Środa, 8 maja 2024 r., imieniny Stanisława, Lizy, Dezyderii
Z roku na rok rośnie znaczenie sieci dyskontów. Największe nasycenie supermarketami występuje w średnich miastach, jak np. Ostrołęka, Słupsk, Jelenia Góra, gdzie na jeden sklep przypada mniej niż 5 tys. mieszkańców. O sprawie informuje GfK Polonia, koncern badający opinię publiczną.
Badanie lokalnej konkurencyjności dyskontów w Polsce przeprowadził dział Customer Analytics & Sales Strategies instytutu GfK Polonia, który zajmuje się kompleksową analizą optymalizacji dystrybucji oraz oceną poszczególnych lokalizacji handlowych. W analizie uwzględniono liczbę supermarketów w województwach w podziale na Biedronkę, Lidl i pozostałe sieci dyskontów. Z badań wynika, iż na zachodzie kraju konsument ma do wyboru kilka sieci dyskontowych, natomiast na wschodzie w zasadzie tylko dwie, z silną pozycja Biedronki.
Według GfK Polonia na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypada średnio 11 tys. mieszkańców, ale w Warszawie jest to średnio 13,8 tys. mieszkańców, a w Poznaniu - średnio jedynie 6,3 tys. mieszkańców. W naszym kraju występują też obszary, gdzie na jeden dyskont przypada ponad 50 tys. mieszkańców.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej GFK Polonia.