferuje nowe logo "Mojej Ostrołęki".

Łącznie powstało dziewięć wersji kolorystycznych nowego logo, które od dzisiaj zobaczyć można w poszczególnych działach serwisu oraz w mediach społecznościowych, w których jesteśmy obecni. W materiałach wideo czytelnicy będą mogli zobaczyć logo animowane, czego w innych mediach próżno szukać. Także nasze wizytówki, legitymacje prasowe i inne materiały reklamowe nie są nudne. Każdy z projektów uwzględnia różnokolorowe wersje logo i bazuje na opracowanych założeniach dynamicznego logo, a w niektóre z nich dodatkowo dodano uproszczony schemat Ostrołęki prezentujący jego charakterystyczny układ.

Dziewięć wersji kolorystycznych opartych na pozornym ruchu słońca po niebieDziewięć wersji kolorystycznych opartych na pozornym ruchu słońca po niebiePrace nad rebrandingiem wciąż trwają. Powstaną także m.in. okolicznościowe wersje logo, które prezentowane będą podczas świąt państwowych, kościelnych i ważnych rocznic.

- Dziękuję Panu Krzysztofowi za okazję do wspólnej pracy nad nową estetyką marki "Moja Ostrołęka". Gdy zaczynaliśmy nikt nie mógł się spodziewać do jakich efektów finalnie dojdziemy. Dzisiaj z całym przekonaniem mogę powiedzieć, że był to jeden z najciekawszych projektów nad jakimi miałem okazję pracować w ciągu ostatniego roku - mówi Radosław Wesołowski ze studia "Alkemia".

Prace studia "Alkemia" z Gdyni można obejrzeć na stronach www.alkemiastudio.com, Facebooku i Instagramie.

Wyświetleń: 6677
 
03:12, 27.01.2017 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne